TouaregClub
PRECZ Z RÓWNOŚCIĄ ;)

Mechanika - Touareg II Wymiana oleju w Skrzyni 8 biegowej 0C8

zbynio1983 - 2018-01-05, 14:36
Temat postu: Touareg II Wymiana oleju w Skrzyni 8 biegowej 0C8
Cześć,
Niedawno zmieniłem mojego T1 2006 na T2 2014. Zaraz po zakupie zmieniłem wszystkie oleje w tym olej w skrzyni biegów przy prawdziwym przebiegu 75 000. Zrobiłem trochę zdjęć i chciałem się podzielić know-how ale nie daje mi spokoju fakt, że po wymianie mam wrażenie że skrzynia słabiej "ciągnie" na konwerterze. Po zapięciu lock upa chodzi idealnie. Zastanawiam się czy to nie wina tego że nowy olej jest rzadszy (a właściwie mniej lepki). Olej został dobrany dla tej skrzyni przez dział techniczny Ravenol (ATF T-WS Lifetime). Niestety autem przed wymianą prawie nie jeździłem i nie jestem pewny czy tak samo się zachowuje jak przed wymianą. Najbardziej mnie to denerwuje przy starcie rano w niskich temperaturach, kiedy skrzynia w ogóle nie zapina lockupa(podobno to normalne żeby się szybciej zagrzać). Efekt jest taki że obroty praktycznie stoją w miejscu (2500) a skrzynia zmienia biegi po kolei góry.
Pytanie1 czy też tak macie w swoich T2?
Druga rzecz która mnie niepokoi jest nawet na rozgrzanym. Przy spokojnym przyspieszaniu tak na 25% gazu przy zmianie 1->2 jest lekki spadek obrotów (ok.300) potem przy 2->3 mniejszy (ok 200 albo czasem nic) i dopiero powyżej 30km/h zapina lockup z wyraźnym spadkiem o 500 obrotów przyczym zapięcie lockupu jest bardzo delikatne trwa z 0,5 sekundy.
Pytanie 2 Czy to normalne.

Acha po wymianie wykasowałem wartości adaptacyjne VCDS i wykonałem pełną jazdę adaptacyjną.

toucin - 2018-01-05, 15:12

Nic takiego nie odczuwam u siebie- ciągnie od początku żadnego efektu ślizgania sprzęgła obroty spadają co zmiana biegu jedynie co mnie drazni to ze cos wyje przy redukcjach od 5 do 2 obstawiam ze torsen sie odzywa a adaptacji skrzyni sie nie robi w 0c8 bo ona uczy się cały czas. Jesli te objawy masz tylko na zimnym to może być normalne- kazda skrzynia na mrozie potrzebuje kilku km żeby osiągnąć temp pracy osobiście nie wiem bo zawsze odpalam webasto i zapala jak ciepły i skrzynia chodzi od razu normalnie. Niema co zwalac na ravenola skoro nie wiesz jak pracował wcześniej, rochserv niedawno pisal ze zrobił wymianie na tym oleju w q7 i chodzi normalnie tylko wymiana byla 2 krotna w odstępie tygodnia , ja wlałem oem ale następny raz wleje ravenola na pewno :mrgreen:
rochserv - 2018-01-06, 00:29

Cytat:
Efekt jest taki że obroty praktycznie stoją w miejscu (2500) a skrzynia zmienia biegi po kolei góry.

Trudno sie spodziewac czegoś innego, skrzynia ma duzo biegow a poszczegolne przełożenia niewiele się od siebie różnią. Najwiekszy przeskok jest między 2 / 3 biegiem i jest to najbardziej odczuwalne przy redukcjach.
Co do sposobu przelaczania to przestań jeździć w trybie dziadkowym muskajac tylko pedał gazu. Sterownik sie zorientuje w intencjach i bedzie zmienial biegi na szerszej skali obrotów.
Spadek o 500 obrotow z powodu lockupa? :shock: coś duży poslizg na konwerterze chyba ze jezdzisz z rpm 1500.... albo bieg ci zmienił.
Zrob też tzw stall test.

euro_tuned - 2018-01-06, 11:59

Nie wiem jak teraz ale jak rok temu interesowałem się wymianą oleju to ravenol odpisał mi, że nie mają oleju do tej skrzyni (tr80sd) więc zakupiłem ori olej w aso 230zł/litr o symbolu G055540A2.
Konsultowałem się z kilkoma firmami od wymian oleju w skrzyniach i każdy odradzał mi olej inny niż ten z ASO. Wymieniłem na G055540A2 i wszystko bez zarzutu. Nie twierdzę, że to wina oleju ale na pewno trzeba to brać pod uwagę. Może za dużo lub za mało oleju jest wlane?
Z tego co kojarzę to aktualnie na stronie ravenola jest chyba wymieniona ta skrzynia więc może zrobili taki olej.

