TouaregClub
PRECZ Z RÓWNOŚCIĄ ;)

Mechanika - Jaki olej

andré - 2010-01-23, 13:37
Temat postu: Jaki olej
Panowie jaki olej do 2,5 tdi chodzi mi dokładnie o normę vw. Pytałem w serwisie i oni powiedzieli mi że vw504.00/507.00 ale w internecie na różnych stronach producentów oleji jest napisane że owszem tak .Nie dotyczy to touarega i phaetona 2.5 i 5.0 tdi. Jaki w końcu ma być jaki wy macie zalany do silnika.
borys - 2010-01-23, 14:22

Do mojego serwis leje longLife 3 SAE 5W-30 o symbolu VW-norm 507 00
car-zone - 2010-01-23, 18:39

jesli auto ma DPF (filtr czastek stalych) to musi byc olej ktory spelnia norme 507.00, jesli filtra nie ma mozesz lac zwykly syntetyk 505.00 505.01
mabal - 2010-06-08, 15:59

do V6 TDI serwisy leją tylko oleje zgodne z normą VW 507.00:
Mobil 1 5W30 Longlife 3 - niemieckie serwisy
Castrol 5W30 SLX3 - polskie serwisy, olej dostępny tylko w ASO, cena około 90zł/litr
Castrol 5W30 Edge - odpowiednik dostępny w sklepach

dzisiaj dzwoniłem do serwisu, bo chę dokupić na ewentuan dolewki przed długą drogą.
Pozdrawiam

maciejek - 2010-06-10, 09:07

Do R5 i V10 TDI powinien być stosowany olej normy 506.01-506.00-503.00 0W-30
saltix - 2010-08-30, 18:16

Prosze o potwierdzenie, czy ten olej CASTROL SLX to to samo co CASTROL EDGE?

Mam naklejke SLX II 0W40.. czy moge dolac tego EDGE?

Za 5 tys km. szykuje mi sie wymiana oleju Czy ten EDGE jest gorszy od wersji SLX?

Czy powyzej 200 tys km lac 0W40? Slyszalem, ze przy tym przebiegu lepiej juz 5W40..

prosze o info

WojciechL - 2010-08-31, 08:50

Ja do R5 leje Castror Edge 5W30

pytałem w serwisie i otrzymałem info że olej powinien spełniać normę:
505 01
lub
506 01
lub 507 00

Filip wawa - 2010-08-31, 09:02

Do R5 powinien być 0w30
saltix - 2010-08-31, 09:45

ja do swojego leje 0w40.. taką naklejke mam na silniku z ostatnio zmienianym olejem..
kris1 - 2010-08-31, 17:16

Ja mam 4.2 benzyne i leje mobil 5w40 z castrolem mam nieprzyjemne doswiadczenia
Filip wawa - 2010-08-31, 23:03

Ja też nie jestem za castrolem, podobno te SLX I te longlife są lepsze
WojciechL - 2010-09-01, 09:14

ja wczoraj zalałem castrolem 5w30 z normą 507 00
gdzieś wyczytałem że wchodzi 7 litrów a weszło 9

SZYSZKA - 2010-09-01, 10:16

Do 2.5 R5 wchodzi 8.9litra do silnika plus pojemność filtra razem trochę ponad 9. I według wielu castrol edge 5w30 taki jest zalecany
WojciechL - 2010-09-01, 13:36

a co ile wymieniacie ten olej?
bo niby jest to olej long life czyli chyba więcej niż co 15 tyś?

saltix - 2010-09-01, 13:42

a cop jeżeli ktoś już ma tego castrol 0W40 SLX.. to można wlać coś innego innej firmy ?

Jakie złe doświadczenia mieliście z olejem CASTROL? olaj jak olej :?:

WojciechL - 2010-09-01, 13:59

0w40 to chyba raczej to benzynowych się leje, toroche rzadki jak dla mnie
saltix - 2010-09-01, 14:01

ale to jest ten olej CASTROL SLX, który dostępny jest tylko w serwisie.. tak więc chyba wiedzieli co lali w tym serwisie.. :shock:
WojciechL - 2010-09-01, 14:07

ale to było ASO??
saltix - 2010-09-01, 14:14

nie wiem dokładnie.. ale ten SLX to można kupić tylko w beczkach, tak więc jakiś serwis to tam wlał :/

Nie wiem już jaki mam teraz lać olej..

Filip wawa - 2010-09-01, 14:46

Cytat:
nie wiem dokładnie.. ale ten SLX to można kupić tylko w beczkach, tak więc jakiś serwis to tam wlał :/
Nie wiem już jaki mam teraz lać olej..
_________________

SLX jest dostępny praktycznie wszędzie, między innymi na allegro.
A lać powinieneś taki olej jaki podaje instrukcja, nie ważna jest marka tylko lepkość i norma którą ma posiadać.

saltix - 2010-09-01, 14:49

Czyli wg instrukcji dla auta Touareg V10 5.0TDI z 2004 roku.. jaki mam wlać olej..? (przebieg powyżej 200 000 km)
WojciechL - 2010-09-01, 15:13

ja bym lał Castrol EDGE 5w30 ten z norma 507 00 ( są też bez tej normy- tańsze) ja kupowałem na allegro bańka 5L 133zł

jeśli wlejesz 0w40/30 to raczej nie wybuchnie ale będzie głośniej pracował bo to jest mniejsza lepkość ale za to w zimie łatwiej odpali bo będzie rzadszy.

tak jak kolega wyżej napisał najważniejsza jest norma później lepkość a na końcu patrz na markę

Paweł - 2010-09-01, 19:50

W moim V10 stosuję Valvoline SYN POWER 5W30 VW:502.00/505.00
WojciechL - 2010-09-01, 20:55

tak jak już pytałem z informacji uzyskanych wczoraj w serwisie VW w Tarnowie Gładysz & Synowie powiedziano mi że do R5 V6 V10 (na ON ) musi być olej spełniający normę
505 01
lub
506 01
lub 507 00

Filip wawa - 2010-09-01, 22:47

Olej do R5 i V10 jak dobrze pamiętam ma lepkość 0w30
saltix - 2010-09-02, 10:39

ten drugio parametr po W określa do jakiej temperatury olej będzie zachowywał swoje własności.. tak więc jak ktoś jeździ bardziej dynamicznie to poleca się olej tylu w40 w50.. pierwszy parametr to minimalna temperatura w jakiej olej będzie zachowywał swoje właściwości.. np dla 0 może być -40stC, dla 5 może być -35stC itd..

tak więc 0w40 bedzie chyba ok..

Czy ktoś moglby powiedziec co to jest ta norma? Czy to nie jest tak, ze jak sie kupuje dobry olej np CASTROL EDGE to ta norma bedzie ok?

WojciechL - 2010-09-02, 12:32

nie na każdym oleju nie zależnie czy castrol czy mobil masz podane jakie normy producentów spełnia dany olej BMW, Mercedes VW
alexkane - 2010-09-30, 11:40

witam,

musze uzupelnic olej w mojej bestii. co myslicie o tym :

http://allegro.pl/castrol...1240759447.html

mam wlany castrol slx przez serwis. nastepna wizyte mam za 5tys km wiec narazie sobie sam doleje :)

saltix - 2010-09-30, 11:54

czyżbyś miał jakieś wycieki?

Zdziwiła mnie cena tego slx.. 29 zł :shock:
ja za olej slx musiałem płacić prawie 100 złza litr.. skąd ta cena ? :/

alexkane - 2010-09-30, 14:31

zauwazalnego wycieku nie mam. po prostu sprawdzilem stan oleju i jest tak prawie minimum. lali mu w serwisie w czerwcu 10 tys km temu. a cena tez mysle ze jakas podejrzana...ale na allegro pelno takich ogloszen i ceny za 1L w granicach 24zl - 48zl. dlatego pytam Was co o tym myslicie. nawet znalazlem w tej cenie sklep, ktory jest w warszawie i je sprzedaje. jutro zamierzam podjechac i rzucic okiem.
saltix - 2010-09-30, 14:33

sprawdź normy i inne parametry, bo coś cena podejrzana.. ja kupiłem litr za 98zł.. w sklepie, nie w serwisie..
borys - 2010-09-30, 20:30

W serwisie płaciłem 76 zł a w sklepie też 96 zł . Do mojego T również dolewam mimo że nie mam wycieków .
Filip wawa - 2010-10-01, 00:44

Spokjnie Panowie, w Niemczech są dużo tańsze oleje niż u nas :cry:
Jak się obawiacie kupna na allegro , to są jeszcze duże sieci dystrybucji , hurtownie itp. gdzie ceny są zbliżone do tych z allegro.
Polecam np. Alcor-Bergen to duża hurtownia i dystrybutor olei , mieszczą się w wawie na ul. Szyszkowej , pewnie też wysyłają.

alexkane - 2010-10-01, 12:37

bylem w sklepie Alcor na targowej 1. zaplacilem za litr SLX'a 36zl.

sprzedawca mi mowil ze slyszal ze za ten olej w serwisie krzycza co kolo 100zl :) ja tam udawalem ze nic nie wiem zeby czasem ceny nie podniosl :)

bobi - 2010-10-24, 00:12

Do R5 powinien być 0w30 VW-norm 605 01
DAVID - 2011-02-01, 22:17

Powroce do tematu ,powiedzcie mi czy olej systemu longlife ktorym to serwis zalal mi R5 ma tak dluga zywotnosc jak twierdza po 30 000km dopiero wymiana.Jakos to mi sie wydaje sporo jak na diesla ?Co o tym myslice longlife czy nie moze lepiej wymieniac normalnie co 15-20 000 km jak czynilem to w innych samochodach .Jak czesto wy zmieniacie oleje w touareg-ach.
SZYSZKA - 2011-02-01, 22:20

Ja max co 15 tyś pełny syntetyk castrol edge
BarD - 2011-02-02, 07:41

DAVID napisał/a:
Powroce do tematu ,powiedzcie mi czy olej systemu longlife ktorym to serwis zalal mi R5 ma tak dluga zywotnosc jak twierdza po 30 000km dopiero wymiana.Jakos to mi sie wydaje sporo jak na diesla ?Co o tym myslice longlife czy nie moze lepiej wymieniac normalnie co 15-20 000 km jak czynilem to w innych samochodach .Jak czesto wy zmieniacie oleje w touareg-ach.

30kkm to teoretycznie na LL. Przy naszym diesel'u daje mu max 20tys. Komputer sam sie upomni.
Jesli jezdzisz malo, na krotkich trasach lub z przyczepka to najrozsadniej chyba co 15tys. \
Zreszta czym czesciej to chyba lepiej dla silnika. Ale tez wieksze prawdopodobienstow ze mechnik cos sknoci. A to urwie, gwint, a to filtry odwrotnie zalozy... mozna wyliczac.

saltix - 2011-02-02, 11:32

BarD napisał/a:
DAVID napisał/a:
Powroce do tematu ,powiedzcie mi czy olej systemu longlife ktorym to serwis zalal mi R5 ma tak dluga zywotnosc jak twierdza po 30 000km dopiero wymiana.Jakos to mi sie wydaje sporo jak na diesla ?Co o tym myslice longlife czy nie moze lepiej wymieniac normalnie co 15-20 000 km jak czynilem to w innych samochodach .Jak czesto wy zmieniacie oleje w touareg-ach.

