TouaregClub
PRECZ Z RÓWNOŚCIĄ ;)

Mechanika - podpora wału

chlup0 - 2009-05-23, 21:57
Temat postu: podpora wału
niezidentyfikowane dziwne dzwieki wydawane przez moje auto w koncu zostaly zlokalizowane, otoz okazalo sie ze to wlasnie podpora walu. i tu pojawia sie dosc powazny problem poniewaz slyszalem ze nie wystepuje ona sama, a jedynie z walem... co za tym idzie cena okolo 6-7 tysi... macie doswiadczenia z tym zwiazane, moze istnieje jakies inne rozwiazanie?
Marmak - 2009-05-23, 22:25

znaczy jest to element jakiego zespołu? przeniesienie napędu do tylnej osi? Używkę trzeba poszukać, to raczej rzadko psujący się element. Są firmy które dają gwarancję na pewien okres, jeśli kupujesz od nich część.
chlup0 - 2009-05-26, 19:41

z tego co sie orientuje jest to tylny wal napedowy, w jego sklad wchodzi wlasnie podpora, ale niestety nie wystepuje ona sama, tylko z walem. przegladalem allegro no i jest ten wal za 1,4 tysia, wiec sie pewnie na takie rozwiazanie zdecyduje. mam tylko bol, bo nie wiem na ile mi starczy podpora z "nowego" walu... zeby sie nie okazalo, ze za pol roku znowu wymiana i tak w kolko, bo w koncu to uzywka. bez sensu jest to zrobione, po co caly wal wymieniac jak siadla tylko podpora, moznaby wymienic lozysko i po krzyku .. pff

tak to wyglada
http://www.allegro.pl/ite..._2_3_0_5_0.html

magnes - 2009-05-26, 21:45

e nie taki diabeł straszny jak go malują. Proszę 1350 zł i koles daje gwarancję. Ja bym wiele nie kombinował. Swoją drogą to mysląłem że podpora włu to poprostu łożysko.

http://www.allegro.pl/ite..._gwarancja.html

P70 - 2009-05-26, 21:51

właśnie wszedłem też na allegro bo mnie zaciekawiła tak droga zabawka.
Spróbuj u tego kolesia, podpora do Mercedesa ML kosztuje grosze, może to touarega też coś znajdzie

http://www.allegro.pl/sho...1371657&p=1&p=2

borys - 2009-05-26, 21:58

Bardzo ciekawa rzecz nie wymienna podpora . W ASO pytałeś czy musisz cały wał wymienić?.Na allegro sprzedają używki dlatego w całości.
Marmak - 2009-05-26, 22:01

tak troche poczytałem w necie to w sumie nie jest to bardzo częsta ustrak ale się zdarza. nie wierzę że 6,7 tyś to jedyny ratunek, na bank mozna polecić firmy które to naprawiają, trzeba tylko jeszcze poczytać.
borys - 2009-05-26, 22:03

Zgadzam się z Marmakiem trzeba poszperać,jak do tej pory we wszystkich znanych mi autach podpora była wymienna
chlup0 - 2009-05-26, 22:53

szukam i czytam, czytam i szukam zobaczymy co znajde, oczywiscie jak rozwiaze problem dam znac, co zrobilem. rozmawialem dzis z kumplem i podsunal mi jeszcze inny pomysl, moze to zda egzamin, ale napisze o tym jak cos z tego wyjdzie
chlup0 - 2009-05-26, 22:56

borys napisał/a:
Bardzo ciekawa rzecz nie wymienna podpora . W ASO pytałeś czy musisz cały wał wymienić?.Na allegro sprzedają używki dlatego w całości.


pytalem o to w serwisie vw

Marcin - 2009-05-27, 07:15

Witam kolegów serdecznie
jestem tu nowy, mam ten sam problem z wałem autko stoi w serwisie, a załatwiam wszystko sam - bo za nowy wał z wymianą 6tyś.zł nie zapłacę, opiszę najpóźniej za tydzień jaki finał tej sprawy, Silnik u mnie V10 oczywiście, podpora wału się obrywa i nic na to nikt nie poradzi, obrywa się gumowa część tej podpory tu winę ponosi duża moc silnika, ostra jazda (mocne ruszanie z kopyta) no i słaby materiał gumowy. Mój T ma 120.000km przebiegu jak do tej pory nie miałem żadnego problemu z autkiem. Silnik V10 pali mi na trasie od 10,5 - 13 L/100km po mieście 12,5 - 16 L/100km w zimę po mieście wychodzi ok 14-18L.

mocny - 2009-05-27, 09:48

mała rzecz a ropier... pół samochodu. Wygląda na to że jest to poprostu wada tadków, może sprawdzic czy np w niemczech nie było akcji serwisowych dotyczących tego elementu. Albo może była akcja, która z tytułu "Kulanz" dawała spory rabat na samą część i robociznę.
chlup0 - 2009-05-27, 17:00

P70 napisał/a:
właśnie wszedłem też na allegro bo mnie zaciekawiła tak droga zabawka.
Spróbuj u tego kolesia, podpora do Mercedesa ML kosztuje grosze, może to touarega też coś znajdzie

http://www.allegro.pl/sho...1371657&p=1&p=2


ten koles nie ma

chlup0 - 2009-05-27, 17:10

z racji ze kogos innego tez dotknal ten problem napisze co mi powiedzial kumpel. otoz u jednego z jego kolegow mechanikow byl wlasnie klient z turkiem i z taka usterka, okazalo sie ze taka sama podpora jest w polonezie .. eureka!.. zeby to sie kupy trzymalo nalezy tylko przespawac ta czesc no i oczywiscie kupic gume, wymienic lozysko na mocniejsze i finito. plusem takiego rozwiazania jest to, ze jezeli kiedys znowu cos walnie, wymieniam lozysko bez zadnego problemu i latam dalej. co wy na to? opisane jest to moze troche chaotycznie, ale to dlatego ze szczegolow nie znam
LuckyDoo - 2009-05-27, 17:24

mi się jak najbardziej podoba, nie jeden termostat od poloneza już jeździ w japońskim silniku, czemu podpora od bachoroodpornego poloneza nie miała by pasować do touarega. A wydać 6 tysięcy zawsze można ;)
chlup0 - 2009-05-27, 17:27

borys napisał/a:
Zgadzam się z Marmakiem trzeba poszperać,jak do tej pory we wszystkich znanych mi autach podpora była wymienna


pisalem maila do roznych firm produkujacych waly i np. z firmy Crystan
http://www.krystan.pl/ofirmie.html
dowiedzialem sie, ze w turku te podpory nie sa wymienne, takze niestety potwierdzaja sie wczesniejsze informacje...

LuckyDoo - 2009-05-28, 11:51

wykonałem nawet telefon do warsztatu dobruckiego. Faktycznie nie da się tego wymienić, bez wymiany wału. Koszt wału Tadek v10 5.0 tdi do 2005 roku 4040 pln + wymiana z 400 stówki. Zakład zna jeszcze inny zakład w ursusue który się zajmuje tego typem usterek i może udało by się coś wymyśleć, aby nie wydawać tyle kasy. ale tak czy inaczej 4,5 tys to nie 6-7.
Marcin - 2009-05-28, 18:21

z poloneza to ja bym raczej nie ryzykował, nie ta moc i nie te siły przeniesienia!!!
Najtańszym i najrozsądniejszym rozwiązaniem jest jednak regeneracja, koszt 1350zł i gwarancja na rok, opiszę wszystko jak naprawa dobiegnie końca.

P70 - 2009-05-28, 22:33

e no od poloneza wszyscy i wszędzie używają podpór, bo faktycznie najmocniejsze są ;) Co do finalnego rozwiązania to jeszcze można kupić używkę na allegro, koszt około 1000 zł. A czy podpora jest zużyta czy nie każdy mechanik na oko łatwo oceni.
chlup0 - 2009-05-28, 23:51

moim zdaniem podpora z poloneza sie sprawdzi, oczywiscie wymieniamy lozysko na mocniejsze ... logiczne przeciez ze inne przeciazenia... regenerecja jest ok niby tanio bo to 1,3 tysia a nie 6 tysia czy tam 4, ale po regeneracji jezeli znowu podpora siadzie znowu 1,3 tysia pęka, a jezeli bedzie podpora z poloneza to jak cos siadzie pozniej wymieniasz tylko lozysko, czyli koszt okolo 160 zeta.. jest roznica co nie
Mario51 - 2009-05-29, 09:05

Cześć,

Nie dalej jak 3 tygodnie temu miałem ten sam problem. Faktycznie pierwsza przymiarka była na poziomie 6-7 tys. Jednak w warsztacie do którego odstawiłem samochód, machanik poradził mi regenerację samej podpory z gwarancją na 12 miesięcy i oczywiście kalibrację wału. Całość kosztowała 1800 zł i trwała 2 dni.
W przypadku zainteresowania mogę podać namiar na warsztat.

Pozdrawiam

sebalodz - 2009-06-28, 23:02

może zadam głupie pytanie ale jakie objawy były charakterystyczne dla tej usterki ?
Po prostu pytam, ponieważ coś mi doskwiera ale na razie nikt nie przedstawił diagnozy ...

Mario51 - 2009-07-02, 10:12

Z całą pewnością dowiesz się, że to usterka wału (czego oczywiście Ci nie życzę ).
Nie da się z tym pojechać ze względu na niesłuchany hałas wydzielający się z pod samochodu :-) .

Pozdrawiam

borys - 2009-07-02, 14:08

Właśnie dziś dopadła mnie ta usterka co prawda łożysko całe, lecz element gumowy nie wytrzymał.
borys - 2009-07-05, 09:01

Panowie znalazłem sam element gumowy jak i zamiennik orginalnej podpory wału, jeśli parametry się zgadzają dam znać.Wtedy przeróbki będą historią.
sebalodz - 2009-08-11, 21:57

Mario51 napisał/a:
Z całą pewnością dowiesz się, że to usterka wału (czego oczywiście Ci nie życzę ).
Nie da się z tym pojechać ze względu na niesłuchany hałas wydzielający się z pod samochodu :-) .

Pozdrawiam


u mnie hałas narasta pow.160 km/h nie jest taki żeby nie dało się jechać, ale dość wyraźny, wcześniej nasilał się pow.190 km/h, ale serwisanci zdjęli wał coś tam zrobili no i teraz jest gorzej ..... miał ktoś coś takiego?

borys - 2009-08-13, 18:36

Prawdopodobnie nadpękła guma podpory. Podczas zdejmowania wału musieli naderwac więcej dlatego tak się dzieje.
Szwejku - 2009-09-24, 16:32
Temat postu: podpora wału
Touareg mi też zaniemógł, podpora wału. Komuś coś się wyjaśniło oprócz tego typa z Mazur co za 1350 robi?

Ktoś tego poloneza przerabiał?