Ravenol T-WS idzie na pewno do 6biegowych aisinów tf80sd np w Volvo xc60 a tr80sd to całkiem inna skrzynia jednak.

Zamieszczam wiadomość od jednej z firm specjalizującej się w wymiane oleju w skrzyniach. Jest to odpowiedź na moje zapytanie dotyczące ravenola do skrzyni Aisin tr80sd w Touaregu II:

„Z olejami firmy Ravenol radziłbym uważać. To że w sklepach internetowych są informacje że ten olej spełnia normę producenta dedykowaną do Pana skrzyni, nie oznacza że tak jest na pewno.
Przed chwilą sprawdziłem katalogi olejowe trzech dużych koncernów olejowych Mobila, Castrola i Elfa(Totala).
W żadnym z tych katalogów nie znalazłem informacji odnośnie oleju do Pana skrzyni biegów. Wszędzie pisze produkt specjalny.
Więc proszę się zastanowić czemu duże koncerny olejowe mające swoje pola naftowe, rafinerie nie mają w ofercie oleju o Pana skrzyni, a mała firma ma "odpowiedni" olej?
Nie wiem ile kosztuje olej w serwisie do Pana auta, lecz na pewno będzie to taniej niż ewentualna naprawa skrzyni czy jej wymiana po zalaniu Ravenolem”.

zbynio1983 - 2018-01-06, 22:16

Panowie bardzo dziękuję za cenne porady. Kolego toucin - u mnie nie zauważyłem żadnego wycia przy redukcjach, ciekawe. Może powinieneś sprawdzić poziom oleju w Torsenie?
Kolego rochserv Stall test to genialny pomysł. Nie słyszałem wcześniej o tym teście, teraz czytam i wychodzi na to że właśnie uślizg na konwerterze powinienem sprawdzić w ten sposób. A czy znasz normy ile max obrotów jest dopuszczalne? 2800? Postaram się go wykonać w najbliższym czasie. Spróbuję też nagrać filmiki i wrzucić na forum, żebyście mogli ocenić zachowanie skrzyni. A może jest ktoś z Krakowa kto ma T2 i zechciałby się przejechać moim? Pracuję w Krakowie.
Co do stylu jazdy to przyznaję, oszczędzam auto ale głównie dlatego że boję się przeciążać skrzyni, dopóki nie będę pewny że wszystko z nią ok.
Co do Ravenola to na swojej stronie podaje (link) , że Ravenol T-WS jest zgodny z VW G055540A2 i że został Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm: VW/AUDI Getriebe 0C8 (Touareg 2011-, Q7 2010-),
Czy Ty faktycznie zmieniałeś na ten olej w Q7 kolego rochserv ? Tam też jest aisin warner? Myślałem że ZF. Nie miałeś, żadnych objawów zmiany oleju? Jeszcze rozważam czy nie trafiłem na podrobiony olej.
Poziom oleju sprawdzałem 3 razy za każdym razem skrzynia tak samo chodziła. Obecnie mam nalane do poziomu wyciekania przy 30C na zapalonym oczywiście.
A co do Ravenola to polecał mi też warsztat ASB Sentyrz z Krakowa.

rochserv - 2018-01-07, 15:25

2800 to byloby wysoko, w tej skrzyni nie robilem takiego testu ale inne raczej nie siegaja wyzej niz 2200-2400. Mam nadzieje ze doczytales ze to generuje duze obciazenie i trzeba krotko i delikatnie.
Co do oleju .... skrzynie AW dla VW to jakis ulamek produkcji, malo prawdopodobne zeby wymyslili cos odmiennego niz w pozostalych 8 biegowych.

zbynio1983 - 2018-01-09, 19:52

Panowie, ponagrywałem filmiki z zachowaniem mojej skrzyni w różnych warunkach. Bardzo proszę o komentarze, czy u was jest tak samo.
1. Filmik Stall test
https://www.youtube.com/watch?v=X9T3IOGvikI