30kkm to teoretycznie na LL. Przy naszym diesel'u daje mu max 20tys. Komputer sam sie upomni.
Jesli jezdzisz malo, na krotkich trasach lub z przyczepka to najrozsadniej chyba co 15tys. \
Zreszta czym czesciej to chyba lepiej dla silnika. Ale tez wieksze prawdopodobienstow ze mechnik cos sknoci. A to urwie, gwint, a to filtry odwrotnie zalozy... mozna wyliczac.


Dlatego się samemu wymienia w garażu.. jak wymieniasz olej u mechanika, TO MASZ PEWNOŚĆ, ŻE POŁOWA ALBO 30% to stary olej..

Ostatnio mechanik chciał odemnie 500 zł a nawet oleju nie zmienił.. :)

Pozatym nieraz widziałem, jak wymieniali olej.. jescze nie skończyo cieknac a już zakręcali..

MarcinWAWA - 2011-02-02, 11:36

Dlatego ja zawsze stoje nad mechanikiem. I z tego co piszą Koledzy robię słusznie;)
Filip wawa - 2011-02-02, 11:48

Jezu Ludzie gdzie Wy te auta naprawiacie :shock: Jeżeli do danego warsztatu lub mechanika nie macie zaufania i przekonania to po co wogóle tam auto robić :?:
Przy prostszych i krótszych robotach typu wymiana oleju, klocków ,filtrów, itp. ja też lubię sobie popatrzeć ale nie z braku zaufania tylko z ciekawości.
A co przy większych , bardziej czasochłonnych robotach - cały czas nie da się stać :-D

SZYSZKA - 2011-02-02, 15:44

Panowie albo mamy zaufanych mechaników nad którymi nie trzeba stać bo ich znamy lub są z polecenia 8-) Albo jesteśmy tak zdesperowani że wstawiamy gdzie popadnie i liczymy na szczęście :oops:
DAVID - 2011-02-02, 19:08

Przemyslalem sprawe i dlaczego nie ,tzn sam wymienie olej i filtr zrobie to pewnie dokladniej niz ASO .Z tego co wyczytalem na forum wazne sa parametry oleju mniej producent? Jesli macie jakies UWAGI praktyczne to z gory dzekuje za pomoc .
saltix - 2011-02-02, 19:21

Samemu okręcasz taką śrube pod spodem.. podstawiasz miche duza i tyle.. scieka.. zostawiasz na dwie godziny i już..

odkręc korek i niech scieka, później na górze zdejmij obudowe silnika i tam bedzie taka plastikowa pokrywka.. odkręcasz ją.. wyciagasz filtr, wsadzasz nowy.. trzeba by być mega zdolnym, zeby zle wlozyc filter..

Trzeba odkręcic dwie osłony pod autem.. jedną nie wystarczy..

Nie zostawiaj na no.. przez noc sciekło mi ze 50ml.. nie ma po co.. nagrzej silnik do 60 st. ..

wlej tyle co pisze producent.. nawet troszke mniej. pol litra zostaw na zbadanie astanu.. u mnie przez dwie trzy godziny na bagnecie nie bylo wogole oleju.. to dolewałem jeszcze, jak juz bagnet nasiaknal, to stan maxymalny była dwa razy przekroczony, musiałem sciagac strztykawką..

------------- EDIT --------------
Dla mnie wymiana oleju u mechanika to wstyd.. raz jak byłem wymienić do innego auta, to sie mechanicy podsmiewali..

DAVID - 2011-02-02, 19:41

Dzieki saltix w wekend wezme sie za wymiane, zawsze to jakas odskocznia od codziennosci(jestem z branzy budowlanej) niewiele mialem z tym stycznosci ale "Czlowiek uczy sie cale zycie i wraz glupi" tak mowia :-) Wiec gdy bede mial klopoty nie omieszkam was zanudzac pytaniami
saltix - 2011-02-02, 19:47

tam jest taka jedna duża śróbka pod silnikiem.. pod miska olejową.. żebyś ze skrzyni nie odkrecił, bo podobnie wygląda
chlup0 - 2011-02-02, 20:32

saltix napisał/a:
Dla mnie wymiana oleju u mechanika to wstyd.. raz jak byłem wymienić do innego auta, to sie mechanicy podsmiewali..

hehe co to za mechanicy byli??? ehhh nie che mi sie im wymyslac, ale dla mechanika chyba powinien liczyc sie klient, a jak przyjechal z prosta sprawa jak wymiana oleju to jeszcze lepiej, bo szybciej i latwiej zarobi. poza tym niektorzy wymiane oleju robia za darmo (mimo, że masz swoj olej) i to jest dobra reklama a nie jakies podśmiechujki... żenada
a wstyd wstydem, jak masz mozliwosci, checi i czas wymieniasz sam - ja wymienilem u mechanika i wstydu jakos nie czuje. pzdr <i tu brakuje ikonki z kuflami> :mrgreen:

mkube - 2011-02-02, 21:36

Ja tam daje zarobić innym. Mechanicy też chcą zarobić. Poza tym co miałbym zrobić z jedenastoma litrami przepalonego oleju :?: :?: :?:
chlup0 - 2011-02-02, 22:29

frytki... duuuzo frytek :mrgreen:
saltix - 2011-02-03, 19:43

chlup0 napisał/a:
saltix napisał/a:
Dla mnie wymiana oleju u mechanika to wstyd.. raz jak byłem wymienić do innego auta, to sie mechanicy podsmiewali..

hehe co to za mechanicy byli??? ehhh nie che mi sie im wymyslac, ale dla mechanika chyba powinien liczyc sie klient, a jak przyjechal z prosta sprawa jak wymiana oleju to jeszcze lepiej, bo szybciej i latwiej zarobi. poza tym niektorzy wymiane oleju robia za darmo (mimo, że masz swoj olej) i to jest dobra reklama a nie jakies podśmiechujki... żenada
a wstyd wstydem, jak masz mozliwosci, checi i czas wymieniasz sam - ja wymienilem u mechanika i wstydu jakos nie czuje. pzdr <i tu brakuje ikonki z kuflami> :mrgreen:


Kolego , nie ma nic za darmo..! Jak masz wymiane gratis, to przeważnie olejek jest 30% droższy. Jak kupisz olej w cenie hurtowej to ciężko, żeby ktoś Ci wymienił, przy tej cenie..

Sam sie na to dałem nabrac.. obok mnie jes tsalon fiata.. poszedłem i zapytałem sie, czy jak kupie olej to czy mi wymienia.. odpowiedź byla pozytywna.. zaplacilem, Panowi mi wymienili.. byl to peugeot 206, zbytnio mi nie zalezalo, zeby lac najlepszy.. mial byc 15w30 czy jakos tak.. okazalo sie poźniej, ze zaplacilem 2 razy tyle co w sklepie motoryzacyjnym :)

saltix - 2011-02-03, 19:55

mkube napisał/a:
Ja tam daje zarobić innym. Mechanicy też chcą zarobić. Poza tym co miałbym zrobić z jedenastoma litrami przepalonego oleju :?: :?: :?:


Wiesz.. wszyscy muszą zarobic, ja tez muszę zarobić, to może Ty mi dasz zarobić? ;) Jak by tak sie myślało, to każde pieniądze można by przepuścić.. 8-)

Tak, jak ja sie dałem dzisiaj zrobić na wymianie oleju w skrzyni biegów!!

Szlag mnie trafił, pojechałem na DYNAMICZNĄ WYMIANĘ OLEJU... przez telefon ustaliłem z szefem, że będzie 600 zł z faktura.. dzwonie za tydzień, żeby się umówić na dynamiczną wymianę oleju, a inna Pani mówi, że jednak 790 zł z fakturą.. ok, umówiłem sie.. przyjeżdżam i Pani mi podlicza 985 zł.. spytałem to z fakturką oczywiście? Pani: "A to Pan chce Fakturkę?" Tak.. "to trzeba dopłacić... i będzie 1100 zł.." .. odpowiedziałem, że Pani oszalała, umawiałem się na 600 z szefem, później Pani powiedziała, że 780 z fakturą, o co chodzi? .. Na to Pani: "850zł z fakturką może być?".. Ok niech będzie.. :evil:

Pojechałem TAXI do pobliskiego centrum handlowego.. wracam za dwie godziny i dowiedziałem sie, że to był wielki chu* a nie wymiana dynamiczna.. spuścili mi olej i wlali nowy (ciul wie co tam wlali).. dynamicznej sie nie dało zrobić, bo mają sprzęt do innego typu oleju.. :-/ Siadłem pojechałem i nie chcialo mi sie gadać nimi..

Podsumowanie.. Wlałem olej 45zł/ litr.. 9 litrów .. czyli 405zł.. i 450zł za odkręcenie śrubki i spuszczenie oleju.. !! Ciul wie co tam wlali. ciul wie , czy nie wlali pol na pol starego..

Jak powiediąłem Pani, że lekko mi szarpie raz na 50 km, to Pani się oczy otworzyły jak 5 zł.. powiedziała, że nie ma sensu wymieniac oleju, tylko remont od razu robimy.. 8 000 zł i bede miałz głowy... Teraz się drapie po głowie, czy nie wrzucili mi tam śrubki albo piachu, żeby mi się skrzynia rozleciała za pol roku!!! Jeżeli tak to pojade tam i ich rozszarpie.. Panowie to jest Polska..

Zmieniasz sam, sobie po poludniu, wiesz co wlewasz... dokladnie to robisz.. nie tracisz czas w trakcie pracy.. mechanicy działają przeważnie wtedy kiedy sie pracuje..

------------- EDIT -------------
Stary Olej wlewasz do przydrożnej rzeki/do śnietnika w butelkach 1l/sąsiadowi pod bramą zostawiasz/zostawiasz przy kuble pod hipermarketem. Jest masa opcji..