Mario51 - 2009-09-24, 17:41

Jak jesteś zainteresowany warsztatem w okolicach W-wy to mogę dać kontakt.
Marcin - 2009-09-24, 19:33

REGENERACJA NIC NIE DAJE !!!!
Zregenerowałem wał w miejscowości Orneta koszt 1300zł i tylko 12 miesięcy gwarancji, niestety podpora wytrzymała 8.000km i cztery miesiące, guma się rozsypała. a kto zapłaci za kolejną wymianę, więc zdecydowałem że zamawiam nową podporę w serwisie VW.
Koszt NOWEGO wału kardana z wymianą 3700zł brutto w serwise ASO VW MAGRO Sosnowiec, polecam - 2 lata gwarancji, oryginał wolę to niż rzeźbę.
Moim zdaniem wyważenie podpory po regeneracji jest niemożliwe, albo bardzo trudne, wystarczy że będzie lekko bił i przy dużych prędkościach lub dużych obciązeniach gumę wywali.
pozostaje kwestia pozostałych elementów zawieszenia napędu, trzeba jeszcze zbadać czy od wibracji wału nic innego się nie uszkodziło. Wał zrywając gumę tłucze się niemiłosiernie o podporę i cała reszta dostaje w kość.
Jeśli ktoś chce kupić wał po regeneracji mogę sprzedać mój za 1000zł z 12 miesięczną gwarancją, ja nie mam pieniędzy i czasu na zabawę.

borys - 2009-09-24, 21:08

Jak za nowy wał z wymiana w ASO to tanio i warto wymienić .Z tego co wiem to orginał kosztuje zacznie więcej, więc napisz po wymianie ile dokładnie .
Marcin - 2009-09-24, 23:21

Nowy - oryginał.
Kiedy pytałem w ASO 4 miesiące temu faktycznie koszt jaki mi podano to ok 6tys. zł, ale wału nie było w kraju trzeba było go sprowadzać, po mojej interwencji prawdopodobnie na głównym magazynie zadbano o to aby taka część była dostępna.
Zamówiłem telefonicznie wyminę w serwisie w czwartek, w piątek rano odstawiłem auto na naprawę i tego samego dnia popołudniu auto było gotowe.
Wszystko sprawnie - pełna profeska, dostałem stary wał zapakowany w pudełku po nowym.

borys - 2009-09-25, 17:39

W takim układzie ASO stanęło na wysokości zadania .Ja wymieniłem na używany bo cena była odstraszająca. ,do starego wału mam części spróbuje zregenerować .
radix8 - 2009-11-10, 21:26

Witam. Jestem na forum pierwszy raz. mam zamiar kupić Tadka V10. Pytanie mniej więcej po jakim przebiegu siadają podpory. Czy warto brać v10 z 2005r czy lepiej coś młodszego ale v6
borys - 2009-11-11, 08:16

Co do podpory trudno powiedzić zależy w dużej mierze od dynamiki jazdy. Kupno auta to indywidualna sprawa ,wyposażenie moc silnika.
radix8 - 2009-11-11, 09:23

Ale czy to dzieje się po 70kkm czy po 150kkm?Jakie mieliście przypadki oczywiście będąc pewnym przebiegu auta. Czy występują jakieś często powtarzające się awarię w v10?
borys - 2009-11-11, 22:03

W moi stało się to przy 230tyś,niewiem jak pierwszy właściciel czy wymieniał.
radix8 - 2009-11-11, 22:32

Czyli w aucie z teoretycznym przebiegiem 100 000km i bezwypadkowym takie cos nie powinno miec miejsca
sebalodz - 2009-11-12, 10:59

radix8 napisał/a:
Czyli w aucie z teoretycznym przebiegiem 100 000km i bezwypadkowym takie cos nie powinno miec miejsca


dobrze to ująłeś - teoretycznie nie powinno

chlup0 - 2009-11-12, 21:38

ja w swoim 3,2 mialem to jakos przed 90kkm
borys - 2009-12-10, 21:38

Wymieniłem wał na używkę .Teraz nadszedł czas na regeneracje zdemontowanego. Kupiłem gumę podpory i łożysko ,firma Markgum produkuje różne zamienniki.
chlup0 - 2009-12-10, 22:21

borys domyslam sie, ze chodzi ci o firme Tedgum, bo Markgum tylko serwis opon (tak w googlach wyszlo), he?
borys - 2009-12-11, 18:07

Zgadza się mały błąd w druku ,dzięki za korektę nie zwróciłem uwagi.
chlup0 - 2009-12-13, 16:55

no wlasnie, bo pamietam jak szukalem sobie gumy to tez na Tedgum trafilem
dusza - 2009-12-30, 21:17

WItam! Mam problem, ale nie wiem czy to na pewno wał. Od 100km/h samochód zaczyna drżeć, ale jak wrzuce na luz lub nie dodaje gazu drzenie ustaje. Oglądałem wał, łożysko i wszystkie gumy wygladaja ok. Wywazylem kola a drzenie pozostalo, szczegolnie tylu. POMOCY!!!!
Mario51 - 2010-01-05, 15:16

Spróbuj doważyć koła na samochodzie. Miałem podobne objawy i doważenie pomogło.
W Warszawie można to zrobić na Puławskiej przy stacji Shella.

LuckyDoo - 2010-01-08, 19:53

a może poducha pod silnikiem?
Lutek - 2010-01-08, 22:31

Może ten link wam pomoże.
http://moto.allegro.pl/it...eg_porsche.html

borys - 2010-01-08, 22:43

Marcin napisał/a:
REGENERACJA NIC NIE DAJE !!!!
Zregenerowałem wał w miejscowości Orneta koszt 1300zł i tylko 12 miesięcy gwarancji, niestety podpora wytrzymała 8.000km i cztery miesiące, guma się rozsypała. a kto zapłaci za kolejną wymianę, więc zdecydowałem że zamawiam nową podporę w serwisie VW.
Koszt NOWEGO wału kardana z wymianą 3700zł brutto w serwise ASO VW MAGRO Sosnowiec, polecam - 2 lata gwarancji, oryginał wolę to niż rzeźbę.
Moim zdaniem wyważenie podpory po regeneracji jest niemożliwe, albo bardzo trudne, wystarczy że będzie lekko bił i przy dużych prędkościach lub dużych obciązeniach gumę wywali.
pozostaje kwestia pozostałych elementów zawieszenia napędu, trzeba jeszcze zbadać czy od wibracji wału nic innego się nie uszkodziło. Wał zrywając gumę tłucze się niemiłosiernie o podporę i cała reszta dostaje w kość.
Jeśli ktoś chce kupić wał po regeneracji mogę sprzedać mój za 1000zł z 12 miesięczną gwarancją, ja nie mam pieniędzy i czasu na zabawę.
Pytanie czy wytrzyma ta podpora .Marcin zregenerował i efekt nie specjalny.
LuckyDoo - 2010-01-08, 23:28

pytanie w jakim stanie była sama podpora i ile biła. Na szczęście odpukać nie miałem tego problemu...
chlup0 - 2010-01-09, 02:29

ta oferta jest ciekawa: 900 zl podpora z wymianą

http://moto.allegro.pl/it...e_oryginal.html

LuckyDoo - 2010-01-09, 10:41

nie słyszałem o nich..., cena dość atrakcyjna
andré - 2010-01-09, 22:34

Panowie jeżeli chodzi o jakość regeneracji to zależy ona główinie od dokładności montażu całości. Sama podpora nie ma bicia bo jest nieruchoma bicie ma sam wał, a do regeneracji trzeba go rozebrać na środku i to od dokładności tej czynności zależy efekt końcowy. Wał jest teoretyznie nierozbieralny.
borys - 2010-01-09, 22:52

Zgadza się jeśli źle zostanie złożony minimalne drganie zniszczy podporę.
Judikam - 2010-01-18, 11:10

Ja w swoim regenerowałem zapłaciłem 100zl i po przejechaniu 10tys km nic się z nią nie dzieje a w ASO za wal powiedzieli mi 3tys z hakiem + robocizna. Ja mogę z czystym sumieniem polecić regeneracje podpory i odradzić kupno nowego albo używanego wału bo po co przepłacac
Paweł - 2010-01-18, 17:03

Gdzie regenerowałeś i jaką podporę wstawiłeś?
Judikam - 2010-01-18, 20:33

A pod częstochową zostala stara obudowa i cala ramka a caly wklad jest nowy ja osobiscie jestem bardzo zadowolny i jakie oszczędności cała naprawa trwala 1 dzien jak chcecie to moge podac kontakt do tej firmy
Paweł - 2010-01-18, 21:07

Jak dla mnie to trochę za daleko, jakieś 500km.
Zapłaciłeś 100zł a naprawiali jeden dzień, czy to jakaś organizacja charytatywna :lol:
Podaj adres to może koledzy z południa skorzystają.

Judikam - 2010-01-18, 21:14

Tylko ze wał sam sobie wyciągnąłem ale pewnie jak by sami wyciągali to tez cena za bardzo by nie wzrosła to jest miejscowość Konopiska kolo częstochowy a tel do goscia to 605-202-946 naprawde polecam
lukas3379 - 2010-01-26, 16:16
Temat postu: problem z walem
Mam problem z wałem jakies drgania sa ale nie wiem czy do wada farbyczna czy to naprawde usterka ?
polan - 2010-03-27, 12:52
Temat postu: wał
witam

szanowni Państwo mam pytanie:
jadę sobie V10 ok 60 km/h, skrzynia wchodzi na 5 bieg, obroty 1000 z kawałkiem
odczuwam szarpanie przód-tył.
co może być przyczyną?
przy każdej innej prędkości jest ok, zmienię ręcznie bieg na niższy też jest ok

byłem już wszędzie nawet w fabrycznym serwisie importera- nikt nic nie wie - czarna magia.

pozdrawiam m

pietrucha - 2010-04-01, 18:29

Pytanie teraz czy to silnik szarpie? Czy obroty skacza podczas szarpania? Slychac jakis halas ze skrzyni?
polan - 2010-04-02, 06:45

witam

to nie jest silnik, obroty stabilne, brak odgłosów, przy kazdej innej prędkości jest ok

pietrucha - 2010-04-02, 10:03

Myslalem ze to konwerter, ale jak nie ma halasu to odpada, poza tym byl by slyszalny prawie caly czas. Poza tym tak jeszcze podpowiem ze zaden serwis nigdy jeszcze nic nie zrobil z automatem!!! Oni sie na tym nie znaja. Zawsze jak "naprawiaja" to tak naprawde robi to zanich jakis spec z malego warsztatu. Sprawdz tu:
http://www.prnd.pl/warsztaty

polan - 2010-04-03, 08:55

niestety sa to dziwne objawy i nikt nie potrafi tego zdiagnozować
anemos - 2010-05-15, 16:18

