Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

Awatar użytkownika
cinek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 331
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

Re: Wypalanie DPF - jak to przerwać ;)

#21

Post autor: cinek » 20 wrz 2019, 9:49

jak widzisz na obrazku wyzej dla twojego silnika graniczna wartosc oil ash 0.36l ty masz 0.15 wiec mysle ze bardziej odpowiada to twojemu przebiegowi 130tys :mrgreen: idac tym tokiem myslenia nie masz prawidlowo przeprowadzonej adaptacji po wymianie dpf bo powinienes miec 0. Zrob jeszcze raz adaptacje i sprawdz czy wyzeruja sie jednostki jesli nie trza sprobowac vcdsem to zrobic

Awatar użytkownika
Bullit
Bywalec
Bywalec
Posty: 35
Rejestracja: 03 sie 2019, 20:38
Skąd: MilkyWay
Samochód: SpaceTouareg

#22

Post autor: Bullit » 20 wrz 2019, 11:25

Wg mnie to z tymi przebiegami temat musisz rozpracować ,bo sterownik ma wypalanie zależnie od strategii wg zapełnienia ,przebiegu i przelanego paliwa . Jesli po przejechaniu 30km masz juz 2tys km od ostatniego wypalania to normalne ze startuje z kolejnym . Odis nie ma chyba zapisu live data wiec musisz zrobic wycieczkę za miasto i co 10/15 km zobaczyc jak te wartosci przyrastaja . Patrzac po błedach to masz sporadycznie brak komunikacji miedzy sterownikami i moze stad te szopki . O ile czujniki DPF są wpiete bezposrednio w sterownik silnika to info o dystansie pozyskuje ze skrzyni lub ABS .

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#23

Post autor: shadow » 23 wrz 2019, 23:24

Howk!

Dzisiaj od kolegi pożyczyłem VCDSa i zrobiłem kolejne podejście do tematu. Wykonane wcześniej pomiary oraz Wasze sugestie naprowadziły mnie na scenariusz, który chyba wyjaśnia problem ciągłego wypalania DPFa.

Wszystkie poniższe czynności wykonałem w aucie na postoju z wyłączonym silnikiem.

* Krok 1 - odczyt bieżących parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU.

Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 20.30 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 34.44 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 2071722 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g

Nie ma mocnych - spełnia kryteria wypalania...

* Krok 2 - odpalam kompem procedurę "wymiana DPF na nowy", która zakończyła się sukcesem.

* Krok 3 - robię ponowny odczyt tych samych parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU:

Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 0.00 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.00 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 0.00 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 0 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g

Jest dobrze, tak powinno być:)

* Krok 4 - odłączam kompa, wyłączam stacyjkę, zamykam auto, idę na przysłowiową fajkę.

* Krok 5 - otwieram auto, podłączam kompa, włączam stacyjkę i robię ponowny odczyt tych samych parametrów związanych z DPF ze sterownika ECU:

Particle filter, soot mass measured - IDE00435 - MAS00194 - 20.30 g
Particle filter, oil ash volume - IDE00433 - MAS00194 - 0.15 L
Particle filter, soot mass calculated - IDE00434 - MAS00194 - 34.44 g
Particle filter, kilometers since last regeneration - IDE00436 - MAS00194 - 2071722 m
Charge limit for field regeneration - IDE01408 - MAS00194 - 34.16 g

Jasna cholera! Po wyłączeniu stacyjki ECU nie zapamiętuje tych wartości :(

Czy też sądzicie że pojawiający się błąd na sterowniku CAN (nie daje się go skasować, czyli występuje chyba często, a może ciągle) może mieć z tym związek? Poniżej zrzut z VCDS:

------

Address 19: CAN Gateway Labels: None
Control Module Part Number: 7P6 907 530 C HW: 7P6 907 530 A
Component and/or Version: GW-CAN-L-MOST H08 5202
Software Coding: 000D077500
Work Shop Code: WSC 31414 790 00001
ASAM Dataset: EV_GatewVW526UDS 001006 (VW52)
ROD: EV_GatewUDS_VW52.rod
VCID: 387F42868392A18258-806C
1 Fault Found:

4224 - No Communication with Engine Control Module (SAE ECM/PCM)
U0100 00 [008] - -
Intermittent - Confirmed - Tested Since Memory Clear
Freeze Frame:
Fault Status: 00000001
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 103
Mileage: 130445 km
Date: 2019.09.23
Time: 20:48:02

Voltage terminal 30: 11.7 V
Voltage terminal 15: 0.0 V
Control Module temperature: 35 ∞C
System status: Awake_Timer_active
IN ESP_standstill flag: no standstill detected
Engine running: OFF
IN ZAS_Te_X: OFF
Terminal 15 status via CAN: OFF
Terminal 15 status: OFF
Datenfeld: 0

------

Skoro jest problem z komunikacją po magistrali między 'CAN Gateway' a 'ECU' to jakim cudem kompem mogę z ECU/ECM odczytywać i zapisywać dane? Bo jeśli dobrze kojarzę, to chyba można to zrobić jedynie po CAN.

Thoughts?

Pozdrowienia!