P.S. Jak ktoś potrzebuje adresu tej firmy na dolnym śląsku, to prosze na PW.. to jest firma specjalizująca się w skrzyniach automatycznych..

saltix - 2011-02-03, 19:59

Nie myśle już o tej firmie.. Ciesze się tylko z tego, że auto przeszło "metamorfoze".. całkowicie przestało.. szarpało na jakiś czas, po nagrzaniu... raz na 50km... PO ZMIANIE OLEJU W SKRZYNI AUTO CHODZI JAK NIE TO AUTO.. WOGOLE NIE CZUĆ ZMIANY PRZEŁOŻEŃ, AŻ SIĘ DZIWNIE JEŹDZI.. nie czuć, kiedy się bieg zmienia.. zero sarpania.. za 10k km zmienie sobie jeszcze raz.. tak na zaś.. żeby jeszcze rozcieńczyć ten co został.. wymieniłem 9 litrów, w skrzyni jest 12l.. POLECAM KAZDEMU WYMIANE OLEJU W SKRZYNI.. normalna wystarczy i wymiana filtra, nie trzeba dynamicznie.. (dynamicznie czyt dmuchanie w rurke od chłodnicy oleju i wydmuchiwanie 2l oleju)

------- EDIT -------

Do admina: Przyklejcie gdzieś na stronie głównej forum, żeby wymieniać olej w skrzyni biegów automatycznych.. bo ludzie nie wiedzą, i później mają problemy ze skrzyniami i złe opinie krążą o Turkach.. Producent nie zaleca, ale producent przewiduje, że 180 000km i auto do wymiany...

chlup0 - 2011-02-03, 22:20

saltix napisał/a:
chlup0 napisał/a:
saltix napisał/a:
Dla mnie wymiana oleju u mechanika to wstyd.. raz jak byłem wymienić do innego auta, to sie mechanicy podsmiewali..

hehe co to za mechanicy byli??? ehhh nie che mi sie im wymyslac, ale dla mechanika chyba powinien liczyc sie klient, a jak przyjechal z prosta sprawa jak wymiana oleju to jeszcze lepiej, bo szybciej i latwiej zarobi. poza tym niektorzy wymiane oleju robia za darmo (mimo, że masz swoj olej) i to jest dobra reklama a nie jakies podśmiechujki... żenada
a wstyd wstydem, jak masz mozliwosci, checi i czas wymieniasz sam - ja wymienilem u mechanika i wstydu jakos nie czuje. pzdr <i tu brakuje ikonki z kuflami> :mrgreen:


Kolego , nie ma nic za darmo..! Jak masz wymiane gratis, to przeważnie olejek jest 30% droższy. Jak kupisz olej w cenie hurtowej to ciężko, żeby ktoś Ci wymienił, przy tej cenie..

Sam sie na to dałem nabrac.. obok mnie jes tsalon fiata.. poszedłem i zapytałem sie, czy jak kupie olej to czy mi wymienia.. odpowiedź byla pozytywna.. zaplacilem, Panowi mi wymienili.. byl to peugeot 206, zbytnio mi nie zalezalo, zeby lac najlepszy.. mial byc 15w30 czy jakos tak.. okazalo sie poźniej, ze zaplacilem 2 razy tyle co w sklepie motoryzacyjnym :)


saltix olej kupilem na allegro, taki jak chcialem, za dobra cene. malo tego, mialem go tego samego dnia, bo sprzedajacy z bialegostoku akurat jechal gdzies na poludnie i zaproponowal, ze mozemy sie w stolicy spotkac to na kurierze zaoszczedze.. mi to pasuje. umawiajac sie na wymiane, specjalnie dopytalem czy jak mam swoj olej to za wymiane zaplace 1zł - tak, potwierdzili. przy wymianie zakupilem u nich filtr za 30 zl, wiec facet za wymiane juz mi nie policzyl, wzial rowne trzy dychy. powiem Ci, ze to w twoich stronach moze sa takie problemy?? sam nie wiem :!:

zack - 2011-05-18, 11:40

Odświeże troche temat
Od wielu juz lat jezdze tylko na Mobil 1. Kiedys w jakims aucie żarło mi olej, mechanik wymienił właśnie na Mobil i przestało. Od tamtej pory jeżdze tylko na M i jakoś zaden samochod oleju nie konsumuje. Choc to pewnie przypadek. Teraz tez chce zalac Mobilem. Ktos stosuje z kolegow? Tym bardziej w silniku R5?

zack - 2011-05-18, 11:40

W ksiazce serwisowej nie ma napisane 0W30 czy 5W30 a widze ze opinie tutaj sa różne.
Judikam - 2011-05-18, 13:22

Do R5 musi spelniac norme 507 innej nie polecam bo mozesz miec problem z wtryskami
saltix - 2011-05-18, 16:34

zack napisał/a:
W ksiazce serwisowej nie ma napisane 0W30 czy 5W30 a widze ze opinie tutaj sa różne.

Patrz na norme przedewszystkim.. 0W30 to okreslenie sprawności oleju w danych warunkach temperaturowych.. na zime kupuj z poczatkiem 0 na lato z oczatkiem 5..

Olej z normą 507 o parametrach 0w40 będzie bardzo drogi.. 0w50 w060 używają na rajdach przy bardzo obciazonych i podkręconych silnikach..

Judikam - 2011-05-18, 18:46

Ja zalewam castrolem edge 5w-30 z norma 507 i place 150zl za 4litry oleju
saltix - 2011-05-18, 19:05

Judikam napisał/a:
Ja zalewam castrolem edge 5w-30 z norma 507 i place 150zl za 4litry oleju


do normalnej jazdy ten będzie ok..

zack - 2011-05-26, 21:38

Judikam napisał/a:
Do R5 musi spelniac norme 507 innej nie polecam bo mozesz miec problem z wtryskami


To dlaczego w książce serwisowej pisze ze mam być zalany olej z norma 506?
Już zgłupiałem.
Kupiłem dziś Mobil 1 5W30 z norma 507, jeszcze go nie zalałem ale na necie przeczytałem (strona Mobila) że nie stosować do silników VW z pompowtryskiwaczami w silnikach R5/V10 wcześniejszych niż rok 2006.

Tutaj link, strona Castrola, spójrzcie na pytanie nr 11:

http://www.castrol.com/ca...ntentId=7047353

Judikam - 2011-05-26, 22:33

Przed pierwsza wymiana po zalupie szukalem oleju z norma 506 ale ciezki temat. Postanowiel zadzwonic do serwisu dodam ze dzwonilem czestochowa krakow i gdans. Tam powoedzieli mi ze norme 506 zastapila nowsza 507 spelnia ona wszystkie wymagania i normy r5. Ten olej spelnia normy dla silnikow z dpf. Smialo zalej tym olejem ja jezdze na nim juz od 3 lat.
saltix - 2011-05-26, 23:17

zack napisał/a:
Judikam napisał/a:
Do R5 musi spelniac norme 507 innej nie polecam bo mozesz miec problem z wtryskami


To dlaczego w książce serwisowej pisze ze mam być zalany olej z norma 506?
Już zgłupiałem.
Kupiłem dziś Mobil 1 5W30 z norma 507, jeszcze go nie zalałem ale na necie przeczytałem (strona Mobila) że nie stosować do silników VW z pompowtryskiwaczami w silnikach R5/V10 wcześniejszych niż rok 2006.

Tutaj link, strona Castrola, spójrzcie na pytanie nr 11:

http://www.castrol.com/ca...ntentId=7047353


z tego co wiem, to do R5 ma być norma 506 albo 505,5. Ale chyba jak zalejesz lepsza norme to nie zaszkodzi :)

zack - 2011-05-26, 23:53

Judikam napisał/a:
Przed pierwsza wymiana po zalupie szukalem oleju z norma 506 ale ciezki temat. Postanowiel zadzwonic do serwisu dodam ze dzwonilem czestochowa krakow i gdans. Tam powoedzieli mi ze norme 506 zastapila nowsza 507 spelnia ona wszystkie wymagania i normy r5. Ten olej spelnia normy dla silnikow z dpf. Smialo zalej tym olejem ja jezdze na nim juz od 3 lat.


No to tu Wam zabije ćwieka. Pogrzebałem troche na zagranicznych forach i mało ciekawie to wygląda. Przynajmniej jak dla mnie. Wszędzie piszą że owszem, norma 507 zastąpiła 506 ale nie dotyczy to silników R5/V10. Tutaj dowód:
http://forums.tdiclub.com...=100471&page=11
i ciekawy temat na forum:
http://www.clubtouareg.co...used-28124.html

Konkluzja taka: VW do R5 i V10 zaleca olej z norma 506.01 ale robi go tylko Fuchs. Serwisy leją więc 507 choć to niezgodne z zaleceniami. Do innych wersji można stosować juz 507.

zack - 2011-05-26, 23:58

saltix napisał/a:

z tego co wiem, to do R5 ma być norma 506 albo 505,5. Ale chyba jak zalejesz lepsza norme to nie zaszkodzi :)


No właśnie nie wiem jak to na dłuższą metę wyjdzie.
Niby norma 507 zastąpiła 506 ale zastrzegają się że nie dotyczy silników R5 i V10.
Więc skąd pewność ze lejemy dobry olej?
Poza tym po "prywatnej" rozmowie z mechanikiem ktory sam ma T 2.5 wiem ze oni maja swoje zapasy 506.1. Ale nie na sprzedaż. Ich opinia jest też taka że 506.1 0W30 jest olejem lepszym do tego silnika, motor pracuje ciszej i nie zużywa oleju.
Tyle powiedział.

A do tego jeszcze oficjalna stanowisko VW na stronie volkswagen.co.uk/assets/common/content/owners/f

What is LongLife III oil?
LongLife oil is a high grade, fully synthetic oil with increased resistance to ageing at high temperatures. When LongLife servicing was originally introduced it was generally designated SAE 0W-30 and met Volkswagen standards 503 00 for petrol engines and 506 00 and later 506 01 for diesel engines. With the introduction of new emission limits for passenger cars in 2005 requiring the fitment of exhaust gas after-treatment devices, Volkswagen have upgraded their LongLife specifications to 504 00 for petrol and 507 00 for diesel. LongLife oils meeting 504 00/507 00 are now SAE 5W-30 viscosity. Apart from a few exceptions*, these new specifications replace the earlier 503 00/506 00/506 01 specifications. Oils meeting the new specifications are designed to work with the latest emissions control equipment, such as diesel particulate filters (DPF). Use of oil which only meets earlier LongLife specifications can halve the life of a DPF.
*All diesel vehicles fitted with R5 (5 cylinder) and 5.0ltr V10 engines and manufactured prior to 1 January 2006, cannot use oils meeting Volkswagen standard 507 00 even if equipped with a DPF. These engines should use oils meeting Volkswagen standard 506 01 (eg. Castrol Professional Longtec LongLife II 0W-30) for both LongLife and Time and Distance servicing regimes.

Judikam - 2011-05-27, 09:16

Ja jak kupiel swoje auto to byl zalany olejem 506. Ja natomiast po poszukiwaniach zalalem go 507. Zrobiel na tym oleju ok 60tys km wymiane robie co 20tys km. Powiem tak nie widze roznicy w pracy silnika fakt olej mi troche bierze ale to wina turbo bo juz sie konczy. Na tamtym oleju tez turbo lalo.
Z drugiej strony to przeciez sa bardziej rygorystyczne normy dlatego zalewajac z wyzsza norma nie zaszkodzi sie silnikowi chyba ze sie zrobi odwrotnie. To jest moje prywatne zdanie. Ty kolegu zrob jak chcesz.