No to i mi walnęła podpora wału przy 140kkm. Wymianę zrobiłem w www.metcomp.pl zobaczymy ile będzie działać :?:
LuckyDoo - 2010-05-15, 21:12

a ile zapłaciłeś?
anemos - 2010-05-16, 15:51

1100zł podpora z założeniem na wał.
anemos - 2010-05-16, 15:52

A i mi to wszystko pomalowali, taki gratis
Filip wawa - 2010-05-16, 19:50

anemos , jakie były dokładnie objawy tej awarii ?
anemos - 2010-05-16, 22:29

Zaczęło mi tak napier.... pod skrzynią że ciężko by było nie zauważyć. U mnie cała guma była wyrwana.
prezes434 - 2010-05-17, 18:10
Temat postu: Wymiana podpory wału
Nie dalej jak tydzień temu wymieniałem podporę wału. Koszt podpory 720zl plus dwie godziny pracy około. Z samym rozłaczeniem wału jest troszke zabawy ale dałem rade. Przypominam jeżeli ktoś bedzie to robił sam o zrobieniu znaków na 2 cześciach wału przed rozpołowieniem aby nie trzeba było go później wyważać.
LuckyDoo - 2010-05-17, 19:13

szkoda że fotek nie machnąłeś...
mazaki - 2010-06-02, 17:38

anemos,
Witam!
W poniedziałek jade na wymiane podpory do tej samej firmy. Mam pytanie ile przejechałeś po wymianie w metcomp?

anemos - 2010-06-02, 21:56

mazaki napisał/a:
anemos,
Witam!
W poniedziałek jade na wymiane podpory do tej samej firmy. Mam pytanie ile przejechałeś po wymianie w metcomp?

jakieś 2kkm dopiero, wiec się nie wypowiem czy jest do końca ok

viktor1911 - 2010-06-02, 22:24

polecam ten zakład - metcomp w mysiadle. za wymiane podpory dalem ok 1150 zł z robocizną. Sama podpora byla za 699 zl oryginał
mazaki - 2010-06-05, 21:02

Nie wiem tylko czy dojade 130km bez podpory troszkę słabo to widze :(
Jak będe jechał delkiatnie to sie chyba nic nie stanie :-?

LuckyDoo - 2010-06-07, 16:17

za różnicę w cenie, to nawet lawetę się opyla wziąć...
chlup0 - 2010-06-15, 16:07

mazaki napisał/a:
Nie wiem tylko czy dojade 130km bez podpory troszkę słabo to widze :(
Jak będe jechał delkiatnie to sie chyba nic nie stanie :-?


nie wiem w jakim stanie jest twoja podpora, ale ja na swojej zrobilem duzo wiecej, wiec raczej nie powinienes miec problemow z dojazdem.

Filip wawa - 2010-06-15, 16:17

Kurcze, chyba i u mnie poleciała ta nieszczęsna podpora :-(
Przy ostrym przyspieszaniu coś rytmicznie wali od spodu tak jakby pod skrzynią.
Przy delikatnej jeżdzie - cisza.
Ile czasu trwa cała ta robota ? Np.w tym Metcompie ?
Czy ktoś jeszcze to robił gdzieś w Warszawie lub oklicach ?
Mam jeszcze możliwość kupna używanego wału z gwarancją rozruchową za ok. 1 tys. zł. + wymiana w megacarze ok. 3 stówki.

Filip wawa - 2010-06-16, 11:08

Panowie zrobiłem rozeznanie w temacie tych podpór i doszedłem do wniosku że koszty są mocno zawyzone, do większości aut taka podpora kosztuje od 50 do 200 zł.
Znalazłem serwis zajmujący się wałami napędowymi w Łodzi ( coś w rodzaju tego Metcompu ) który montuje takie podpory do Turków i kosztuje to 450 zł. z założeniem podpory na wał lub 500zł. kompletny montaż do auta. Gwarancja na rok.
Mam zległą sprawę do załatwienia w Skierniewicach , więc chyba się w tym tygodniu wybiorę i to tam naprawię bo to już rzut beretem z tamtąd a 650 zł. różnicy piechotą nie chodzi.

pag-bud - 2010-06-16, 21:08

Masz racje Filip.. kaska może iśc na coś innego naprzykład ATV ;-)
Filip wawa - 2010-06-16, 21:23

Jasne, pag-bud, ale w końcu dogadałem się w metcompie w piątek jadę i zrobią mi za ok. 800 zł. na zamienniku, podobno jakości orginału.
A wtej Łodzi cena bez wyważenia te 500 zł. wyważenie 120 zł. podobno nie konieczne ( ale jakoś większość warsztatów robi )
Zdam relację po piątkowej naprawie.

pag-bud - 2010-06-16, 21:40

Super.. a ile masz tysi nalatane?? pytam bo szacunkowo mysle kiedy i mnie to spotka chciaż mysle że już poprzednia włascicielka to robiła.. :-D

muszę zobaczyc po wpisach w K.S
Jak wrażenie po spotkaniu... forumowym.

Filip wawa - 2010-06-17, 00:09

Widzę ,że to siada niezależnie od przelotu niektórym przy 80 tys. a innym przy 180 jakmnie :-(
A co do spotkania wrażenia bardzo pozytywne.

Filip wawa - 2010-06-20, 18:51

I już jestem po wymianie podpory, robiłem w metcompie w Mysiadle, jednak po organoleptycznym porównaniu zamiennika z orginałem i po radzie "fachowców " założyłem orginał.
Warsztat mogę śmiało polecić było szybko , sprawnie i sympatycznie. :-D

pag-bud - 2010-06-24, 21:40

A CENOWO??? :evil:
Filip wawa - 2010-06-24, 23:46

tysiaczek
mkube - 2010-07-30, 17:03

No i mnie też się to przytrafiło :-( Podpora padła przy 140 000km. Wcześniej nie było żadnych niepokojących objawów. Po prostu podczas startu z pod świateł zupełnie rozdzieliła się guma od łożyska. Nie sposób tego momentu nie zauważyć. Strasznie się tłucze i auto wpada w wibracje.
Nową podporę kupiłem w METCOMPIE za 700zł. Wymiany podjął się mój zaprzyjaźniony warsztat w Zielonej Górze. Panowie robili to pierwszy raz, ale dali radę... Zresztą sprzedawca podpory mówił, że służy pomocą telefoniczną w razie kłopotów ( taki telefon do przyjaciela ). Za wymianę zapłaciłem 250zł.
Koledzy jak tak przyglądałem się tej nowej podporze, to zastanawiam się dlaczego ten kawałek blachy i łożysko w gumie kosztuje aż 700zł. :?: :?: :?: Mechanicy twierdzą, że podpora jest podobna do tej stosowanej np. w starych autach dostawczych LUBLIN, a kosztuje ok 40zł! Co jest grane? Chyba ktoś ( importer lub producent ) wykorzystuje prawdopodobnie fakt, że taka część jest nieosiągalna w serwisach VW. Na dobrą sprawę to nawet duże hurtownie części zamiennych też nie mają w ofercie takich podpór wału do Tura. Jedyna nadzieja w przedsiębiorcach, którzy zwietrzą interes do zrobienia. Może podczas następnej wymiany dzięki temu cena nieco spadnie?

LuckyDoo - 2010-07-30, 21:56

niby od poloneza też jest podobna, ale nie pasuje... W serwisie VW jest osiągalna tylko chyba z wałem ;)
kris1 - 2010-08-01, 09:14

mkube to males szczescie ze nie padla na wypadzie za granica kraju.
Filip wawa - 2010-08-01, 10:49

Są dostępne zamienniki w sklepach specjalizujących się tylko w częściach do układów przeniesienia napędu w cenie ok. niecałych 400 zł. Np. w Łomiankach w Euro driveshafts
krzynek - 2010-11-16, 21:05

podpora wału 180 zł + 120 robocizna = 3 stówki i turek znowu śmiga bez żadnego stukania :)
BarD - 2010-11-16, 21:07

nowka czy uzywka?
Filip wawa - 2010-11-16, 21:09

krzynek super cena :!: wrzuć na forum namiary , może ktoś skorzysta :-)
krzynek - 2010-11-17, 18:19

BarD napisał/a:
nowka czy uzywka?


Nówka sztuka, coprawda bez znaczka VW , tylko jakiś zamiennik.
Ja mieszkam w Sokołowie, więc daleko od Was, ale jak ktoś z Wawy by się chciał wybrać to tylko 100km.

Jak ktoś chce to podam nr tel do człowieka.

Filip wawa - 2010-11-17, 19:24

Nie pytaj tylko wrzucaj , ktoś napewno skorzysta :!:
Najlepiej w temacie warsztaty polecane-nie polecane.

pag-bud - 2010-11-17, 20:11

Cześć Koledzy. Ja może nie do tematu docelowego ale pokrewnego.
Pojawiło sie wycie dyferencjału przedniego.
Jak by ktoś potrzebował dyfer przedni to mam dobry namiar.
Do mojego auta szukałem 3 tygodnie dyfra. I tu was zaskocze..
Cena jaka zapłaciłem to 1400 zł i udało mi sie te same oznaczenia dobrać.
FILIP tak a propo kiedy robimy spotkanko???

BarD - 2010-11-17, 20:28

krzynek, moze poczekam jak trwale to jest. Raportuj jak sie zuuzywa. Slyszalem ze ciezko o dobra gume do tych podpor
Filip wawa - 2010-11-17, 21:37

pag-bud napisał/a:
FILIP tak a propo kiedy robimy spotkanko???

Ja jestem zwarty i gotowy :-D Swoją drogą fajnie by było może przy okazji spotkania gdzieś w lajtowym terenie troszkę pośmigać , co Wy na to :?:

piotrwoo - 2011-03-29, 15:20

A ja kupiłem podporę w GKN-ie w Wolicy przy Katowickiej.
Wygląda jak oryginalna z napisem Made in Germany.
Zapłaciłem niecałe 150 złotych brutto (120 netto).
Zobaczymy ile czasu wytrzyma ?

Filip wawa - 2011-03-29, 23:47

No i tyle maksymalnie powinna taka część kosztować :-) Biorąc pod uwagę stopień komplikacji urządzenia :mrgreen:
Amisz - 2011-03-30, 10:40

Panowie a zastanawialiscie sie jak taka podpore wymieniaja i dlaczego w serwisie sprzedaja z wałem a nie osobno?? Patrzac na wał to nie ma innej mozliwosci zdjecia tej podpory jak obciecie wału szlifierka obok podpory a pozniej spawania od nowa.Podpora znajduje sie kolo laczenia jednego odcinka z drugim i one sa na stale. to laczenie nie jest rozbieralne tak przynajmniej mi sie wydaje poprawcie jak sie myle.
BarD - 2011-03-30, 13:20

Tu masz racje, dlatego w ASO wymieniaja calosc.
A niewywazony wal po spawaniu szybko ta podpore zniszczy. Zreszta podopory wlasnie dlatego padaja. Robi sie luz na wale i to jest poczatek konca podpory.