2. Bardzo delikatne rozpędzanie na zimnej skrzyni (ok 10 stopni). Czy u was jest tak samo? Zmiana biegów praktycznie nie objawiająca się zmianą obrotów. Zakładam że obroty kompensuje konwerter(brak lockupa)
https://www.youtube.com/watch?v=Vw57a4k47A4

3. Mocniejsze rozpędzanie(ok 70% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=aTNdSn45v8o

4. Delikatne rozpędzanie (ok 20% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=1_cqPx46vDo

5. Normalne rozpędzanie (ok 50% gazu) na Gorącej skrzyni(ok 60 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=zYsQ9Kr2HgY

toucin - 2018-01-10, 08:58

zbynio1983 napisał/a:
Panowie, ponagrywałem filmiki z zachowaniem mojej skrzyni w różnych warunkach. Bardzo proszę o komentarze, czy u was jest tak samo.
1. Filmik Stall test
https://www.youtube.com/watch?v=X9T3IOGvikI

2. Bardzo delikatne rozpędzanie na zimnej skrzyni (ok 10 stopni). Czy u was jest tak samo? Zmiana biegów praktycznie nie objawiająca się zmianą obrotów. Zakładam że obroty kompensuje konwerter(brak lockupa)
https://www.youtube.com/watch?v=Vw57a4k47A4

3. Mocniejsze rozpędzanie(ok 70% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=aTNdSn45v8o

4. Delikatne rozpędzanie (ok 20% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=1_cqPx46vDo

5. Normalne rozpędzanie (ok 50% gazu) na Gorącej skrzyni(ok 60 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=zYsQ9Kr2HgY


Kolego ten stall test robi sie w pozycji d a nie na neutralu :lol: :mrgreen: a zmiany biegów uwazam ze prawidłowe

zbynio1983 - 2018-01-10, 11:51

toucin napisał/a:


Kolego ten stall test robi sie w pozycji d a nie na neutralu :lol: :mrgreen: a zmiany biegów uwazam ze prawidłowe


Faktycznie Osioł ze mnie z tym stall testem. Powtórzę go zatem I wrzucę ponownie.
Dzięki toucin!

EDIT:
Zrobiłem Stall test od nowa. Tylko nie wiem czy nie za krótko bo auto tak się wyrywało że odpuściłem. Nie szło go utrzymać na hamulcach :) :
https://www.youtube.com/watch?v=PrI5O9YPv8M
Jeśli możecie to rzućcie okiem.

zbynio1983 - 2018-01-11, 18:30

Hej. Nie wiem czy tak ma się zachowywać skrzynia przy Stall Tescie ale znalazłem filmik na którym gość udaje że Touareg2 ma Launch control, wciska hamulec, gaz w podłogę i rura. Konwerter pozwala silnikowi się wkręcić na 3000 tak jak u mnie.
https://www.youtube.com/watch?v=K-BsyWvrDh8
Swoją drogą co myślicie o takim użytkowaniu Samochodu?

euro_tuned - 2018-04-17, 20:02

Jak tam Kolego, udało się rozwiązać problem?
sinkler - 2018-04-20, 19:55

Cześć kolego założycielu wątku jeśli masz rzeczywiście przebieg 75tyś potwierdzony i nie było żadnych spotkań z lokomotywą lub beczkowania w tsunami to niepotrzebnie paluchy wkładałeś w te elementy.
Nie chcę robić reklamy lub antyreklamy ale Ravenol kojarzy mi się z pavulon i omijam te buteleczki z daleka. Za swojego turka dałem ponad 100tys wymieniłem w serwisie olej w skrzyni za 1700pln chodzi jak zegarek mam już 200tyś przebiegu i znowu pojadę do serwisu . Uważaj na olej w reduktorze też serwis!! Wchodzi 0,8 litra i tyle kupujesz ..w serwisie . Auta z tymi napędami , bo jeździłem Cayenne kolegi oraz dwoma turkami z 2014 roku , wstępnie wbijają się na 2500 i trzymają sporo czasu do jakiejś 70/h . Projektant VW chciał podobno osiągnąć najlepsze przybliżenie do skrzyni bezstopniowej .
Potwierdzam zdanie któregoś kolegi o pieszczotach pedału gazu . Auto głupieje i jak trzeba przyłożyć to się odczuwalnie długo zastanawia . Może to grozić napiętą sytuacją. Generalnie inteligencją dorównuje właścicielowi ..... Czy masz wersję z zawieszeniem pneumatycznym ??