MarcinWAWA - 2011-05-27, 09:53

Mam V10 z 2004r. juz drugi sezon (co 15 tysi) zalewam go Castrolem Edge norma 507. Jest oki. Mechanicy od VW taki mi zalecili. Pozdrawiam.
zack - 2011-05-27, 10:26

Ja rozumiem, wiem że taki w serwisach leją.
Zastanawia mnie tylko czemu VW i producenci olejów nie zalecają do naszych silników tej normy.
I tak pewnie zaleje 507, Fuchs z normą 506.01 kosztuje troche kosmiczne pieniądze, poza tym i tak ciezko go znaleźć, właściwie tylko internet. A musze zmienić olej przed wyjazdem.

zack - 2011-05-27, 14:17

A to email który otrzymałem od Mobil Polska:

Witam,

z infomacji jakie posiadamy na temat tego modelu, wynika, ze VW zaleca
stosowanie olejow ze specyfikacja VW 506.01. Jedyny olej jaki posiadamy w
swojej ofercie z ta specyfikacja to Mobil Super 3000 formula LD 0W-30.
Mobil 1 5W-30 jest niedostepny w Polsce. Jesli chodzi o Mobil 1 ESP Formula
5W-30 to nie nadaje sie on do zastosowania w tym silniku, poniewaz oleje ze
specyfikacja 507 00 nie moga byc stosowane w silnikach R5 (zalecenia VW).

Pozdrawiam
Marta Anna Sobolewska
THD Engineer
Technical Help Desk - Europe Africa Middle East
ExxonMobil Business Support Center Czechia s.r.o., Vinohradská 2828/151,
130 00 Praha 3, Czech Republic

Chris - 2011-05-31, 05:29

Intrygujące?????? Nawet już na stacjach Orlena czy Lotosu mają info co lać. Panienka chyba nie spojrzała dokładnie w dane VW. :roll:
tomek338 - 2011-05-31, 11:16

Koledzy dzwoniłem dziś do servisu w Szczecinie ,powiedziano mi że moge nalać Castrol Edge 5W40 ,najważniejsze żeby spełnia l norme 505.01lub 507.00 i powiedział że nie wolno mieszać olejów normalnych i long lif.
zack - 2011-05-31, 19:24

Chris napisał/a:
Intrygujące?????? Nawet już na stacjach Orlena czy Lotosu mają info co lać. Panienka chyba nie spojrzała dokładnie w dane VW. :roll:


Wygląda na to że jednak spojrzała.
Kilka postów wyżej masz na to dowody.
Zainteresowałem się tematem oleju i w końcu udało mi się dostać Quantum 0W30 w serwisie VW.
Po pierwszych 500 kilometrach mogę stwierdzić że T zapala nieco szybciej na zimnym silniku, sam silnik pracuje ciszej i jakby nieco żwawszy się zrobił. Ale to ostatnie być może tylko subiektywne odczucie.
W każdym bądź razie konkluzja jest taka: można zalac R5 olejem 5W30 507. i zapewne nic mu nie będzie. Tym bardziej że autoryzowane serwisy go leją choć żaden nie potrafi odpowiedzieć na pytanie czemu leją inny niż zaleca producent auta. W końcu jeśli VW do modelu przed 2006 rokiem zażyczył sobie lanie 506.01 0W30 to zapewne miał ku temu jakies powody.

Judikam - 2011-05-31, 20:00

Ile zaplaciles za ten olej?
zack - 2011-05-31, 20:57

Judikam napisał/a:
Ile zaplaciles za ten olej?


110 euro czyli jakies 400PLN
Za 10 ltr, 2 bańki po 5.
Weszło niecałe 9.
Wiec całkiem przyzwoita cena

http://www.thetradepartss...ata%20Sheet.pdf

A tu wykaz firm które mają/miały w swojej ofercie 0W30 506

ALL the oils approved for Long Life servicing in PD engines:

Addinol Mega light MV039 SAE OW-30
Agip 7007 SAE 0W-30
Aral SuperTronic LongLife II SAE 0W-30
BP Visco 7000 LongLife II SAE 0W-30
Castrol Longlife 2 Top Up SAE OW-30
Castrol SLX LongLife II SAE 0W-30
Elf Evolution CRV SAE OW-30
Esso Universal LD SAE 0W-30
Fuchs Titan Supersyn SL Longlife Plus SAE 0W-30
Q8 Formula Excel EDX SAE OW-30
Mobil SHC Formula LD SAE 0W-30
Motul Specific 50601 50600 50300 SAE OW-30
Shell Helix Ultra X SAE 0W-30
Texaco Havoline Synthetic 50601 SAE OW-30
Vaps Vapsoil 50601 SAE 0W-30
Veedol Syntron LongLife II SAE 0W-30

If it isn't one of these and doesn't have the magic 506.00/506.01 numbers (the .01 is apparently specific to PD engines), I'd query it.

506.00 and 506.01 are longlife codes, and on an Audi S3 503.01 is longlife too.

Fixed intervals 500.00 502.00 501.01

To see what you car requires look in the engine data part of the owners manual; it will list specific requirements there.

BiTu - 2011-07-13, 12:04

wiec d o2,5 jaki nalezy lac ten olej bo widze ze jedni leja 50700 inni inne
ja u siebie widze zas mobil syst s special V 5W-30
zmieniac zostawiac ?

zack - 2011-07-13, 13:47

VW zaleca 506.01, wielu użytkowników i serwisy leją 507.01 i samochody jeżdżą, chyba nic zlego się nie dzieje, więc sam zdecyduj.
BiTu - 2011-07-13, 13:59

coś takiego wyszperałem na allegro: http://allegro.pl/mobil-s...1709674227.html to jest zamiennik tego co ja mam teraz czyli http://allegro.pl/mobil-s...1703021744.html
co prawda wymiana ma byc za 3 K ale wole wymienic odrazu i miec z glowy

zack - 2011-07-13, 19:29

BiTu napisał/a:
coś takiego wyszperałem na allegro: http://allegro.pl/mobil-s...1709674227.html to jest zamiennik tego co ja mam teraz czyli http://allegro.pl/mobil-s...1703021744.html
co prawda wymiana ma byc za 3 K ale wole wymienic odrazu i miec z glowy


Odradzam
Do silnika 2.5 VW zaleca olej z normą 506.01 a ten ma 505.01
Już lepiej poszukaj 507.01
Nie dajmy się jednak zwariować, silnik Ci nie eksploduje gdy zalejesz tym mobilem ale jeśli wydałeś na autko kilkadziesiąt tys złotych dawaj mu to co najlepsze i co zalecił producent, będziesz spał spokojniej.
Kilka postów wyżej masz wykaz które oleje spełniają normę 506.01
Poza tym olej kupuj w sklepie, może kilka PLN drożej ale masz paragon, szybko możesz zwrócić w razie czego i 100% pewności że to ten sam olej co na etykiecie.
Choć oczywiście nie twierdze że to jakiś wałek, tak tylko, na wszelki wypadek.

BiTu - 2011-07-13, 20:44

czyli rozumiem ze http://allegro.pl/mobil-s...1703021744.html jest zlym olejem
zmiana nie zaszkodzi rozumiem ?
smialo mam wlewac ktorys z olejow z oznakowaniem 506.01?
teraz na tym mobilu nie dymi nic sprzedajacy twierdzi ze nie ubylo ani grama oleju

zack - 2011-07-13, 21:34

BiTu napisał/a:
czyli rozumiem ze http://allegro.pl/mobil-s...1703021744.html jest zlym olejem
zmiana nie zaszkodzi rozumiem ?
smialo mam wlewac ktorys z olejow z oznakowaniem 506.01?
teraz na tym mobilu nie dymi nic sprzedajacy twierdzi ze nie ubylo ani grama oleju


Zmiana nie zaszkodzi a jak napisałem, nawet jeśli wlejesz mineralny to zapalisz i pojedziesz, pozostanie kwestia żywotności silnika, jego kultury pracy itd.
Wg mnie jeśli producent zaleca określony olej - lejemy ten i zapominamy o temacie.
Ale wiem że wielu forumowiczów jeździ na Castolach, Mobilach, Valvoline itd z normą 507 i nic się nie dzieje.

Filip wawa - 2011-07-14, 21:18

Ja to cały czas nie rozumiem tych dywagacji olejowych , do każdego z naszych aut producent zaleca ściśle określony normą i lepkością olej - marka nie ma znaczenia i taki trzeba lać i nie zadawać głupich pytań.
Można sobie co najwyżej wedle własnych przekonań powybierać producenta .

BiTu - 2011-07-14, 21:41

Filip wawa, trochę naczytałem wiec wole się upewnić tym bardziej ze zack, stwierdził ze olej raczej jego norma nie pasuje do motoru 2,5 gdyż jak parę postów wcześniej sam WV pisze ze norma 507.... nie pasuje do tego silnika
możne się mylę możne ktoś inny się myli nie wiem

zack - 2011-07-14, 22:30

BiTu napisał/a:
Filip wawa, trochę naczytałem wiec wole się upewnić tym bardziej ze zack, stwierdził ze olej raczej jego norma nie pasuje do motoru 2,5 gdyż jak parę postów wcześniej sam WV pisze ze norma 507.... nie pasuje do tego silnika
możne się mylę możne ktoś inny się myli nie wiem


Pisałem że wielu forumowiczów zalewa sobie motory olejem z normą 507.01, taki też leją serwisy, przynajmniej niektóre i samochody jeżdżą.
Sam taki kupiłem, Mobil 1 5W30, ale przeczytałem drobnym druczkiem by nie stosować w silniku 2.5 tdi w Touaregu, stąd wziął się temat. Olej zwróciłem do sklepu, zamęczyłem gościa w serwisie i w końcu przyznał mi rację. Wcześniej twierdził że oleju 506.01 nie mają. Gdy pokazałem mu co zaleca VW i postraszyłem mailem do wyższej instancji - olej się znalazł.
Wszystko co znalazłem w necie wkleiłem wcześniej w temacie.
Olej z normą 507 to bardzo wysokiej klasy olej i zapewne szkód w silniku 2.5 nie narobi. Ale...
Jeśli VW mówi: do tego motoru lać 506.01 - taki lejemy, w końcu jakiś powód ku temu mają, inny niż za duże stany magazynowe wyżej wymienionego
W moim przypadku książka serwisowa mówiła że ostatnia wymiana odbywała się w serwisie VW, zadzwoniłem tam, Pan powiedział ze lali Castrola 5W30 506.01. Wymieniłem więc na 506.01 Quantum, olej produkowany przez VW. Silnik teraz pracuje ciszej, zapala ładnie, a ja zapomniałem o temacie.
Poza tym 0W30 będzie nieco rzadszy przy niskich temperaturach, tuż po starcie silnika a to chyba lepiej, prawda?
Reasumując: lejcie 506.01 i kończmy temat bo braknie Wam czasu na wymiane podpory, wału itd :-D

dural - 2011-07-14, 22:38

Wal nie siada tylko podpora :)
BiTu - 2011-07-14, 22:49

zack, wiec leci 506.01 u mnie i jest git :-D
DAVID - 2011-07-17, 13:44

Po przestudiowaniu tematu "jaki olej" stwierdzilem ze tez zaleje R5 norma 506.01 Poszperalem troche i dowiedzialem sie ze wiekszosc VW wyjezdzajacych z fabryki zalana jest olejem marki FUCHS a pozniej serwisy w wiekszosci przechodza na CASTROLA . Zamowilem wiec olej FUCHS o normie 506.01( nie latwo go zdobyc) Zeby zbic z ceny zamowilem dwa karnistry po 20 litrow nie bawia sie w mniejsze ilosci (bynajmniej w belgii) cena za litr wyszla okolo 11EURO czyli w normie jak za ten olej.Teraz sie zastanawiam czy bede potrzebowal az 4OL robie jakies 15 000-20 000 KM rocznie wiec mina lata zanim go zuzyje .Gdyby ktos byl zainteresowany odsprzedam jeden karnister 20L FUCHS TITAN SUPERSYN LL PLUS 0W30 VW 503 00/506 00/ 506 01 Dodam ze karnister jest orginalnie zamkniety i zapakowany przez producenta
WojciechL - 2011-10-23, 14:25

ja do swojego R5 leje Castrol Edge 5w30 z normą 507 00 i serwis co 20-22 tyś
Vicyn - 2011-10-23, 22:04

Ja leje Mobila Super 3000 XE 5W30. Też myślałem o Castrolu ale mój mechanik, który zresztą też jeździ Turkiem 2.5, zdecydowanie mi odradził. Na początku lal Castrola dopóki mu wał korbowy silnika się nie starł. Pokazywał mi go, leże w garażu na pamiątkę. Więc ja jednak zostaje przy Mobilu.
martin7912 - 2011-10-24, 03:37

Norma VW

VW 500 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla. Wyłącznie oleje klasy SAE 0W-XX, 5W-XX i 10W-XX. Po 10/91 oleje XX>40 nie są już uwzględniane.