MarcinWAWA - 2011-03-30, 13:36

Ja skorzystałem z usługi wymiany podpory w Mysiadle (warszawa) , podobno ten wał mozna rozpiąć w pewnym miejscu i o ile się go dobrze zmontuje nie ma drgań- na tym podobno polega "owa fachowość". Podporę wymienioną mam już prawie rok i spoko:)
BarD - 2011-03-30, 14:05

MarcinWAWA napisał/a:
podobno ten wał mozna rozpiąć w pewnym miejscu i o ile się go dobrze zmontuje nie ma drgań

pewnie Ci nie zdradza tajemnicy. A ogladales wal po tym zabiegu?

Filip wawa - 2011-03-30, 14:29

Panowie zastanówcie się trochę zanim takie głupoty piszecie o cięciu i ponownym spawaniu wału :shock:
Wał się rozpina i zapina i wyważa przed założeniem na auto.
Ja też robiłem w Mysiadle prawie rok temu i śmiga jak należy cały czas.

BarD - 2011-03-30, 14:55

Filip wawa napisał/a:
Ja też robiłem w Mysiadle prawie rok temu

powtarzasz to co uslyszales od tego samego "fachowca" nie zastanawia Cie to?

Filip wawa - 2011-03-30, 17:56

Nic nie powtarzam , patrzyłem co robią , nikt z tego nie robi tajemnicy :-D Pozatym to żadne odkrycie od lat w ciężarówkach robi się takie rzeczy - w Turze wygląda to praktycznie tak samo - żadna kosmiczna technologia :lol: wybija się kliny na krzyżakach łączących i potem wbija w to samo miejsce .
Nad czym się tu zastanawiać :?:
Robota do wykonania dla średnio rozgarniętego kowala od ciężarówek, poza wyważeniem bo do tego potrzebny jest konkretny sprzęt.
Chyba niektórym się wydaje że mają do czynienia z jakąś kosmiczną technologią rodem z NASA :mrgreen:

Judikam - 2011-03-30, 20:56

Amisz napisał/a:
Panowie a zastanawialiscie sie jak taka podpore wymieniaja i dlaczego w serwisie sprzedaja z wałem a nie osobno?? Patrzac na wał to nie ma innej mozliwosci zdjecia tej podpory jak obciecie wału szlifierka obok podpory a pozniej spawania od nowa.Podpora znajduje sie kolo laczenia jednego odcinka z drugim i one sa na stale. to laczenie nie jest rozbieralne tak przynajmniej mi sie wydaje poprawcie jak sie myle.

Wlasnie w tym miejscu gdzie lacza sie dwie polowki walu rozpina sie i nic nie trzeba ciac. Widzialem jak to robia stad wiem

Amisz - 2011-03-31, 11:28

Panowie a gdzie te krzyzaki sa bo jest zalany guma i nie widac ??
Judikam - 2011-03-31, 20:32

Podpora walu to guma i lozyska ktore kreci sie po wale. A to miejsce gdzie sie wal lamie to trzeba specialnym kluczem sciagnac obudowe a nastepnie rozbic wal. Jedna czesc walu to kulka a drga to wneka pasujaca pod ta kulke. Nie ma tam zadnego lozyska tylko smar.
dural - 2011-04-23, 14:13

Podbiję temat jak widać "na czasie".

Czy mnie też dopadła ta przypadłość, mianowicie dziś wracając do domu z reką na podłokietniku czułem jakby drgania na tej wysokości.
Z czasem jak by doszedł odgłos typu (onomatopeja) "tryk tryk tryk".
Jak puszczam gaz, zwalniam/zatrzymuje się drgania ustają.

Może ktoś potwierdzić moją diagnoze?

Wiadomo weekend swięta itd, więc nie jeźdze po mechanikach.
Mam 2 auto , Touareg może postać w garażu.

Pytania:
1)czy mogę jeździć z tym, tzn czy mogę zrobić jakieś 15km (tyle mam do ASO) 10 km (do warsztatu gdzie robie pierdolki)?

2)Czy może ktoś się orientował czy jak przyjadę do ASO z podporą wału to mi ja zamontują?W sensie ja daje im część a oni robocizne, czy tylko wymieniają całość jak tutaj było wspomniane?

Dla potomnych
http://tedgum.pl/sklep/in..._1525_3018_5925

http://www.metcomp.pl/

http://www.przeguby.pl/static.php?id=2

http://www.sklep.crystan.pl/products/view/2104

Chcalbym kupić podporę w tedgum lub metcomp.
W tedgum jest jakas podpora wzmocniona http://tedgum.pl/sklep/pr...roducts_id=5928 po świetach zapytam ich o co chodzi, za metcomp przemawia pomoc telefoniczna (padł tutaj taki fakt).

Pozdrawiam.

damek - 2011-04-23, 20:43

dural napisał/a:

Jak puszczam gaz, zwalniam/zatrzymuje się drgania ustają.

Może ktoś potwierdzić moją diagnoze?



potwierdzam

dural napisał/a:



1)czy mogę jeździć z tym, tzn czy mogę zrobić jakieś 15km (tyle mam do ASO) 10 km (do warsztatu gdzie robie pierdolki)?


spokojnie możesz przejechać te kilometry.
mnie to dopadło za granicą, w dodatku z przyczepą ważąca jakieś 3 tony, jechałem delikatnie przez jakies 200km i po tym czasie guma się całkiem rozleciała do tego stopnia, że wał uderzał o tę metalową obudowę, ale chciałem dojechać do granicy, bo było to późno w nocy.
bałem się, że wał się pokrzywi, bo "walił" już przy prędkości 40km/h ale absolutnie nic się nie stało.

w kwestii cięcia, spawania i wyważania wału

wał spokojnie można ciąć, spawać i wyważać - robiłem to wiele razy przy przeróbkach samochodów ciężarowych, robi się to, gdy chce się wał skrócić lub wydłużyć
w naszych T nie ma to jednak sensu, bo do wymiany podpory wał można rozpiąć i spokojnie złożyć

Wesołych Świąt

dural - 2011-04-25, 08:55

Drodzy koledzy czytam sobie ten topic, kilka osób robiło w METKOMPIE podporę wału moje pytanie jest następujące : jesteście zadowoleni, ile już +/- kilometrów przejechaliście na nowej podporze wału?

Jeżeli to nie problem to proszę o odp w miarę szybką, jutro będę działał w sprawie mojej podpory.

Pozdrawiam.

Filip wawa - 2011-04-27, 22:43

Ja u nich robiłem, przejechałem na niej jakieś 10 tysi i zero problemu ,zrobili wszystko jak należy.
dural - 2011-05-04, 10:41

Już po problemie ogólnie to już tydzień po zabiegu :)
Opiszę dla potomnych.

Padł wał w 3.0 TDI V6, ok mówię przewertuję forum.
Zapadła decyzja robimy rekonesans.

Dzwonię do ASO Bydgoszcz.
Nie wymieniamy podpory tylko cały wał. Koszt 4025zł + 300~400zł robocizna.
Ok, a jak Wam dostarczę podporę.
Wał jest nierozbieralny.
Jak ^%$@^ nierozbieralny , przecież są firmy które to robią..
Tak wiem ale u Nas jest nierozbieralny, możemy dać Panu 10% rabatu jako stałem klientowi.
Lub zdemontować wał i go zamontować jak Pan sam sobie to "zregeneruję".
To ja dziękuje.

Telefon do "mojego" warsztatu w Bydgoszczy, który robi tylko grupę VAG (byli pracownicy ASO)
Przyjedz zdejmiemy i zamontujemy.
Koszt 200zł.

Dzwonie do "Metkompu" podpora wału 650zł , jeżeli u nich montaż/wyważenie to 950zł.
Jeżeli ktoś tego nie robił to proszą żeby u Nich rozpiąć wał dla bezpieczeństwa.
Jako , że do Piaseczna mam 250km to kurier.
Wyjechał w środę rano (wał), w met kompie był w czwartek , a w piątek już u mnie.

Panowie z Metcompu pomogli mi wskazówkami (żeby wał unieruchomić).
Samochód przetestowany do 140km/h.
Nic mi nie stuka pod podłokietnikiem.

Aha w sumie czeka to KAŻDEGO posiadacza Touarega 3.0 w górę.
Raz na 4-5 lata. Guma nie wytrzymuje dużej mocy silników.


Foty z operacji.

Judikam - 2011-05-04, 19:44

Ja mam 2,5 i tez wymienialem podpore. Wiec pojemnosc nie ma znaczenia niestety
damek - 2011-05-04, 20:32

Judikam napisał/a:
Ja mam 2,5 i tez wymienialem podpore. Wiec pojemnosc nie ma znaczenia niestety


ani pojemność, ani liczba przejechanych km. a tym bardziej czas-okres

moja podpora padła w DE, dotoczyłem się na granicę (zgorzelec) wziąłem hotel i myślałem, że rano w Görlitz temat w serwisie załatwię, ale niestety cena mnie wyprostowała, co prawda nie odbiegała ona od ceny w Polsce, ale nie wiedziałem, że należy zmienić cały wał.
więc zadzwoniłem po assistance i wróciłem na lawecie.
po drodze zajechałem do handlarza z częściami i kupiłem używkę za 500zł, bo nie wiedziałem, że można podporę zregenerować.
jak się dowiedziałem szukając w necie, to żałowałem, ale jak się okazało nie potrzebnie, na tej, która nie wiadomo ile km już przejechała ja zrobiłem jakieś 70tys i na razie jest ok.
także reguł nie ma.
za to jedno jest pewne - zbyt często siadają.

lewy - 2011-05-15, 08:52

W środę zrobiłem podporę w swoim tuaregu, kupiona na allegro i własnoręczna wymiana. Nie ma strasznej filozofii... Posiadam swój warsztat mechaniczny, ale jest to do zrobienia jeśli ktoś posiada trochę kluczy i wiedzy. Nic nie trzeba ciąć, spawać czy wyważać :!: Nie wiem skąd takie pomysły... :roll: Wczoraj wróciłem z trasy 1000km i wszystko w jak najlepszym porządku. Wieczorem jak znajdę chwilkę to opiszę co i jak. Pozdrawiam
dural - 2011-05-15, 11:20

Gratuluje @lewy , ale z tym "nie trzeba wyważać" to trochę przesadziłeś..
Źle wyważony wał w moment rozwali podporę.

damek - 2011-05-15, 11:44

dural napisał/a:
Gratuluje @lewy , ale z tym "nie trzeba wyważać" to trochę przesadziłeś..
Źle wyważony wał w moment rozwali podporę.

źle wyważony wał rozwali nie tylko podporę, ale i całe auto, bo od wibracji wszystko się porozkręca,
ale...

skoro kolega pisze, że nic nie trzeba wyważać, to zapewne nie trzeba
wg mnie wystarczy złożyć go w tej samej pozycji, w jakiej był spięty i wibracje (bicie wału) nie mają skąd się wziąć.