euro_tuned - 2018-04-20, 21:06

Kolego chodzi Ci o skrzynkę rozdzielczą 4x4? Jaki tam olej wchodzi.
Też wymieniłem olej w skrzyni biegów w ASO (niestety drożej niż 1700zł) to może wypadałoby zadbać i o skrzynkę rozdzielczą.

toucin - 2018-04-22, 08:52

ja wlałem jakieś tam febi atf do skrzynki rozdzielczej i jak pracowała tak pracuje, a jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni to skoro do skrzyni wchodzi 8 litrow a tyle wchodzi wymieniałem u siebie osobiście czyli 8x230=1840 to oznacza ze wymieniono ci olej poniżej ceny oleju a gdzie uszczelki filtr(oring do filtra w aso 40 pln ,uszczelka miski 250 chyba a filtr 300) daj namiary na ten serwis :arrow: po co sobie ręce brudzić :mrgreen: a moze własnie wlali ci ravenol :lol: :mrgreen:
euro_tuned - 2018-04-22, 09:19

No właśnie ja tak jak kolega Toucin. Dokładnie ta sama cena oleju :-D
paww18 - 2018-04-23, 21:08

nie wiem co chcecie od Ravenolu. Firma jak każda inna, jesli olej spełnia oficjalne aprobaty producenta skrzyni / auta to w czym problem ? W napędach dzis wymienilem na ori, ale w skrzyni mam ravenol i jakos problemów nie mam ;) Nie jestem takim masochistą aby do starego auta lać olej za 120zł za litr, podczas gdy porzadny zamiennik mam w cenie 30tu paru złotych w hurtowni...
rochserv - 2018-04-23, 21:55

W 6 biegowym Aisini Ravenol sie sprawdza, tysiace ludzi ma zalany i nie narzeka. Dla 8 biegowej 0c8 niewielu sie zdecydowalo na Ravenola TWS i ktos tam byl niezadowolony ale w sumie nie wiadomo czy to wina oleju.
Rosjanie leja np T-WS od toyoty, a sa tez przecieki ze dostawcą ori dla Vw jest Pentosin.
Ktory sprzedaje cos takiego jak nizej, cena ok 120 usd za 10l.... czyli rewelacja.

toucin - 2018-04-24, 01:15

Ja myślę ze przy zmianie na ravenol trzeba zrobić pełną wymianę lub jak pisał rochserv dwukrotnie w przeciągu tyg :mrgreen: , przy zwykłej wymianie pozostaje ponad 4 litry oleju starego co może wpływać na prace skrzyni szczególnie gdy zimna :roll: ja ściągałem OEM olej ze stanów z serwisu vw kolega sobie zażyczył za niego 120 pln za litr powiedzcie jak to możliwe ze za wielką woda ten olej jest o polowe tanszy :roll: :mrgreen: bdw z tym pentosinem to ciekawy temat 8-) nie maja oleju do skrzyni do t1 za to maja do t2 :shock:
rochserv - 2018-04-24, 01:55

I jeszcze analiza G055540A2 i porownanie z parametrami AT1 LV deklarowanymi przez producenta.
toucin - 2018-04-24, 07:59

http://prnd.pl/prawda-i-m...iegow,4,80.html :mrgreen:
sinkler - 2018-06-13, 20:32

dobra pomyliłem się razem z pierdołami jak to w fakturze z aso zapłaciłem 2524 . Czy możecie mi polecić warsztat gzie poprawnie mnie obsłużą na zamienniku?? muszę nowu wymienić.
rejon centralnej Polski

toucin - 2018-06-16, 09:50

materiały ponad 2400 wiec wymienili ci olej za 100pln :mrgreen: niedawno pisałes ze wymieniasz tylko w aso a rawenol omijasz z daleka wiec skąd tak nagła zmiana zdania :roll:
pitersoonn - 2018-08-02, 14:37
Temat postu: oelj
Forumowicze a przy jakich przebiegach wymieniamy olej w skrzyni szukam i nigdzie nie moge znalesc.
pitersoonn - 2018-08-02, 14:38
Temat postu: olej
Forumowicze a przy jakich przebiegach wymieniamy olej w skrzyni szukam i nigdzie nie moge znalesc.
toucin - 2018-08-02, 16:32