VW 501 01 - Konwencjonalne oleje silnikowe o wszechstronnym zastosowaniu bez właściwości oleju lekkiego biegu do silników benzynowych i wolnossących silników Diesla.

VW 502 00 - Oleje lekkiego biegu do silników benzynowych pracujących w trudnych warunkach.

VW 503 00 - Norma dla silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 30 000 km, 2 lata). Przewyższa wymagania 502 00 (HTHS 2,9 mPas).

VW 503 01 - Norma dla olejów do doładowanych silników benzynowych w samochodach osobowych z przedłużonym okresem między wymianami (WIV, np. Audi S3, TT; HTHS>3,5 mPas).

VW 504 00 - Nowa norma dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych i Diesla łącznie z silnikami Diesla wyposażonymi w filtry cząstek stałych bez dodatku paliwa.

VW 505 00 - Wielosezonowy olej silnikowy do silników Diesla z i bez turbodoładowania.

VW 505 01 - Wielosezonowy olej silnikowy specjalnie dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami.

VW 506 00 - Norma do silników Diesla z przedłużonym okresem między wymianami (WIV: 50 000 km, 2 lata, HTHS 2,9 mPas).

VW 506 01 - Norma dla silników Diesla z pompowtryskiwaczami z przedłużonym okresem między wymianami (WIV).

VW 507 00 - Nowa norma VW dla pojazdów z systemem Longlife. Do silników benzynowych, silników Diesla, łącznie z silnikami Diesla z systemem cząstek stałych bez dodatku paliwa.

Ja do swojego bede lal FuchsaTITAN GT1 PRO C-3 5W-30 (XTL-Technology) jeszcze mi zostalo do wymiany 5000 tys, pozdrawiam.

bobiluk - 2011-11-06, 19:45

na stronie Castrol Polska stoi ze lac olej:

Castrol EDGE 5W-30

a na Castrol niemcy stoi:

Castrol EDGE LongLife II 0W-30


to jaki olej wkoncu lac ??????

Vicyn - 2011-11-06, 23:17

bobiluk napisał/a:
na stronie Castrol Polska stoi ze lac olej:

Castrol EDGE 5W-30

a na Castrol niemcy stoi:

Castrol EDGE LongLife II 0W-30


to jaki olej wkoncu lac ??????

Jeśli nawet zdecydowałeś się na Castrol to ten 5W-30/ Long Life to tylko jeśli wymiana oleju co 30000km.

bobiluk - 2011-11-09, 17:11

[quote="Vicyn"]
bobiluk napisał/a:
na stronie Castrol Polska stoi ze lac olej:

Castrol EDGE 5W-30

a na Castrol niemcy stoi:

Castrol EDGE LongLife II 0W-30


to jaki olej wkoncu lac ??????



pisalem do Castrol Polska i to odpowiedz od nich :

Witam,
do Pańskiego samochodu, który wymaga oleju spełniającego normę VW506.01, proszę nie stosować oleju spełniającego VW507.00. W tym silniku, trzeba stosować olej spełniający VW506.01 - np. Castrol EDGE Longlife II 0W-30, jednak w ofercie Castrol Polska takiego oleju nie będzie.
Pozdrawiam/Best Regards
----------------------------------------------------------------------
Michał Izdebski
Junior Technical and Training Specialist
Mobile: +48 601 954 496
Phone: +48 22 582 65 33
Biuro Handlowe:
ul. Chłodna 51
00-867 Warszawa
BP Europa SE Oddział w Polsce
ul. Jasnogórska 1, 31-358 Kraków
NIP 972-086-54-31


i juz wszystko wiem co mam lac

zack - 2011-11-10, 00:40

bobiluk napisał/a:


pisalem do Castrol Polska i to odpowiedz od nich :

Witam,
do Pańskiego samochodu, który wymaga oleju spełniającego normę VW506.01, proszę nie stosować oleju spełniającego VW507.00. W tym silniku, trzeba stosować olej spełniający VW506.01 - np. Castrol EDGE Longlife II 0W-30, jednak w ofercie Castrol Polska takiego oleju nie będzie.


Czyli to samo co napisał przedstawiciel Mobil 1 a co wkleilem kilkanaście postów wcześniej.
Doszliśmy również do wniosku że forumowicze stosują różne oleje, począwszy od Fuchsa czy Mobila a skończywszy na jakimś Catsrol made in Biedronka. Turka nie tak znów łatwo zajechać.
Kilkanaście postów wcześniej masz również wykaz firm produkujących oleje zgodne z normą 506.01 czyli taką jaką zaleca VW dla silników 2.5 i 5.0
Poszukaj, kup, zalej i śpij spokojnie.
Poza zamknąć chyba ten temat, inaczej to będzie never ending story.

WojciechL - 2011-11-10, 10:37

Zalewając MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 z normą 506.01 co ile robić wymianę 15k 20k 25k ?
bobiluk - 2011-11-10, 11:29

nie ma takiego oleju !!!!
MOBIL 1 ESP FORMULA 5W30 ma norme 504 00 / 507 00 , wiec nie lej go

poczytaj to :
Wszystkie silniki VW z wyjątkiem silników z układem wtryskowym Unit-Injector / pompowtryskiwaczem TDI bez Longlife Service i bez DPF z lat 1999-2003 oraz R5/V10-TDi wcześniejsze niż modele roku 2006

bobiluk - 2011-11-10, 11:52

a to dostepne oleje 506 01

AD Parts AD SHT 0W-30 High Tech SAE 0W-30 50300/50600/50601
Addinol Addinol Mega light MV 039 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Agip Agip 7007 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Aral Aral SuperTronic LongLife II SAE 0W-30 50300/50600/50601
BP BP Visco 7000 Longlife II SAE 0W-30 50300/50600/50601
Car Jack Car Jack 0W-30 GSL SAE 0W-30 50300/50600/50601
Castrol Castrol Longlife 2 Top Up SAE 0W-30 50300/50600/50601
Castrol Castrol SLX Longlife II SAE 0W-30 50300/50600/50601
Cepsa Cepsa Star Eco Synthetic SAE 0W-30 50300/50600/50601
Fuchs Fuchs Titan Supersyn SL Longlife Plus SAE 0W-30 50300/50600/50601
Kuwait Petroleum Q8 Formula Excel EDX SAE 0W-30 50300/50600/50601
Liqui Moly Liqui Moly Synthoil Longtime Plus SAE 0W-30 50300/50600/50601
Motul Motul Specific 506 01 506 00 503 00 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Mobil Super 3000 Formula LD SAE 0W-30 50601
OMV OMV full syn extra SAE 0W-30 50300/50600/50601
Pentosin Pento Super Performance II SAE 0W-30 50300/50600/50601
Quantum Quantum Longlife Engine Oil SAE 0W-30 50300/50600/50601
Repsol Repsol Elite Turbo Life 50601 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Shell Shell Helix Ultra X SAE 0W-30 50300/50600/50601
Techno Tecar Motorenöl 506 01 SAE 0W-30 50300/50600/50601
VAPS VAPSOIL 506 01 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Volkswagen Original Teile ® Volkswagen LongLife II SAE 0W-30 50300/50600/50601

maniek1981 - 2011-11-10, 15:05

bobiluk napisał/a:
a to dostepne oleje 506 01

AD Parts AD SHT 0W-30 High Tech SAE 0W-30 50300/50600/50601
Addinol Addinol Mega light MV 039 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Agip Agip 7007 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Aral Aral SuperTronic LongLife II SAE 0W-30 50300/50600/50601
BP BP Visco 7000 Longlife II SAE 0W-30 50300/50600/50601
Car Jack Car Jack 0W-30 GSL SAE 0W-30 50300/50600/50601
Castrol Castrol Longlife 2 Top Up SAE 0W-30 50300/50600/50601
Castrol Castrol SLX Longlife II SAE 0W-30 50300/50600/50601
Cepsa Cepsa Star Eco Synthetic SAE 0W-30 50300/50600/50601
Fuchs Fuchs Titan Supersyn SL Longlife Plus SAE 0W-30 50300/50600/50601
Kuwait Petroleum Q8 Formula Excel EDX SAE 0W-30 50300/50600/50601
Liqui Moly Liqui Moly Synthoil Longtime Plus SAE 0W-30 50300/50600/50601
Motul Motul Specific 506 01 506 00 503 00 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Mobil Super 3000 Formula LD SAE 0W-30 50601
OMV OMV full syn extra SAE 0W-30 50300/50600/50601
Pentosin Pento Super Performance II SAE 0W-30 50300/50600/50601
Quantum Quantum Longlife Engine Oil SAE 0W-30 50300/50600/50601
Repsol Repsol Elite Turbo Life 50601 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Shell Shell Helix Ultra X SAE 0W-30 50300/50600/50601
Techno Tecar Motorenöl 506 01 SAE 0W-30 50300/50600/50601
VAPS VAPSOIL 506 01 SAE 0W-30 50300/50600/50601
Volkswagen Original Teile ® Volkswagen LongLife II SAE 0W-30 50300/50600/50601