Push upek - 2011-05-15, 17:51

Hm.. A jak taki wał wyważyć? jak jest zamocowany to się go wywarza?
Judikam - 2011-05-15, 20:56

Wal sie wywaza przed zalozeniem do auta
damek - 2011-05-15, 21:08

Judikam napisał/a:
Wal sie wywaza przed zalozeniem do auta


a jeżeli złożysz go dokładnie tak, jak był wcześniej, to po co wyważać?

lewy - 2011-06-16, 16:41

Wał jest łączony na wieloklinie. Jeśli zmontujesz tak samo jak był, to nic nie trzeba wyważać. Nie mam zabardzo czasu żeby to opisać. Jak znajdę chwilkę to napewno wrzucę.
Amisz - 2011-06-20, 21:25

Czy ktos sie orientuje kto jest producentem wałów napedowych do touarega??
U siebie mam wał firmy Uni cardan ale to chyba jakis zamiennik.

zack - 2011-06-20, 22:00

Na oryginalnym wale jest naklejka ale bez podanej nazwy producenta. Znaczek VW, kod kreskowy i numer części. A nawet jeśli uda Ci się odszukać nazwe firmy szczerze wątpię by prowadziła również sprzedaż indywidualną.
Np przewody do klimy czy wspomagania robią 3 firmy dla VW. Ale w żadnej z nich nie kupisz nawet zaślepki. Tylko dealer. Producenci zarabiają również na sprzedaży części i mają podpisane umowy z dostawcami o wyłączności.
Chyba że zaczaisz się pod firmą i za pare stówek jakiś "spod lady" wytargasz:)
Swoją drogą biorąc pod uwagę awaryjność tego podzespołu w T by można całkiem nieźle sobie dorobić pracując u tego dostawcy:)

jarek-kiel - 2012-01-06, 18:05

Na ebey.de dostaniesz orginalna podpore za 199€ ALE odradzam.
W Niemczech koszt wymiany walu i robocizna 1120€ wiem bo mam ten sam problem przy 107000 tysiacach.pozdrawiam

dural - 2012-01-06, 18:21

W Polsce podpore dostaniesz za 650zl w metkompie - ja tam robiłem jestem zadowolony.
Wiem ze sprzedają tez waly chyba za 2500zl.
Na ich podporze zrobiłem 10k km i jest ok :-)

Judikam - 2012-01-06, 19:57

Ja wal sam zedemontowalem i tak za podpore wraz z jej wlozeniem na wal zaplacilem 100zl :lol:
JADAR62 - 2012-01-07, 20:22

Judikam, pochwal sie gdzie kupiles podpore za 100 zl? Innym sie to nie udalo :lol:
gotti - 2012-02-13, 22:42

Witam wszystkich właścicieli Turków.
Właśnie wymieniałem podporę wału - mam przejechane dokładnie 99000km, jadąc do domu nagle dostało autko drgań, szczęśliwie dotarłem i problem co z tym fantem zrobić. W ASO cena prawie 10tys.Na Śląsku kupiłem przez neta samą gumę z org.łożyskiem FAG-owskim- najlepsze z czerwonym teflonem. Wał sam sciągnąłem, obudowa podpory była ok. w to samo miejsce daliśmy nową , oprócz tego problem był z łaczeniem wału bo to on od braku odpowiednio smaru w koszyku zaczał stawać dęba i rozwaliło w ten sposób podpore. Tego nawet najstarsi INDIANIE nie przewidzieli. Niedaleko mnie mieszka p.Jasiu który bawi sie w takie wały już 30 lat. Rozebrał, nasmarował, wcisnął nowa gume z łożyskiem, wyważył wał, koszta 400zł wszystko do kupki. Zostało parę tysięcy w kieszeni. Autko zapierd..a az miło, nic nie wali, drga,idzie jak petarda. Co do używek z Allegro po 1200-1500zł :lol: to nie mam przekonania bo w każdej lada moment może to się stać...Pozdrawiam

Vicyn - 2012-02-13, 22:48

Na alledrogo podporę wału można kupić już za 200-300 zł więc nie jest już źle ;-)
gotti - 2012-02-13, 23:06

Kupiłem wkład do podpory za 150zł - trzeba tylko zwracać uwagę na teflonową osłonę łożyska koloru czerwonego - podobno jest najlepsze łożysko org. firmy FAG.Obudowa podpory ma takie 3 lub 4 ząbki - trzeba je odgiąć potem wprasować gumę z łożyskiem i zagiąć z powrotem. Wszystko działa OK. :mrgreen:
piotrwoo - 2012-02-23, 15:12

W Wolicy pod Warszawą GKN regeneruje wały Touarega w cenie ok. 1300-1400 PLN brutto. Regeneracja zawiera wymianę podpory, kompletnego przegubu zewnętrznego, osłon i uszczelnień, smaru, wyważenie i lakierowanie. Cena zawiera wysyłkę uszkodzonego wału do nich i odsyłkę zregenerowanego do Klienta. 12 miesięcy gwarancji. Kontakt do firmy jest na stronie www.gknservice.com.
Amisz - 2012-02-23, 17:05

kolego jak chcesz się reklamować to lepiej w dziale polecane warsztaty
piotrwoo - 2012-02-24, 14:29

ok
geronimo-motors - 2012-04-30, 17:20

Witam
Dziś mechanik wymontował wał w moim T. Jeden z przegubów lekko cie blokuje podczas ruszania nim. Czy to tak ma być czy przegub jest uszkodzony ? POMOCY

Judikam - 2012-04-30, 17:52

Ten wal tak ma
Vicyn - 2012-04-30, 21:20

geronimo-motors, Jak się to ściśnie to wtedy chodzi ok (tak jest po zamontowaniu). A jak jest bez ściśnięcia to się blokuje, więc jest ok
Pawpie - 2012-05-27, 13:13

Witam,

Mój Touareg ma 4 lata i 70 tys. km. Jak dotąd nic złego się nie dzieje, ale wybieram się w dłuższą trasę (6000 km) i chciałbym uniknąć niespodzianek typu usterka podpory wału napędowego. O tym, jak często występuje ta usterka można poczytać na forach z całego świata.

Mam zatem pytanie - czy jak podjadę na stację diagnostyczną i opiszę problem, to będą mogli ocenić stan wału bez jego demontażu? Czy są jakieś widoczne znaki zużycia tej podpory?

Judikam - 2012-05-27, 13:34

Mozna mniej wiecej ocenic stan podpory. Wystarczy sprawdzic stan gumy ktora laczy lozysko z elementem przykreconym do podwozja. Poruszaj jeszcze walem gora dol.
Pawpie - 2012-05-27, 14:04

Dzięki!
Lagodny - 2012-05-31, 12:22

czy ktoś z okolic Łodzi przerabiał temat podpory wału?
możecie kogoś polecić w okolicy czy trzeba jechać pod Wawę?
coś zaczyna u mnie wibrować i obawiam się, że czeka mnie walka z wałem...

Vicyn - 2012-05-31, 21:48

W Łodzi ktoś robi, ale słyszałem jak to robi więc nie polecał bym ;-) Ja osobiście robiłem w Mysiadle i póki co jestem zadowolony. Jeśli znajdziesz majstra w Łodzi to patrz jaką podporę wstawia, bo ten o którym słyszałem brał podpory od Transita bodajże, odpiłowywał stopki mocujące (bo nie pasowały) i przyspawał stopki od zużytej podpory. Ja jedną podporę mam na stanie, więc jak będziesz robił blisko siebie to mogę podesłać za niewielką sumę.
Lagodny - 2012-06-01, 10:23

masz oryginalną podporę?
muszę podjechać gdzieś na kanał i sprawdzić w jakim stanie jest moja podpora i ewentualnie zawczasu ją wymienić.

Vicyn - 2012-06-01, 14:08

Lagodny, mam podporę kupioną w Intercarsie, nie w ASO.
Lagodny - 2012-06-02, 11:48

Dzięki.
Ja wczoraj byłem w zakładzie w Łodzi-Andrzejowie na ul. Kolorowej 5 i po sprawdzeniu okazało się że z moją podporą wału jeszcze wszystko ok.
Ale gdyby ktoś z okolic Łodzi potrzebował jednak wymiany to z rozmowy wydają się oni sensowni - mają zamienniki podpory za 500 zł z wymianą 650 zł.
Nie wiem jak one się sprawują - trzeba by sprawdzić.

MrBOOSS - 2012-07-09, 08:55

Od pewnego czasu słychać u mnie dziwny dźwięk piszczenie podczas przyśpieszania zwalniania nie ma reguły a czasem go wogle nie słychać albo delikatnie albo gość głośno i irytująco.

http://www.youtube.com/wa...eature=youtu.be

To filmik z jazdy troszkę słabo słychać więc trzeba sie wsłuchać.

Czy to może być podpora wału??

dural - 2012-07-09, 09:41

Podpora wału "bije" w podłokietnik.
Jak położysz łokieć na podłokietniku ewidentnie powinno być czuć uderzenia.

Tak było i mnie.

Vicyn - 2012-07-09, 10:12

dural napisał/a:
Podpora wału "bije" w podłokietnik.
Potwierdzam, miałem to samo.
Judikam - 2012-07-09, 10:40

Mi ten dzwiek pasuje albo na ktorys dyfer, lozysko kola badz turbo.
MrBOOSS - 2012-07-09, 16:17

Turbo to na pewno nie bo nawet jak bez gazu sie jedzie to piszczy a czasem wogle nie piszczy.

Czyli podpora do wymiany mówicie.

Vicyn - 2012-07-09, 19:07

Nikt nie mówi, że to podpora. O wymianie podpory świadczy stuk z okolic podłokietnika. Jeśli takowy jest to do warsztatu na kanał i dokładnie sprawdzić.
Amisz - 2012-07-09, 22:54

MrBOOSS napisał/a:
Turbo to na pewno nie bo nawet jak bez gazu sie jedzie to piszczy a czasem wogle nie piszczy.