60-100 tys max
euro_tuned - 2018-08-04, 10:57

Ja zmieniłem przy 90tyś km.
toucin - 2018-08-05, 19:29

Ja przy 210 bo wątpię żeby niemiec wymieniał i chodzi teraz jest prawie 250 :mrgreen:
euro_tuned - 2018-08-08, 09:51

Ważne że na dobry olej ;-)
boliniak - 2018-08-16, 09:55

OK mam pytanie bo oczywiście VW twierdzi , że olej jest nie wymienialny w skrzyni , to powiedzcie mi gdzie można fachowo wymienić olej T2 8-biegowa skrzynia. Co jest ciekawe Porsche , które używa tej samej skrzyni wymienia olej między 80k-120k. Interesują mnie warsztaty z Warszawy i okolic najlepiej.

Pozdrawiam
Adam

toucin - 2018-08-16, 11:38

Problem polega na tym ze ludzie po wymianie wmawiają sobie ze skrzynia chodzi inaczej jada wtedy na reklamację i zaczyna sie jazda z mechanikiem :mrgreen: nikomu się nie chce za kilkaset złotych ryzykować szarpania po sądach albo innych jazd bo "przed wymianą chodził inaczej :roll: " drugi aspekt to zamienniki oleju oem :arrow: niby kilku juz wymieniło na zamiennik ale jakoś nie słyszałem ani nie doczytałem ze z powodzeniem przejechano już np 50 tys. Uderz kolego do firmy która specjalizuje się w naprawach automatów np teomotors pod poznaniem bliżej nie znam. Inaczej sprawa sie ma jesli decydujesz sie na zamiennik i ponosisz ryzyko ty a od mechanika wymagasz aby zrobił wymianę zgodnie z instrukcją i nie bedziesz miał do niego pretensji jak cos pojdzie nie tak wtedy pewnie znajdziesz więcej chętnych mechaników którzy ci to zrobią ;-)
euro_tuned - 2018-08-16, 11:52

A w cayenne nie jest przypadkiem skrzynia ZF ? Bo w T2 jest Aisin.
Ja zmieniałem w ASO, konkretnie auto special Kraków, pojechałem ze swoim olejem (oryginał) ale kupionym ciut taniej niż byłoby u nich. Wymiana filtra w skrzyni i jakiegoś tam oringu. Wymiana statyczna, zlali ile się dało i dolali do pełna. Skrzynia chodzi jak chodziła do tej pory ale myśl, że jest nowy olej bezcenna :mrgreen: :mrgreen:

toucin - 2018-08-16, 14:34

skrzynia w porsche jest ta sama oc8 aisin może różnic się osprzętem - dzwonem itp
boliniak - 2018-08-17, 08:21

Tak więc skrzynia jest ta sama , ten sam japończyk , chyba nawet osprzętem się nie różnią, co do serwisu to byłem w 2 w Wawie i powiedzieli mi , że nie dotykają skrzyni i olej jest niewymienialny.
euro_tuned a ile zapłaciłeś za olej/jaki i gdzie zanabyłeś ?

Adam

toucin - 2018-08-17, 09:34

to powiedz im ze chcesz wymienić filtr oleju w skrzyni co wiąże się z wlaniem nowego oleju bo starego nie wolno wlewać bdw jaki masz przebieg ?
boliniak - 2018-08-17, 12:08

107k więc chyba już czas..
euro_tuned - 2018-08-17, 17:29

Olej ori VW g055540A2.
Cena za litr ~210zł. Można szukać na portalach za granicą żeby było taniej. Można też wlewać taniego ravenola chociaż ja bym wolał jeżdzić już na oleju z fabryki niż się potem zastanawiać czy to dobry olej.
7-8 litrów potrzeba.
Mnie w aso auto special mówili, że olej niewymienialny zle zrobili i wpisali do książki serwisowej. Do tego tak jak pisałem filtr i jeden oring.

toucin - 2018-08-17, 17:48

I uszczelka miski 8-) a olej z hameryki jak masz kogos co ci sciagnie 120pln
paww18 - 2018-08-17, 23:44

A jeśli nie masz nikogo w USA to po oryginalny olej ale taniej niż ASO zapraszam do siebie. Wystawiam faktury. Towar oryginalny co potwierdza koledzy z forum ;)
euro_tuned - 2018-08-18, 07:48

Potwierdzam i polecam!

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group