To wklej kolego taki piękny spis olejów 507.00 jeszcze i bedzie fajnie ;-)

martin7912 - 2011-11-10, 16:38

pONIZEJ LISTA OLEJI Z NORMA VW 507.00

Mobil 1 ESP Formula 5W30 VW 507.00
MOTUL SPECIFIC 5W30 VW 507.00
Castrol EDGE 5W30 VW 507.00
MILLERS TRIDENT 5W30 VW 507.00
SHELL HELIX ULTRA EXTRA 5W-30 VW 507.00
LIQUI MOLY TOP TEC 4200 5W30 VW 507.00
UNIL SYNT. ENERGY3 5W30 VW 507.00
FUCHS TITAN GT1 LONGLIFE 3 5W30 VW 507.00
Alpine 5w30 LL III LONGLIFE VW 507.00
Texaco Havoline Ultra V 5W30 VW 507.00
BP Visco 7000 LONG LIFE III 5W30 VW 507.00
Gulf GVX 5W30 VW507.00
ADDINOL Giga Light 5W30 VW 507 00
Havoline Ultra V 5W30 507.00

maniek1981 - 2011-11-10, 19:16

No i o to chodziło.
Sam teraz zmieniam olej na zimę i zastanawiam się jaki teraz zalać.
Z tego co piszą to Millers Oils albo Motul to najlepszej jakości oleje, Castrola za duzo podróbek podobno a ten na nasz rynek wcale nie przypomina niemieckiego.
Co na to posiadacze V6 TDI, jakie doświadczenia?

kiarka - 2011-11-10, 20:15

AMSOil albo millers..... drogi(AMSOIL) ale chyba najlepszy.... zobacz tu http://www.zmienolej.pl/
ja jezdzę na Millersie....jest różnica choćby w pracy silnika...moj mechanik zalał mi castrola wcześniej bo nie dopilnowałem...:-(

maniek1981 - 2011-11-11, 15:01

No zapomniałem o Amsoil. Kurka drogie straszne, ponad 50zł za litr, ale wierze mocno ze warte swej ceny. Myślałem jeszcze nad Liqui moly Top Tec 4200 5W-30 . Może ktoś zalewa ten właśnie?
pozdro

martin7912 - 2011-11-11, 17:40

Jezeli AMSOIL kosztuje 52pln L. a LIQUI MOLY TOP TEC 4200 kosztuje 45pln L.to zadna roznica to na 8 litrach jest 56 pln wiecej i czytalem opinie na temat AMSOIL sa bardzo dobre.
picia - 2011-12-04, 16:59

Witam

Padła na mnie pora i także czytając wasze wpisy zastanawiałem sie tylko nad polecanym przez servis VW Castrol 5W30 SLX3.

A wymieniłem na Shell Helix Ultra Extra -
W pełni syntetyczny olej silnikowy najnowszej technologii Shell, spełniający wymagania nowoczesnych silników benzynowych posiadających katalizator oraz silników Diesla, także tych wyposażonych w filtr cząstek stałych (DPF).

Umożliwia wydłużenie okresów użytkowania oleju międz jego wymianami ( do 50 000 km Diesel). Spełnia wszystkie najnowsze wymagania niemieckich producentów samochodów: VW, Audi, BMW, Mercedes-Benz. Shell Helix Ultra Extra zawiera pakiet specjalnych dodatków czyszczących, które aktywnie usuwają szkodliwe osady z silnika utrzymując go w doskonałym stanie w trakcie całego okresu intensywnej eksploatacji.

pzdr Piotr

maniek1981 - 2011-12-04, 18:48

A ja wymieniłem na Millers Oils 5w30- prawdziwy syntetyk, a nie jakiś tam castrol... :-P
zack - 2011-12-09, 18:09

Panowie, wole zapytać.
Jeśli zalewamy silnik olejem Long Life który teoretycznie wydłuża nam interwał do 30 tys km to znaczy że trzeba na nim zrobić jakąś minimalną ilość kilometrów czy spokojnie można wymienić go np po 12 czy 15 tys?

JADAR62 - 2011-12-09, 18:24

Czym bys nie zalewal, wymieniaj olej co roku lub co 15 tys km. Zwlaszcza common rail. Oszczednosci zadne, a zysk wielki. :-D
zack - 2011-12-09, 22:11

Zalewal ktoś R5 lub V10 Mobilem 1 lub Castrolem Edge 5W30? Jak sie sprawuje silnik?
Chodzi mi o roczniki sprzed 2006 r.

Judikam - 2011-12-09, 22:23

Ja leje castrole edge 5w-30 z norma 507.
2.5r5 2004r zrobione ok 70tys km wiadomo nie na jednej wymianie :lol: . Olej wymieniam co 20tys i wszystko jest ok.

zack - 2011-12-09, 22:26

Dzieki amigo.
A jak ze zuzyciem oleju?

Judikam - 2011-12-09, 22:30

Pomiedzy wymianami oleju dolewam 1-1,5 litra. Tylko ze juz mi troche turbo olejem daje.
Vicyn - 2011-12-10, 10:05

zack, Ja leje Mobila i jestem zadowolony. Wymianę robię co 12-15kkm.
bobiluk - 2011-12-10, 10:29

ta a jakiego wirusa masz ?? gdzie mozna go kupic ??
Vicyn - 2011-12-10, 10:48

bobiluk, Ja już kupiłem takiego, więc gdzie ten był robiony nie podpowiem. A w jakiej okolicy szukasz? Jeśli ok. Wawy mogą być to mogę podać jeden namiar.
zack - 2011-12-10, 14:35

Vicyn, jaki masz rocznik?
Vicyn - 2011-12-11, 19:39

zack, 2003/2004
adomas - 2012-01-15, 15:30

Koledzy, nie dajcie się zwariować z tym olejem... Po pierwsze sprawdzcie czy macie PD. Jeśli we wklejce macie napisane 7GG to macie filtr cząstek stałych i należy stosować normę 507.00 Jeśli nie macie filtra cząstek stałych (NORMA EURO3) i chcecie robić wymianę co 15000km to lejcie olej z normą 505.01.Szkoda waszych pieniędzy... A silnik odwdzięczy się dłuższa żywotnością.
Jeśli nadal nie jesteście pewni czy macie filtr cząstek stałych to jechać do serwisu i po VIN niech wam to sprawdzą. Z mojego doświadczenia wiem że w R5 z 2004 roku zamiast PDF jest drugi katalizator (jeden przy turbo, drugi poniżej - doczyszczający). Mam teraz serwis i będę zalewał swojego Touarega olejem Mobil 3000 XE 5W30 z norma 505.01 Z opinii innych kierowców oleje castrol nie są najlepsze i silniki potrafią wciągnąć olej. Zostwiam wam temat do poważnego rozważenia.

tomasz2005 - 2012-02-26, 20:13

LIQUI MOLY 5W40 , teraz leje , wcześniej zawsze lałem motula , ale kolega który handluje olejami powiedzial mi że masa jest już na rynku podrobionego motula, castrola nie dotykam do reki , ani mobila , na tym liqui , mniejsze zużycie oleju , zuważalne uwieżcie, tyle że drogi olej.
adomas - 2012-03-16, 17:50

Wczesniej miałem castrola 5W30 musiałem robić dolewki. Po zmianie na mobila 3W30 505.01 mam spokój. Oczywiście nie mam filtra cząstek stałych, więc nie warto przepłacać
bobiluk - 2012-03-17, 10:18

Kollego poczytaj sobie to :
zack - 2012-03-17, 12:37

Tak, wszyscy piszą to samo, czy to Mobil czy Castrol.
Tylko żaden nie zada sobie trudu i nie wyjaśni dlaczego?

toldi74 - 2012-03-17, 23:27

Ja wlałem castrola 5w30 zrobiłem 12000 i żadnej dolewki nie robiłem
Żeglarz - 2012-03-18, 09:10

Jeżeli oleje renomowanych marek spełniają tą samą-np.507.00-normę producenta, to nie uwierzę, że odczuwacie jakieś różnice w eksploatacji.
bobiluk - 2012-03-18, 11:50

tak masz racje nie rozchodzi sie o firme tylko musi mies norme wymygany przez producenta
np. Touareg 2,5 musi miec norme VW506.01

zobacz liste- firm ktore robia taki olej :

Judikam - 2012-03-18, 12:20

Dwie sprawy w kwestii oleju. Serwisy VW zalewają wszystkie 2.5 olejem z normą 507. Druga np castrol wycofał się ze sprzedaży oleju starszego na rzecz nowego który spełnia większe wymagania stawiane mu przez producentów.
Wydaje mi się że szukanie olejów z normą 506 ze składów magazynowych może się skończyć remontem silnika. Ponieważ kupujecie stary olej który parę lat przeleżał w magazynie.

bobiluk - 2012-03-18, 12:41

Judikam napisał/a:
Dwie sprawy w kwestii oleju. Serwisy VW zalewają wszystkie 2.5 olejem z normą 507. Druga np castrol wycofał się ze sprzedaży oleju starszego na rzecz nowego który spełnia większe wymagania stawiane mu przez producentów.
Wydaje mi się że szukanie olejów z normą 506 ze składów magazynowych może się skończyć remontem silnika. Ponieważ kupujecie stary olej który parę lat przeleżał w magazynie.


Tu kolego nie masz rycji . Castrol nie wycofal sie z niczego produkuje teraz specyjalnie do starszych Touareg 2,5 olej Castrol EDGE LongLife II 0W-30 !
A jak serwis zalewa ci z norma 507 to robi zle zobacz co pisze przedstawiciel Castrol na ten temat ( Moj post powyzej na str.8 )
Touareg 2,5 bez PDF musi miec norme 506,01

Judikam - 2012-03-18, 15:18

Wedlug mnie te oleje nie roznia sie od siebie po za etykieta :mrgreen: Co mogli wynyslic nowego w oleju chyba ze to jest taki olej jak ta reklama nikona zanim pomyslisz to on juz wszystko zrobi :lol: .
Uwazam ze sprowadzanie oleju i przeplacanie za niego mija sie z celem.

bobiluk - 2012-03-18, 18:08

castrol edge 0w-30
Judikam - 2012-03-19, 08:27

Jest w tym pewna niescislosc. Skoro castrol uwaza ze mozna zalewac tylko tym co ty piszesz. To dlaczego na stronie castrola jak wejdziesz dobierz olej to do 2,5 wyskakuje 5w-30 z norma 507? Wynika z tego ze mozna go stosowac w 2,5.
Skoro jest tak jak ty piszez ze wylacznie jeden olej to na stronie powinni napisac ze olej jest niedostepny.

zack - 2012-03-19, 10:48

Myślę że tą dyskusję zakończyć może tylko odpowiedź na pytanie: dlaczego wielu producentów oleju pisze by do silnika 2.5 i V10 nie lać 507.
Jaki wpływ będzie to miało na silnik i czym to może skutkować?

bobiluk - 2012-03-19, 19:31

kolego Judikam tez zastanawialem sie nad tym i dlatego napisalem do Castrol i to jest odpowiedz od nich:


.

Judikam - 2012-03-19, 21:45

Jedno wyklucza drugie. Tobie napisali ze tylko wylacznie ten jeden a na stronie pisza ze ten z norma 507. Tak naprawde to oni sami za wiele na ten temat nie wiedza. :mrgreen:
borys - 2012-03-19, 21:50

W moim żeby nie było DPF u to bym poeksperymentował.
zietek - 2012-11-21, 14:26

a ja mam takie pytania odnosnie oleju:

1. olej zalac do silnika 3.2 benzyna, auto z gazem, zamierzam nalaz 10w40 , auto ma przejechane 236tys.km.