Czyli podpora do wymiany mówicie.


lozysko z podpory latwo to sprawdzic jak wjedziesz na podnosnik i rozpedzisz kola bez ESP , WD pomaga na 3 dni :-> sprawdzone - docelowo wymiana podpory

martin189 - 2012-10-22, 21:33

Panowie o podpore zapytać w miejscowym sklepie -podróba -ale dobra- "MaxGear"-
cena śmieszna -wymiana szybka , mozna zaryzykować ( 20 sztuk wymienisz zamiast oryginał)

kiarka - 2012-12-30, 19:02

podczas jazdy mam takie wrażenie jakby koła były źle wyważone ale nie do końca...jakby coś hamowało i samochodem szarpie przód -tył...jest to bardzo lekkie ale jest. Z podlokietnika tez bardzo leciutkie bicie odczuwam...czy moze to sugerować ze zaczyna się jazda z podporą. Przebieg 165 tys.Czy jak postawię auto na podnośniku i to będzie widać ze wał bije?
Tu wyważanie wału http://www.youtube.com/watch?v=ImXbZ8P0VEQ
tu pokazuja jakie są luzy http://www.youtube.com/watch?v=3h3-NCmGeuI

A tu ciekawostka http://www.youtube.com/watch?v=-GWPH4V5PdI
http://www.youtube.com/watch?v=G_Z7wAIaTKY

Judikam - 2012-12-30, 19:32

Przedni wal nie ma podpory a tyl tak.
Mozna sprawdzic na podnosnik latarka i poruszaj nim gora dol lewi prawo. Wszystko musi siedziec ladnie jal bedzie guma odchodzila to do wymiany.
Napewno jak podniesiesz to zobaczysz czy jest oki.

kiarka - 2013-01-06, 20:41

wlazłem pod samochód i poruszałem wałem...rusza sie na jakieś 3-5mm ale guma wygląda zdrowo...tak ma być, ze jest jakiś luz czy ma być całkiem sztywno-niech powiedzą Ci co wymieniali i poźniej macali wał ;-)
Czuję lekkie pukanie (rytmiczne) z podłokietnika ale to juz od kilku miesięcy. Do tego doszło takie minimalne szarpanie całym autem podczas jazdy-wrażenie jakby niedoważone koła...

radix8 - 2013-01-06, 21:20

Jeśli guma jest cała to ok. 3-5 mm to na niej ruszysz. Jak siada podpora to zwłaszcza w skręcie przy gwałtowniejszym przyspieszaniu słychać pukanie. Tak było u mnie ;)
kiarka - 2013-01-06, 21:26

zaczynam się bać ze to może skrzynia...
don - 2013-04-07, 19:39

A te podpory są do czego ? http://allegro.pl/listing...%C5%82u+touareg
albercik_wm - 2013-04-07, 19:41

Mnie wyskakuje pod linkiem lodówka :lol:
don - 2013-04-07, 19:42

Coś się Allegru w głowie pomieszało

przykład

http://allegro.pl/mocna-p...3090914678.html

albercik_wm - 2013-04-08, 15:51

To jest właśnie podpora wału, która jest bolączką nie tylko Turków

pytanie czy dobrej / lepszej jakości czy tylko tandetne które trzeba będzie wymieniac czesciej

komarekpl - 2013-04-08, 17:37

Witam

Przywitałem się na forum

Mam pytanie odnośnie tego iż przy 80km/h mam drgania na podłokietniku i szum.
Myślałem że to opony bo letnie mam 19 i felgi troszkę zniszczone , jednak na zimę kupiłem komplet nowych felg wraz z oponami i dalej to samo.

od łożyska raczej drgań by nie było.

Obstawiłem podporę , guma wygląda na dobrą ale chyba wcześniej byla wymieniana bo dalej wał rozpinany i ślady fachowego składania.

Warto się bawić z wyważaniem i ktoś wie gdzie w krk robią takie cuś lub okolicach czy lepiej kupić cały używany

Link do filmiku może ktoś powiedzieć co z gumą czy ok ?
http://www.youtube.com/watch?v=A6SEEmEviCw

Vicyn - 2013-04-08, 18:02

Ja obstawiam, że podpora do wymiany. Jeśli masz go już wyjętego, to możesz go kurierem wysłać do Mysiadła, gdzie Panowie go zregenerują i odeślą Ci z powrotem. Oczywiście wcześniej zadzwonić i się umówić.
Chyba, że ktoś poda namiar na kogoś z okolic Krk.

don - 2013-05-27, 19:13

Czy to objaw podpory wału? Przy zmianie biegów stuka jakby był luz w przeniesieniu napędu. Szczególnie to słychać na 1 lub 2 jadą powoli o dodając i odpuszczając gaz. Odgłos się głuchy i słyszalny pod siedzeniami, nie z tyłu samochodu. Puknięciu towarzyszy wyraźny luz w napędzie.
don - 2013-10-21, 20:09

Podbijam. Czy ktoś z Was moje wątpliwości z postu powyżej potwierdzi jak objaw podpory ?
Vicyn - 2013-10-21, 20:15

don, u mnie było stukanie jakby pod podłokietnikiem, przednim.
don - 2013-10-21, 20:27

u mnie pod fotelem, ale też można powiedzieć, że w okolicach podłokietnika. Jednak nie zawsze u przy przyspieszaniu (jak już ciągnie) tylko przy dodawaniu i odejmowaniu gazu, zwykle delikatnie na 1 i 2
arturpa - 2013-11-27, 21:34

Hej Komarekpl, mam to samo, wymieniłem podporę kompletną i drga tak 60-80km, dziwne że nie zawsze, czasem drga czasem nie, więc nie obstawiałem wyważenia z właściwie rozważenia podpory bo powinna w danym zakresie prędkości zawsze drać, ale to o czym piszesz może potwierdzać że może gramy graja rolę, właśnie szukam speców w krakowie może go wyważę
Motonita - 2013-12-08, 01:46

Ja wymieniłem podporę, złożyłem wal tak samo, - i wał drga, wiec trzeba go jednak wyważyć - I ty moje pytanie gdzie najlepiej w okolicach Kołobrzegu (Koszalina) lub w Polsce - wysyłkowo i ile takie wyważenie kosztuje ?
Vicyn - 2013-12-08, 10:08

Motonita, jeśli wysyłkowo to w Mysiadle koło Wawy jest firma, która zajmuje się wałami. Ja robiłem u nich http://www.metcomp.com.pl/
arturpa - 2013-12-09, 22:35

To nie kwestia wyważenia czy rozważenia, w tym przypadku, jeszcze nie wiem o co chodzi ale dojdę do tego, Motonita, jeśli masz techniczne możliwości to podnieś go z jednej strony,(pamiętając o blokadzie pneumatyka) przód i tył - na "kobyłki" tak żeby oba koła nie dotykały ziemi, odpal, daj na D, puść hamulec, idź po spód (do kanału) popuść podporę - wszystkie śruby, te dwie co trzymają podporę i resztę co trzymają blachę pod podporą. Zakładając że zrobiłeś poprzednie kroki dwa kółka kręcą się wolno no i wał oczywiście też. Możesz zobaczyć czy podpora "chodzi", buja się na boki. U mnie właśnie tak jest, mimo że złożyłem najprawdopodobniej tak jak cza, coś nie gra. Tak jak napisałem jeszcze nie wiem co, będę rozkminiał, chociaż nie wiem ile rozebrań wytrzyma blaszana obudowa przegubu, no ale jak się samemu grzebie cza się liczyć z kosztami :)
miqi - 2013-12-19, 08:53

Witam,

koledzy a może by tak w punktach wypisać jakie są objawy uszkodzenia podpory wału, bo zdaje się że czeka mnie wymiana ;-(

Ale czytając forum to u każdego wychodzi inaczej ;-(

1. Mam dziwne drgania z układu napędowego
2. wrażenie niewyważonych kół
3. jeśli jadąc przerzucę skrzynię z pozycji D na N objawy drgań ustępują
4. luz przy dodawaniu i puszczaniu gazu

Czy to podpora?

P.s. czytałem na forum że nie powinno się dać ręcznie wyczuć luzu 3-5mm w podporze,
u mnie taki występuje - przebieg 223 k - ja zrobiłem już 6k a auto mam od 1,5 m-ca.
Niestety nie wiem czy poprzedni właściciel coś z tym robił. Zakładam że nie bo auto jeździło tylko do serwisu, a w historii serwisowej nie ma o tym wzmianki.

Maciek1452 - 2013-12-19, 19:52

miqi napisał/a:
czytałem na forum że nie powinno się dać ręcznie wyczuć luzu 3-5mm w podporze

Nie wiem jak można nie wyczuć półcentymetrowego luzu. Na pewno poszła podpora.

miqi - 2013-12-20, 14:46

Witam,

jestem po wizycie w wyżej wymienionej firmie - dla przypomnienia METCOMP

Umówiłem się - zaklepałem warsztat - przyjechałem i.....

moja podpora jest....... w wyśmienitym stanie,

na pytanie ile za wjazd Panowie życzyli mi wesołych świąt - pożyczyłem wzajemnie :-)


Ogólnie firma bardzo godna polecenia - przecież mogli klienta skasować.
1350 zł - życzą za regenerację, mają też nowe wały z podporą - około 3 tys.

Jeszcze raz polecam - obiecałem że jak "siądzie" to tylko do nich podjadę.

Pozdrawiam

Miqi

P.s. te dziwne wibracje to...... błoto na felgach od wewnętrznej strony, "schowało" się tak że z zewnętrznej strony felg nie widać. Czasem świruję po błocku - tak już mam :-)

cibor - 2014-01-07, 22:32

witajcie , u mnie jak przyspieszam - ale tylko pedał do dechy - czuć w pewnym momencie drżenie pod podłokietnikiem - jak jade łagodnie nic nie drży , nic nie słychać .

Powiedzcie czy jeżeli podopora ma luzy to wystarczy zakupić nową podpore i dać miejscowemu mechanikowi do wymiany , czy koniecznie jechać z tematem pod Wawe ( 300 km ) - do polecanego zakładu ?

ps. czy ktoś poleciłby jakiś zakład w wielkopolsce ?

Pozdrawiam Piotr

Vicyn - 2014-01-07, 23:15

cibor, w okolice Wawy możesz wysłać kurierem i kurierem odeślą ;-)
cibor - 2014-01-08, 10:20

... hmmm w sumie jazda do mechanika , kurier , czas naprawy , kurier i montaz u mechanika wyjdzie ze trzy - cztery dni plus koszty wysyłek, ... , nie wiem czy nie lepiej sie przejechać - bo piszą Koledzy że robia to na miejscu ... prawda ?
Vicyn - 2014-01-08, 10:22

Jak się umówisz to robią na miejscu i od ręki.
cibor - 2014-01-08, 10:36

no to chyba pojadę :) powiedz tylko czy czas powinien mnie naglic ? słychać tylko podczas maxymalnego przyspesznaia w okolicy 40 - 70 km/h jak jadę spokojnie nic nie słychać
Connoisseur - 2014-01-08, 14:46

A nie prościej podjechać na podnośnik albo kanał i obejrzeć w jakim stanie jest podpora ? Przy lekkim naciągnięciu wału widać wszystkie nadpęknięcia i uszkodzenia osadzenia łożyska (gumy podpory). Wróżenie z fusów na odległość nie pomaga...pozdr.
Maciek1452 - 2014-01-08, 15:01

W całej tej dyskusji macie na myśli aspekt wyważenia wału po założeniu podpory?
Judikam - 2014-01-08, 15:25

Wyważanie wału bo rozbiciu to podstawa.
cibor - 2014-01-08, 17:25

umówiłem się u zaufanego mechanika na wymiane oleju w skrzyni biegów - myślę że najwyższy czzas dla niej - poprosze go by sprawdził wał .