Awatar użytkownika
Vreshcor
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 383
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#24

Post autor: Vreshcor » 24 wrz 2019, 1:42

Ja bym go wypalił serwisowo a nie zmieniał dpf na nowy. Co do zapisu tricore ma flash i EPROM trzeba by protestować inne parametry czy zapisuje i gdzie .
Błędy komunikacji są sporadyczne w dodatku zarejestrowane przy wyłączonej stacyjce dlatego się łączysz.
Chyba czeka cię wymiana ECU lub naprawa.
Better is enemy of good.

Awatar użytkownika
cinek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 331
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#25

Post autor: cinek » 24 wrz 2019, 7:43

Ale przecież wypalal i bylo to samo to ewidentnie błąd sterownika więc :roll: ... na poczatek zrobilbym update sterownika moze cos pomoże ale może tez ubić ecu na amen :( jednak kto nie ryzykuje nie pije szampana :mrgreen: masz odisa wiec mozesz to zrobic samodzielnie trzeba zassac odis engeenering nauczyc sie flaschowania(wszystko jest w internetach) zassac baze fleszy lub moge poszukac u siebie pliczku 8-) daj pelny skan sterownikow z vcds sprawdzi się czy mam takiego flesza :mrgreen:

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#26

Post autor: shadow » 25 wrz 2019, 22:07

Hej!

No więc po porządnym doładowaniu akumulatora i kolejnej godzince spędzonej z VCDS potwierdzam, co mamy:

1/ Po wyłączeniu stacyjki tracimy informację o ilości kilometrów od ostatniego udanego wypalenia DPFa, obojętnie czy on się wypalił czy też komputerem zresetowałem stan DPF (czyli odpaliłem program: "wymiana DPF na nowy").

2/ Udało się skasować wszystkie błędy, ale ten natychmiast się pojawia :

-------------------------------------------------------------------------------
Address 5F: Information Electr. (J794) Labels: 4E0-035-6xx-5F.clb
Part No SW: 7P6 035 666 K HW: 7P6 035 666
Component: H-BN-EU H43 0934
Revision: -------- Serial number: 446K00A7514745
Coding: 020100050140D17D23002F0E00000001F00001010300000100
Shop #: WSC 31414 790 00001
VCID: 428B206EDD4EFB52F6-8016

Subsystem 1 - Part No: 8R0 060 884 R
Component: EUR 2010 1106

Subsystem 2 - Part No SW: 7P6 919 603 HW: 7P6 919 603
Component: DU8 SV Touch H24 0045
Serial number: VWZ8Z9K2800FX2

Subsystem 3 - Part No SW: 7P6 919 603 HW: 7P6 919 603
Component: DU8 SV Touch H24 0045
Serial number: VWZ8Z9K2800FX2

Subsystem 4 - Part No: 8R0 060 961
Component: CD-Database 1886

1 Fault Found:
03157 - Functionality limited due to Communications Disruption
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 96
Mileage: 130339 km
Time Indication: 0
Date: 2019.09.19
Time: 21:39:56

Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000 01000000
Bin. Bits: 00001000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
Bin. Bits: 00000000 00000000
-------------------------------------------------------------------------------

Może to w tym module są zapamiętywane w/w informacje związane z DPFem/przebiegiem i mamy objaw jaki mamy? Co sądzicie?

Zdroofko!

Awatar użytkownika
cinek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 331
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#27

Post autor: cinek » 25 wrz 2019, 22:16

to nie to 5f to mmi czyli sprzet multimedialny od kiedy masz te objawy moze cos sie stalo jakies zwarcie czip albo niewiem :roll: ...nieudolna cofka :lol: bo jak na swoj rocznik to przebieg masz wybitnie niski :mrgreen:

Awatar użytkownika
shadow
Bywalec
Bywalec
Posty: 18
Rejestracja: 10 wrz 2019, 7:25
Skąd: Trojmiasto
Samochód: VW Touareg II 3.0 TDI Sport 2011

#28

Post autor: shadow » 25 wrz 2019, 23:33

cinek pisze:
25 wrz 2019, 22:16
to nie to 5f to mmi czyli sprzet multimedialny od kiedy masz te objawy moze cos sie stalo jakies zwarcie czip albo niewiem :roll: ...nieudolna cofka :lol: bo jak na swoj rocznik to przebieg masz wybitnie niski :mrgreen:
gdybym nie był jedynym użytkownikiem tego auta to faktycznie można byłoby myśleć, że miała miejsce 'cofka' ;)

Awatar użytkownika
cinek
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 331
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#29

Post autor: cinek » 26 wrz 2019, 7:51

czyli cofkę możemy wykluczyć a jakieś inne czynniki? zrob skan sterownika silnika zobaczymy czy jest flash do tego :roll: a wraca jakiś błąd do silnika bo z błędami to może nie kończyć procedury :roll: może zrób zapis live data czujnika różnicy ciśnień

Awatar użytkownika
Vreshcor
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 383
Rejestracja: 17 maja 2019, 2:30
Skąd: Wroclove
Samochód: Touareg, 3.0TDI

#30

Post autor: Vreshcor » 26 wrz 2019, 9:37

Podzwoń po okolicy za ile zrobią ci klona edc17 na innej używce . Obie pamieci flash i eprom sa emulowane w procku i jesli pada to niewiele z nim zrobisz.
Better is enemy of good.

ODPOWIEDZ