2. ile oleju wchodzi do takiego silnika??

kolejna sprawa jaki olej stosowac w mostach??

chodzi mi o tylny most, z blokada mechanizmu roznicowego ( nie wiem czy dobrze napisalem, ale chodzi mi o to ze tylny most mam z takim silniczkiem z boku ) bede kupowal nowy most i jakim olejem go zalac, i ile tego oleju tam sie miesci??

JADAR62 - 2012-11-21, 18:19

Olej z norma 507.00 5W-30 jest olejem energooszczednym, ale..... .
I tu jest haczyk.
Jest to olej bardzo rzadki, temperatura pracy 100 stopni powoduje, ze minimalnie wieksze luzy na lozyskach lub obnizenie jakosci oleju (brak wymiany na czas) spowoduje - zatarcie panewek.

Tak wymyslil producent, a koszty niesprawnisci ponosi uzytkownik. Dlatego, gdy przebieg auta jest ponad 100k lepiej uzywac 5W40 lub 10W50, uwazac, aby nie byl za gesty np 5W50. Im wyzszy wskaznik lepkosci tym lepiej.

Oczywiscie nikt oficjalnie w serwisie wam tego nie potwierdzi, ale zaufany mechanie na pewno.

Slowem do DPF z duzym przebiegem uzywajcie 507.00 o wyzszym zakresie lepkosci niz podaje producent i bedziej to z korzyscia dla silnika.

Z olejem 506.00 jest podobnie, tyle, ze olej nie jest niskopopiolowy, wec zalecany do silnikow bez DPF.

zietek - 2012-11-21, 22:58

a na moje pytania dwa posty wyzej ktos odpowie??, bardziej mi zalezy na tym jaki olej do mostu z blokada nalac
Judikam - 2012-11-21, 23:12

Wpisz sobie w google dobierz olej castrol. Bedziesz mial tam wyposane jakie oleje gdzie stosowac.
martin7912 - 2012-11-21, 23:12

A jakiej firmy oleji chcesz uzyc mobil castrol fuchs albo inny podaj jaki producent.
zietek - 2012-11-23, 23:26

dlamnie bez roznicy jaka firma, glownie zalezy mi na tym jakiolej nalac w most, z blokada i ile litrow wchodzi
zietek - 2012-11-23, 23:34

Judikam napisał/a:
Wpisz sobie w google dobierz olej castrol. Bedziesz mial tam wyposane jakie oleje gdzie stosowac.



dzieki, o to mi chodzilo :-)

JADAR62 - 2012-11-24, 19:44

Olej do mostu - temat byl poruszany. Zapraszam do archiwum, jest tam wszystko dobrze wyjasnione - jaki, gdzie, co i za ile.
WojciechL - 2012-12-05, 19:27

tabela norm z elsy
jasko - 2012-12-30, 12:23



[ K L I K ]

Tylko ten. Z Castrolami - sam tak przedstawiciel castrola mi powiedzial - jest problem że 50% tego co na rynku jest to podróby

zietek - 2013-01-05, 22:33

jednak do mostu touarega z blokada, mozna nalac olej taki sam jak do zwykle mostu, problem rozwiazany
pawel_krk83 - 2013-01-15, 15:59

Zastanawiam się co wlać do mojego 2.5 tdi 2005.

Z tego co piszecie piszecie wyżej to 506.01. Ale w mojej historii serwisowej jest
najpierw 503.01, potem 507.00..
Więc co powinienem wlać?:)

Paweł

2012-05-02 (233262)
507.00 HUILE 5W30/0,5 LIT.VRAC 507.00 9L

2012-02-01 (223785)
507.00 HUILE 5W30/0,5 LIT.VRAC 507.00 1L

2011-12-02 (219052)
507.00 HUILE 5W30/0,5 LIT.VRAC 507.00 0,5L

2011­09­15 (212825)
507.00 HUILE 5W30/0,5 LIT.VRAC 507.00 0,5L

2011­04­30 (201040)
507.00 HUILE 5W30/0,5 LIT.VRAC 507.00 9L

2010­10-30 (184157)
507.00 HUILE 5W30/0,5 LIT.VRAC 507.00 9L

2009­10­26 (154192)
OIL507.00 ELF SOLARIS LLX 1/2L 9L

2008­10­20 (122242)
OIL503.01 ELF EVOLUTION 0W30 1/2 LITRE 9L

2007­11­12 (91316)
OIL503.01 ELF EVOLUTION 0W30 1/2 LITRE 9L

2006­12­04 (59794)
OIL503.01 ELF EVOLUTION 0W30 1/2 LITRE 9L

2006­01­23 (29877)
OIL503.01 ELF EVOLUTION 0W30 1/2 LITRE

Judikam - 2013-01-15, 16:19

Ja leje do swojego Castrole Edge 5w-30 z nroma 507.00
Żeglarz - 2013-01-15, 17:37

507.xx Gdzie xx oznaczają lepkość.
nagdob - 2013-01-16, 08:05

A ja leje Mobil1 5W30 z normą też 507.00 I jest gitarka :lol:
maniek1981 - 2013-01-16, 09:14

A ja leje millers oils 5w30 longlife 507.00 i tez gitarka :-P
Żeglarz - 2013-01-16, 09:29

Ja się trzymam Castrola - wiolonczela.
MarcinWAWA - 2013-01-16, 09:36

castrol Edge 5W-30 - kontrabasik
Filip wawa - 2013-01-16, 14:08

maniek1981 napisał/a:
A ja leje millers oils 5w30 longlife 507.00 i tez gitarka

Eee to Panie na bogato :mrgreen:
No nie każdego stać na taką wypasioną oliwę , ja leję od zawsze i wszędzie Motul .
Do Tura 507.00 i wymiana co 10 - 12 tys. km.

maniek1981 - 2013-01-16, 18:29

Filip wawa napisał/a:
maniek1981 napisał/a:
A ja leje millers oils 5w30 longlife 507.00 i tez gitarka

Eee to Panie na bogato :mrgreen:
No nie każdego stać na taką wypasioną oliwę , ja leję od zawsze i wszędzie Motul .
Do Tura 507.00 i wymiana co 10 - 12 tys. km.


sie wie hehe :mrgreen: :mrgreen:
raz na rok może dodatkowo 2 stówki wypaść z kieszeni a wiem ze olejek super a nie jakiś rzepakowy na którym jest napisane castrol ;-)

JADAR62 - 2013-01-16, 19:53

Podaj dokladnie jaki lejesz MOTUL :?:
Filip wawa - 2013-01-17, 10:34

Motul Specific 507.00 5w30
bramyfil - 2013-04-06, 17:23

Napiszcie Panowie czy w touaregu standardowo wyświetla się informacja o konieczności wymiany oleju. Jestem nowym posiadaczem R5 z 2006 rpku i niewiem kiedy wymienić olej. Narazie przejechałem 400 km.
tomek_czarny - 2013-04-06, 17:33

gdy nie masz pewnosci poprostu wymień olej i filtry i bedziesz miał z glowy.koszt niski a sumienie spokojne.
albercik_wm - 2013-04-06, 18:33

Po kupnie kazdego auta standardowo człek wymienia płyny (no i rozrzady)
Vicyn - 2013-04-06, 20:10

Olej, filtry wymień i będziesz miał spokój. Ogólnie jest migawka na wyświetlaczu, że zbliża się czas serwisu ale nigdy nie wiadomo, czy ktoś wcześniej przed sprzedażą nie zmienił tego czasu. Dla świętego spokoju wymień i pilnuj następnych wymian.
bramyfil - 2013-04-20, 22:35

właśnie przy starcie silnika na fis wyświetla się servis now czyli chyba trza już
Vicyn - 2013-04-21, 00:05

No to akurat musisz się zbierać na wymianę ;-)
albercik_wm - 2013-04-21, 07:14

Z zaskurniaków wystarczy :mrgreen:
bramyfil - 2013-04-21, 10:46

:mrgreen: szczególnie, że właśnie 1600 poszło na hamulce. Po wymianie oliwy będzie juz max doinwestowany. W miedzy czasie zapodałem kamere cofania 500 i przegląd klimy oraz zawieszenia 370.
Maciek1452 - 2013-04-21, 14:55

A propos komunikatu na fisie "service now". Przez komputer mogę go ustawić czy jakoś inaczej? Na początku ładnie mi to wyświetlało a po zmianie płynów już nie.
Judikam - 2013-04-21, 14:59

Jesli masz wymiany w zaleznosci od jakosci oleju to nic nie zrobisz. Natomiast jesli masz od przebiegu to przez podpiecie kompa mozesz zmienic km.
senior - 2013-04-22, 10:45

Bramyfil- po cholere w stopce piszesz jakies Berlingo,Primera itd. Lepiej uzupelnij profil o to jaki silnik posiadasz. Ludzie czy Wy tak nie macie ze ciezko sie Wam czyta posty jak nie wiadomo np o jaki silnik chodzi ? Czy ja tak tylko mam. Tyle razy sie pisze o uzupelnieniu profilu ze az rzygac sie chce. Jesli temat czytasz od poczatku to z kontekstu mozna wyczytac ale jesli ktos cos dopisuje po kliku dniach to zamiast czytac tylko nowe posty musze sie wracac zeby wiedziec o jakie auto chodzi. CZY NAPRAWDE TAK CIEZKO JEST UZUPELNIC TEN PROFIL ? Robi sie to raz a nie przy okazji kazdej wizyty na forum wiec nie wiem w czym problem. Moze admin powinien wprowadzic jakas blokade bo naprawde burdel sie robi. Juz ktos pisal ze nie chce miejscowosci podawac bo boi sie namierzenia i takie tam. No ok ale zeby nawet silnika nie dopisac ? Do wszystkich bez uzupelnionych profili - jesli nie robicie tego na zlosc czytaj celowo to ja rozumiem ze albo po polsku nie rozumiecie (co wiec tu robicie ) albo inteligencja wam nie pozwala. Nie chcialem nikogo urazic ale naprawde chcemy miec fajne i czytelne forum ale niektorzy w DUPIE maja zeby chociaz dopisac czym sie poruszaja. Prosze kogokolwiek kto nie ma uzupelnionego profilu o np wersje silnikowa niech poda JEDEN argument dlaczego jeszcze tego nie zrobil pomimo tylu prosb kolegow.
Żeglarz - 2013-04-22, 13:23

Popieram
bramyfil - 2013-04-22, 19:22

SENIOR! chłopak cie opuścił? Niema co sie pienić. Żyjemy w wolnym kraju.
Vicyn - 2013-04-22, 21:37

bramyfil, Nie bądź uszczypliwy. Kolega dobrze mówi, że już niejednokrotnie prosiło się aby nowi użytkownicy uzupełniali profil. Też nieraz chcąc pomóc komuś w jakimś problemie, muszę "na własną rękę" szukać jaki silnik ma dany użytkownik wertując inne posty lub tematy, bo to jest bardzo znaczące. Mi akurat nie przeszkadza, co masz zamieszczone w podpisie, ale w profilu wypada zamieścić przynajmniej model (I, GP (II), NF (III) lub rocznik) i silnik samochodu, którym się poruszamy.
bramyfil - 2013-04-23, 10:32

Ja to rozumiem, i nawet się z tym zgadzam. Nierozumiem tylko skali poirytowania kolegi seniora. To mi pasuje do Macierewicza i tragedii naszego Air Force One. W tym kontekście temat uznaję za wyczerpany, chyba ze kolega senior chce dodać jeszcze jakieś makaronizmy.