Pozdrawiam

ps. jaki olej do skrzyni automatycznej polecacie ?

Filip wawa - 2014-01-08, 20:03

cibor, jak dla mnie to poroniony pomysl z ta wycieczka przez pol Polski , to nic nadzwyczjnego , znajdz albo dobrego fachure od VW co zna temat albo warsztat zajmujacy sie walami napedowymi , podpore mozesz kupic u nich albo zamowic nawet na allegro.
Pogugluj troche ...

cibor - 2014-01-09, 12:50

tak zrobie , pojade na wymiane oleju w skrzyni i poprosze o sprawdzenie podpory wału ; swoją drogą po zakupie auta pojechałem na wymiane oleju do ASO - żeby wbić przebieg do systemu , oczywiscie ze swoimi częściami :) i porosiłem o przegląd który daje tzw gwarancje mobilnosc VW - i nic na temat podpory nie mówili , powiedzieli że auto w bardzo dobrym stanie technicznym , mam jedynie do pomalowania przerysowany błotnik .

o wymianie oleju w skrzyni dowiedziałem się niedawno - ponoć obowiązek ... robiliście u siebie ? czy rzeczywiście warto wymienić ? tanie nie jest , ale nie zamierzam oszczędzać na moim karawanie , wóz jest naprawde wspaniały , uwielbiam sylwetke volvo xc90 - ale jazda nim nie umywa sie do Touarega ! ! !

nagdob - 2014-01-09, 13:45

Oleju w skrzyni Touarega nie wymienia się w ogóle! Chyba, że był jakiś wyciek (uszkodzenie).
Maciek1452 - 2014-01-09, 14:31

nagdob, a to dlaczego nie wymienia się w ogóle? Słyszałem, że w manualach można nie wymieniać ale w automatach trzeba bardzo rzadko, np po 150k km.
novic - 2014-01-09, 15:44

Powiem szczerze, że u mnie po zmianie oleju w skrzyni (nie wspominając o naprawie ze względu na partacza, który sobie w niej kiedyś grzebał) jednak jest spora różnica w kulturze pracy skrzyni.
Niby się nie wymienia ale co nowe smarowanie to nowe :-P

cibor - 2014-01-09, 17:12

mój mechanik - a to raczej znawca tematu - twierdzi że wymiana po 150k jest konieczna dla poprawnej pracy szkrzyni !
Maciek1452 - 2014-01-09, 18:47

novic, to pewnie autosugestia :mrgreen:
cibor - 2014-01-09, 23:18

mój kuzyn wymieniał ostatnio olej w skrzyni biegów w Audi A6 3.0 TDI automat , przebieg 126 K - mówi że wyglądał fatalnie i niesamowicie śmierdział zgniłym jajem ... jak zobaczył nowy olej - był w szoku że tak ten w skrzyni sie zmienił ... zdania co do wymian są mocno podzielone , słyszałem też niedawno ciekawe zdanie - olej w skrzyni polskiego użytkownika powinien być częściej wymieniany - gdyż w naszych warunkach - skrzynia pracuje o 70 % intensywniej niż na zachodzie ... nikt chyba nie powie że wymiana może skrócić żywotność automatu , nie są to tak wielkie pieniądze by się nad tym zastanawiać dłużej , naprawa skrzyni to już chyba bardziej bolesny temat
AUTOMIKA - 2014-01-10, 13:59

Ja uważam że wymieniać co 60 tyś km w Touaregu czy q7. Koledze lekko szarpała. Wymienił olej i jest dobrze. Jedyne co to jedni twierdzą że sie dolewa a inni że sie wypłukuje.
xerox - 2014-01-10, 15:56

Ja wymieniałem u siebie w Audi (tiptronic 6-biegowy) przy 120k km. ASO twierdzi, ze nie trzeba w ogole, producent skrzyni (ZF) natomiast zaleca wymianę ... I bądź tu teraz mądry?!
No ale wymieniłem dla świętego spokoju. Przy wymianie olej ani nie był spalony, ani nie wykazywał większych znaków zużycia. W zakładzie co wymieniałem powiedzieli, że olej jak najbardziej był ok.

Co innego w przypadku S-tronica, gdzie wymiana jest wpisana w książce serwisowej co 60k km z tego co pamiętam.

A co jest zapisane w książce do Touarega?

kiarka - 2014-01-10, 19:23

Ze się nie wymienia-ja jak wymieniłem pierwszy raz olej w skrzyni na 130 tyś. To wygladal prawie tak samo jak ten nowy(ATF)
JADAR62 - 2014-01-10, 19:44

Olej w skrzyni ma bardzo trudne zadanie, jako że pracuje w większości na ścinanie. W związku z tym nawet jak kolor jego niewiele się zmienia to właściwości znacznie. Słowem długie wiązania, zostają pocięte, poprzez co zdolność smarna oleju spada. I mimo, że producent twierdzi co innego (w końcu w jego interesie jest, aby skrzynie się psuły), to należy olej w przekładniach i mostach wymieniać.
W silniku jest trochę inaczej, bo olej jest zanieczyszczany produktami spalania. Gdyby ktoś chciał co pół roku olej czyścić (sam filtr nie wystarczy), wówczas i jego można by nie wymieniać co roku. O dziwo po wymianie oleju w silniku, zużycie części wzrasta, aby ponownie się obniżyć gdy olej ulegnie nawęgleniu. Słowem czarny olej o dobrych właściwościach myjących jest lepszy od nowego o ładnej bursztynowej barwie.

kiarka - 2014-01-10, 20:39

To czemu trzeba wymieniać olej w silniku?
JADAR62 - 2014-01-10, 20:43

Bo się zanieczyszcza produktami spalania, zmniejsza zasadowość i rozrzedza paliwem.
nagdob - 2014-01-10, 21:18

To tak zapytam lamersko: czy jest na obudowie skrzyni biegów wlew oleju? no i oczywiście spust oleju? Czy trzeba skrzynię wyciągać, rozkręcać i dopiero zmieniac? To samo pytam o mosty.
kiarka - 2014-01-10, 22:03

Wlew=spust i nic nie musisz wyjmować
JADAR62 - 2014-01-10, 22:33

Skrzynia i maoty mają -spust, ale trzeba zdjąć pokrywę aby wymyć/wymienić filtr i oczyścić magnesy. Wlew jest jednocześnie przelewem. Tak samo jest w mostach (jeżeli chodzi spust i wlew/przelew)..
nagdob - 2014-01-12, 09:20

Nie za bardzo rozumiem, że spust i wlew to jeden korek. Chyba, że jest podzielony na część górną i dolną, bo jak można z jednej dziury jednocześnie wylać olej, a później go wlać? A co do pokrywy, to rozumiem, że jest ona w części górnej. Ale czy można ją ściągnąć bez demontowania skrzyni? Czy magnesy i filtr przymocowane są do tej pokrywy i czy wystarczy umyć je jakąś benzyną? Ma może Ktoś jakieś foty, żeby przybliżyć mi ten temat? I jeszcze jedno, choć było na forum, jaki olej i ile?
JADAR62 - 2014-01-12, 11:01

Spust jest od dołu, a przelew i wlew z boku, to 2 różne korki. W skrzyni jak zdejmiesz pokrywę to do wszystkiego jest dostęp. Magnes i filtr wystarczy umyć benzyną i przedmuchać powietrzem. Jaki olej - gdzieś było na forum co do zamienników. Najlepiej lać oryginał.
albercik_wm - 2014-01-12, 11:05

Ja przyłaczę się do kolegów, którzy mówią o potrzebie wymiany oleju
Lepiej dmuchac na zimne niz....
Skrzynia to wydatek ...lepiej nie gadac, skoro sam sterownik hydrauliczny to koszt ponad 4tys pln.
Sprzeglo hydro to tez ponad 1 tys, a gdzie robocizna .
Ludziska kupujecie samochód z automatem, to to wliczcie sobie przyjemność z jazdy w koszta serwisowania :)
Przyjemnosci kosztują - jak z kobietami....chcesz mieć posprzątane w domu czy piękną żonkę :mrgreen:

JADAR62 - 2014-01-12, 11:44

Tak to wygląda w moście.
cibor - 2014-01-12, 11:45

przepraszam chłopaki , jestem weterynarzem więc zapytam :) co to jest MOST ?

:)


Pozdrawiam !

Judikam - 2014-01-12, 12:00

Most laczy kola z walem napedowym. W moscie masz w uproszeniu zebatki ktore ruch walu napedowego przenosza na kola. w moscie masz jeszcze mechaniz roznicowy ktory pozwala kola krecic sie z rozna predkoscia.
JADAR62 - 2014-01-12, 12:13

Bikini bridge to też most, ale trochę inny :lol:
nagdob - 2014-01-12, 20:32

Jadar. Gdzie wymieniałeś oleje (skrzynia i mosty) i ile to kosztowało? Może pamiętasz jakie typy tych olejów, ile do skrzyni i mostów?
JADAR62 - 2014-01-12, 21:24

Wymiana olejow poza serwisem autoryzowanym VW.
Diagnostyka parametrow na drodze przed i po wymianie plynu z odczytem parametrow z komputera.

Skrzynia automatyczna - wymiana dynamiczna z przeplukaniem ok 10 litrow/650 zl + mycie filtra i pokrywy
Most przedni - ok 1 litr/134 zl
Most tylni - ok 1,5 litra/189 zl
Reduktor - ok 1 litr/122 zl
+ robocizna
Plyn i oleje oryginalne VW

uszczelka skrzyni nie byla wymieniana, bo nie bylo takiej potrzeby.
Wymiana po 89000 km.

razem 1710 zl

Vicyn - 2014-01-12, 21:55

Na każdej stronie producenta oleju samochodowego można dobrać olej do skrzyni, mostów itp.
cibor - 2014-01-14, 22:24

no i jestem po ... wymiana oleju w skrzyni , mostach , wymiana filtrów paliwa , powietrza, nowy akumulator :) trochę dzisiaj zasiliłem auto ...

powiem Wam , że skrzynia chodzi zdecydowanie lepiej , dla mnie ciszej i szybciej - jestem zadowolony bardzo ! Mam nadzieje że auto również

acha - mechanik mówi że mojej podpory póki co by nie ruszał ... guma ponoć jeszcze w dobrej kondycji

albercik_wm - 2014-01-15, 03:23

Czyli potwierdza się opinia
Producent twierdzi - ze oleju się nie wymienia,
a każdy jak wymieni to ma komfort z pracy skrzyni :-P
Słuchajac producentów, to na pewno trzeba wymienić samochód 8-)

cibor - 2014-01-15, 06:53

producent twierdzi nie wymieniać, właściciel Aso xxx zlecił wymiane w swoim po 80 k :) to też daje do myślenia
xerox - 2014-01-15, 10:20

Jak juz wspomnialem wczesniej w przypadku Audi jest natomiast odwrotnie :) Producent (skrzyni) kaze wymieniac, natomiast ASO mowi, ze nie trzeba...

Panowie co ostatnio wymienialiscie olej w skrzyni, mowimy tutaj o tiptronicu 8 biegowym?

Jeszcze a propos wymiany statycznej i dynamicznej. Czytalem, ze jesli robi sie regularnie to wystarczy statyczna (tansza, bo mniej oleju idzie), natomiast przy ewentualnych problemach ze skrzynia dopiero dynamiczna. Prawda to?

JADAR62 - 2014-01-15, 12:09

W statycznej nie wymienisz calego oleju. Pozostala czesc zostanie wymieszana z nowym olejem. Nie jest to dobry sposb wymiany.
kiarka - 2014-06-08, 22:05

W piątek okazało sie ze mam do wymiany cały wał tylny. Zaczęło mi huczeć, wiec pomyślałem ze pada mi podpora. No i dobrze pomyślałem. Kupiłem podporę, szybka wymiana-okazało sie przy wymianie podpory ze winowajca jej zniszczenia był przegub który jest zaraz za podporą. Został rozruszania, nowy smar a wał ponownie założony. No i po wymianie podpory cisza. Ucieszony doszedłem do 60km/h i wtedy zaczęło tak trzaść budą ze myślałem ze sie rozleci. Niestety konieczny był zakup nowego wału. Teraz jest git!
piotrkw - 2014-06-26, 10:08

Czy ktos robił zakupy w tej firmie??
http://www.przeguby.pl
Wał nowy w cenie .... atrakcyjnej , a nawet bardziej . Tylko czy jakość bedzie szła w parze ?? Ale w końcu jak dołoży się elementy składowe i trochę rury to nie powinno to wszystko drożej kosztować .

akism - 2014-06-26, 12:48

Qrcze,ceny mają super,nawet warto wał na zapas kupić :-)
piotrkw - 2014-06-26, 13:16

Zamówiłem , jutro powinien być u mnie . Zaobserwowałem wyrzut smaru z przegubu za podporą , musi sie grzać i wypływa wyrzucany siła odsrodkową na zespoleniu osłon . Nie chce dochodzić dlaczego przegub się grzeje , kupie nowy zamienię a stary może zregeneruję . Przy dwu Touaregach może się jeszcze przyda ;-) . Zobaczymy jak z jakością zamówionego .
akism - 2014-06-26, 13:21

Ciekawe jaka to produkcja..Oby nie Chiny ,różnie może być z jakością użytego materiału..
piotrkw - 2014-06-26, 13:42

Okaże się w eksploatacji . Pracownik z którym rozmawiałem nie potrafił podać producenta. Ale z drugiej strony , zajmując się tak wąską dziedziną części zamiennych , sprzedając badziew na rynku europejskim raczej byłby to strzał w kolano . Wały składają się z typowych części produkowanych w milionach sztuk . i chyba magiczne słowo Touareg i Cayenne podnoszą ich ceny 3-4 krotnie .
Touareg_R5 - 2014-06-26, 16:49

Faktycznie dość niska cena jak za gotowy wał.

Ja jestem świeżo po wymianie podpory w 2.5 R5 więc mogę coś powiedzieć innym których to czeka. :)

Zakup podpory z łożyskiem FAG ( po konsultacji z kilkoma mechanikami ) - 300zł
Wyważenie wału - 150zł
Robocizna - 150zł

Łączny koszt 600zł

Wał wyważałem w firmie Metmax Sp. z o.o. w Grodzisku Mazowieckim, i mogę polecić, robią tylko wały ( jakkolwiek by to nie brzmiało ) i znają się na rzeczy. Jako ciekawostkę dodam, że pracownik który wyważał wał powiedział, że w 90% przypadków po wymianie podpory nie trzeba wału wyważać.
Więc jak ktoś nie ma w pobliżu firmy od wałów to może zmienić podporę bez wyważania i jest duże prawdopodobieństwo, że będzie ok.

A teraz coś dla majsterkowiczów :)
Przy okazji zgłębiania tajników budowy wałów natrafiłem na dokładną instrukcję wymiany podpory:
http://motofocus.pl/techn...na-wale-kardana

1. Zaciśnij imadło na wale kardana. Zdejmij zacisk z osłony gumowej przy podporze wału.
2. Uderzając młotkiem w śrubokręt do dobijania delikatnie odegnij osłonę z przegubu. Następnie przesuń ją wzdłuż wału.
3. Ruchem kołowym rozłącz obie części wału. Od tej pory aż do momentu złożenia będziemy pracować oddzielnie na dwóch częściach wału.
4. Z pierwszej części wału za pomocą śrubokręta podważ i wysuń wzdłuż wału pierścień zabezpieczający i koszyk przegubu.
5. Wyczyść go i sprawdź czy nie nosi śladów zużycia. Następnie z powrotem go zamontuj.
6. Z drugiej części wału najpierw należy zsunąć pierścień ustalający.
7. Za pomocą ściągacza do łożysk usuń zużyte łożysko podpory kardana.
8. Nową podporę mocujemy na wale i delikatnie wbijamy młotkiem przy pomocy rury, aż osiądzie na swoim miejscu. Rura musi się opierać na pierścieniu wewnętrznym łożyska.
9. Montujemy pierścień ustalający. Zawsze należy stosować nowe pierścienie.
10. Po zamontowaniu pierścienia osadzamy osłonę przegubu na złącze wielowypustowe na wale kardana.
11. Składamy obie części wału w jedną całość. Jedną część montujemy w imadło i wciskamy do niej drugą zwracając uwagę na to, aby wpusty na wale były dopasowane z wypustami na bieżni wewnętrznej.
12. Przy łączeniu obu części wału należy pamiętać aby nanieść odpowiednią ilość smaru w koszyku przegubu.
13. Zaciskamy osłonę przegubu na wale specjalnym przyrządem. Jest on dostępny w ofercie Tedgum pod nr 01265968. Po zakończeniu należy założyć nowy zacisk na osłonie gumowej przy podporze wału.

Może komuś się te informacje przydadzą

piotrkw - 2014-06-27, 14:21

To wymieniony , wał jak wał , kompletny , bez oznaczeń producenta , tylko jakieś cyferki i literki ale nie krzaczki ;-)
Na moim starym było z pięc blach i blaszek wyważających , tu tylko dwie małe .
Gumy wyglądają na dobrej jakości , zobaczymy jak będzie po roku , dwu .
Jedno jest pewne w starym musiał przycierać się przegób i stąd leciał smar i były wyczuwalane na fotelu i kierownicy drgania w przedziałe prędkości 45-65 km/h . Teraz nic , cisza i spokój , a jako drugie z winowajców drgań podejrzewałem przednie dolne wahacze , mogę je zostawić w spokoju ;-)

tchmiele - 2014-09-27, 20:04
Temat postu: Wymiana podpory wału napędowego
Witajcie,

Chciałem się podzielić moim doświadczeniem związanym z tym wątkiem.
Kiedy rozpoznałem objawy wskazujące na podporę, zacząłem szukać.
Cena wału w ASO powalała, postanowiłem poszukać TUTAJ.

Informacje forumowiczów wskazywały że metcomp.com.pl z Piaseczna robi to dobrze.
Umówiłem się, zaprowadziłem auto, za trzy godziny gotowe. Wymieniona podpora na markową (żadna chińska lipa) oraz wyważony wał 1280 brutto.

Po akcji przejechałem ok. 3000 km, próbując w całym dopuszczalnym zakresie prędkości i wszystko OK.

A jeszcze najważniejsza informacja, ten CEP z ASO który mówił mi w serwisie, że wał napędowy jest nienaprawialny i że muszę w ASO zostawić około 5000 zł, odbierał przy mnie dwa wały po regeneracji i pakował w swoim samochodzie w oryginalne pudełka. W ten sposób ASO buduje do siebie zaufanie.

Pozdrawiam i dziękuję za wskazanie "metcomp"
Tomek

kiarka - 2014-09-28, 18:01

fiu, fiu....rżną aż miło....
Judikam - 2014-09-28, 18:06

Kurde skad wy bierzecie takie ceny 1300zl :mrgreen:
Ja jestem teraz swiezo po wymianie i tak za podpore 270zl plus 200zl za wymiane z wywarzeniem. Taniej mnie wyszlo niz przy pierwszej wymiamie.

Absolwent - 2014-10-18, 14:17

Ja wymieniałem podporę korzystając z Serwisu Auto Dino przy Modlińskiej w Warszawie.
Rozsypała się po 250K km. Zostawiłem samochód na wymianę płynów w skrzyni i mostach, naprawie zawieszenia i przy okazji podpory. Stwierdzili, że wysyłają na regenerację do Łodzi - koszt 1300, ale w tej cenie /podobno, bo nie sprawdziłem na własne oczy/ wymiana przegubów, krzyżaków etc. Po wymianie zrobiłem jakieś 5000 i jest OK.

Co do wyważenia wału - najlepiej wyważać na samochodzie po zamontowaniu. Tak robiłem w XC70, ale warsztatu w Ząbkach, nie polecam. Szukam teraz nowego.

kiarka - 2014-10-18, 16:02

to jak to jest ze ja cały nowy wał kupiłem za jedyne 1670zł?
Kamikadze - 2014-10-19, 07:21

to jest zapewne wał po regeneracji albo chińczyk, u mnie wymienili tylko podpore i śmiga jak trzeba ci z Puław mechanicy naprawdę się znają
Absolwent - 2014-10-19, 10:12

Kamikadze napisał/a:
to jest zapewne wał po regeneracji albo chińczyk, u mnie wymienili tylko podpore i śmiga jak trzeba ci z Puław mechanicy naprawdę się znają


Po wyminie krzyżaków, przegubów i podpory - to w zasadzie nowy wał...

kiarka - 2014-10-19, 10:52

Kamikadze napisał/a:
to jest zapewne wał po regeneracji albo chińczyk, u mnie wymienili tylko podpore i śmiga jak trzeba ci z Puław mechanicy naprawdę się znają


nie bardzo chinczyk-nowy oryginał ;-)

Kamikadze - 2014-10-19, 11:25

a gdzie go kupiłeś w serwisie, w necie są po regeneracji pomalowane oferowane jako nowe, wymiana krzyżaków i podpory to nie to samo co nowy, najciekawsze to to że po wymianie podpory nie był wyważany, wymontowywał i montował go kto inny niż ten co naprawiał a efekt jest super zrobiłem ponad 5000 i wszystko gra, ważne jest tylko żeby go zamontować w takiej samej pozycji jak przed demontażem przesunięcie choć trochę może skutkować wibracją

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group