Wracając do tematu.
Właśnie wymieniłem olej. Zalałem 9,2l Castrol edge 5W30 norma 506,01 oraz filterki paliwa, oleju i powietrza. Cyfra z całość 650. Następna za 15tkm.

senior - 2013-04-23, 11:11

Bramyfil - przeciez napisalem zebys sie nie obrazal. Poirytowanie spowodowane zbyt czesto kierowana prosba do uzytkownikow ktorzy potrzebuja wielokrotnie pomocy ale ciezko im jej udzielic bo profil nie uzupelniony. Swoja droga chyba rzadko tu zagladasz skoro nie widzisz problemu. Jesli ktos nie chce niech nie uzupelnia. Tylko jak dla mnie wyglada to tak ze wpadacie na forum jak macie problem bo chlopaki pomoga a w zamian wprowadzacie zamieszanie bo co ktorys post trzeba dopytywac jaki silnik,rocznik itd czyli o info ktore z łaski swojej kazdy moglby wpisac w profilu. Jest wielu uzytkownikow ktorzy sie wogole nie udzielaja na forum a jedynie wyskakuja jak juz potrzeba pomocy. Oczywiscie nie mam nic przeciwko - czytajcie bo po to jest wlasnie to forum. Ale zrobcie chociaz JEDNA rzecz dla FORUM. Uzupelnijcie prosze profile a wszystkim bedzie zylo sie lepiej. Koniec tematu :-)
Filip wawa - 2013-04-23, 21:49

bramyfil, dopisz w profilu jeszcze rocznik i skrzynia manual czy automat
JADAR62 - 2013-05-18, 15:54

No i przeszedlem z Castrola na Motul Specific 507.00 5w30.
nagdob - 2013-05-18, 16:03

Je nieprzerwanie od 12 lat jeżdżę na Mobil 1. Wcześniej w Passacie B5 0W40, teraz w Tuaregu 0W30 (czy 5W30?) - jakoś tak.
albercik_wm - 2013-05-18, 16:30

Mnie tez poprzedni właściciel przekonał na Motula. Wiec zostałem przy motulu
annecy - 2013-05-27, 15:10

witam, mam prosbę - jutro jade zamawiać wymianę oleju do silnika i skrzyni biegów turek 4.2 v8 2005 r - jednym zdaniem jakby mi ktoś mądrze doradził - jaki olej do motoru , jaki do skrzyni , jakie normy.... ? pliż, pliż pliz....
albercik_wm - 2013-05-27, 15:20

Jeżeli chodzi olej silnikowy to w aso leją
CASTROL EDGE PROFESSIONAL 5W30 / 7,5 litra / ok.638,33PLN
ja lałem
Olej silnikowy MOTUL 0W/30 - 10 l. - 624,00 zł
według manuala
Caution: for 6 and 8 cylinder engines use only oil fulfilling the VW 500 00, 501 01
or 502 00

Skrzynia automat (ja polecam tylko korzystanie z vw atf)
Automatic transmission/final drive: ATF

jednak ma być różowy nie zółty
(G052162A2 to żółty)
my mamy skrzynie z oznaczeniem 09D
i do tych to chyba G 055 025 A2

w załączeniu wszystkie oleje i płyny do wykorzystania (dotyczy strona 6)

annecy - 2013-05-27, 15:42

albercik_wm napisał/a:
Jeżeli chodzi olej silnikowy to w aso leją
CASTROL EDGE PROFESSIONAL 5W30 / 7,5 litra / ok.638,33PLN
ja lałem
Olej silnikowy MOTUL 0W/30 - 10 l. - 624,00 zł
według manuala
Caution: for 6 and 8 cylinder engines use only oil fulfilling the VW 500 00, 501 01
or 502 00

Skrzynia automat (ja polecam tylko korzystanie z vw atf)
Automatic transmission/final drive: ATF

jednak ma być różowy nie zółty
(G052162A2 to żółty)
my mamy skrzynie z oznaczeniem 09D
i do tych to chyba G 055 025 A2

w załączeniu wszystkie oleje i płyny do wykorzystania (dotyczy strona 6)


dzięki serdeczne Kolego... dał bym piwo jakbym mógł.... hehe

albercik_wm - 2013-05-27, 15:59

Wystarczyło poszperać
wszystko było
a piwo przelewem poproszę :mrgreen:

tomasz2005 - 2013-05-28, 00:40

Wracając do tematu ja leję liqly moly 5w/40 higt teh, od tego momentu jak zmienilem, oleju mi juz nie bierze , dokladnie mowiac od drugiej wymiany tego wlasnie oleju uspokoił sie , a wczesniej bylo 2l 10000tys km przy ostrym traktowaniu.
albercik_wm - 2013-05-28, 08:52

tomasz2005 napisał/a:
Wracając do tematu ja leję liqly moly 5w/40 higt teh, od tego momentu jak zmienilem, oleju mi juz nie bierze , dokladnie mowiac od drugiej wymiany tego wlasnie oleju uspokoił sie , a wczesniej bylo 2l 10000tys km przy ostrym traktowaniu.



a podpowiedz jaki lałeś wcześniej?
i czy teraz też go ostro traktujesz?

tomasz2005 - 2013-05-28, 10:11

wczesniej był mobil 5w40 taki lal poprzedni kierownik.
albercik_wm - 2013-05-28, 12:43

tomasz2005
a czy ty przypadkiem nie masz zagazowanego Tutka?

tomasz2005 - 2013-05-28, 12:56

Ano zagazowany .
albercik_wm - 2013-05-28, 13:33

A ja myślałem ze do zagazowanych leje się inne oleje :oops:
tomasz2005 - 2013-05-28, 13:40

He he , podobno inne oleje inne swiece i mase innych rzeczy tam gdzie da sie wyłudzić pieniadze od ludzi.
albercik_wm - 2013-05-28, 14:22

Właśnie wyłudzić :cry:

A jak przełacze się na benzinkę i pojade dłuższą drogę to co mam zmienić wszystko na postoju (olej, świece i inne) :shock:

tomasz2005 - 2013-05-28, 14:36

co racja to racja.
wiruwa - 2013-07-02, 19:03

to jak z tym olejem do 2.5 r5 0w30 czy 5w30 ??? bo juz sie pogubilem co urzydkownik to inna opinia
Filip wawa - 2013-07-02, 22:52

wiruwa, Ty nie opiniami uzytkownikow sie kieruj przy wyborze oleju tylko zaleceniem VW a VW zaleca 0w30 , chociaz jak zalejesz 5w30 to tez sie nic nie stanie ... no odpal ssobie jakis slownik bo jak ktos przeczyta :
wiruwa napisał/a:
urzydkownik
to padnie ze smiechu ... i pojdzie fama ze Touaregowcy to glaby ...
a tego wszyscy nie chcemy - prawda :?:

minime - 2013-11-16, 19:57

koledzy czy zna ktos olej VAPS?? czy to ustrojstwo jest dobre?? pierwszy raz sie z tym spotkalem. oczywiscie z norma 506 0w30 do mojego przecinaka :D
dzoze - 2014-01-20, 13:59

Czy jest zdrowe dla silnika przejscie z oleju 5w40 na 5w30? przebieg 83000
Judikam - 2014-01-20, 14:09

Spokojnie możesz zmienić
zack - 2014-01-20, 14:51

dzoze napisał/a:
Czy jest zdrowe dla silnika przejscie z oleju 5w40 na 5w30? przebieg 83000


Jeśli tylko mają przewidziana przez producenta auta specyfikacje wielkiej różnicy nie będzie. Jeśli głownie jeździsz po mieście 5W30 jako troche rzadszy będzie nawet nieco lepszy.

Pietka77 - 2014-01-29, 12:54

Hej,

Musze zmienic olej u siebie - 240 KM 3.0TDI - nie mam pojecia jaki jest wlany teraz - co mam wlac ( konkretnie ) i ILE :) ?

5w30 ? 507.00 ? 9,5 litra ?

Pomozcie prosze - che kupic olej samemu - chce miec pewnosc co wlewam ;)

Pozdrawiam,
Pietka

nagdob - 2014-01-29, 13:56

Właśnie taki jak piszesz. Ja cały czas leję Mobil1 5W30 i jest ok.
Pietka77 - 2014-01-29, 14:13

Ok - a ile litrow kupic ?
nagdob - 2014-01-29, 14:15

10 litrów i troszkę zostanie.
Filip wawa - 2014-01-29, 14:28

Pietka77, Ja leje tylko Motul i polecam , sprawdza mi sie ( i nie tylko mi ) w Turze ale i w innych sprzetach poddawanych znacznie wiekszym obciazeniom.
Powinien byc 5w30 507.00 wystarczy 8,5l.

Pietka77 - 2014-01-30, 11:15

Dzieki Panowie za odpowiedz - co prawda 10l vs 8,5 Litra to dosc spory rozrzut...z czego to wynika ?
Żeglarz - 2014-01-30, 11:44

Do 3,0 D 8,5 l. Wynika z zaokrąglenia przez Nadgoba ;-)
Kup 4+5 l. to też ci troszeczkę zostanie.

JADAR62 - 2014-01-31, 18:01

Nagdob dobrze radzi. Kup 2x5 - reszte dolejesz miedzy wymianami.
Żeglarz - 2014-01-31, 22:51

Mam <160.000 km i nigdy nie dolewam.
JADAR62 - 2014-02-01, 12:27

Ja dolewam około litra na każde 10 tys km i tak mam od nowego. Nie ubywanie oleju świadczy o dostawaniu się paliwa do oleju. Może masz dużo krótkich przebiegów :?: Zbyt duży ubytek świadczy o złym stanie pierścieni.
Touareg_R5 - 2014-09-23, 16:40

Koledzy, przeczytałem cały wątek "olejowy" i chciałem się tylko upewnić.

Do 2.5R5 bez DPF stosujemy:

505.01 - przy wymianach 10-15tys. km.
506.01 - przy wymianach Longlife

Czy tak ?

Pytam bo już zgłupiałem :)

zack - 2014-09-24, 00:17

506.01 i nie wiem jaki sens ma w tym przypadku stosowanie sie do marketingowych haseł producentow, wg mnie longlife itp to nic innego jak wymysl specow od sprzedazy.
Do mojego pierwszego T wersja sprzed liftingu lałem Quantum 0W30 506.01 kupione u dilera VW
Tak zalecał VW i producenci olejow, choc jak wszyscy wiedza ASO leje ten o wyższej specyfikacji.

avenger1987 - 2014-09-30, 08:29

Przymierzam się do wymiany oleju w moim 4.2 V8 benzyna - aktualnie wlany 5W40 Castrol Edge zdaje sie. Przebieg 146 tys, jeżdże głównie tylko w mieście - co polecacie?

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group