Nierówna praca silnika.

Awatar użytkownika
Krzysztof
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 336
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg 7P , 2013 , 3.0 TDI Bluemotion technology, 180 KW, CRCA

Re: Nierówna praca silnika.

#31

Post autor: Krzysztof » 04 paź 2019, 19:25

cinek pisze:
04 paź 2019, 17:56
a skad wiesz ze masz sprawne wtryski - korekcje to nie wszystko :roll: i lepie nie polecaj czegoś czego nie sprawdziłeś osobiście bo dla mnie ten środek to coś jak ceramizer nie zdziwylbym sie gdyby to byl ten sam producent :lol: poza tym nowoczesny common rail a stary turan na pompowtryskach to przepaść technologiczna ciekawe co byś zrobił gdyby kolega @Krzysztof posłuchał twojej rady i po takiej płukance coś by mu się stało :?:
Na razie nie zamierzam niczego stosować.
Pytam bardziej doświadczonych kolegów i poobserwuję parametry przez jakiś czas jak kolega "cinek" słusznie podpowiedział.

Awatar użytkownika
berater
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 455
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#32

Post autor: berater » 04 paź 2019, 19:34

Vreshcor pisze:
04 paź 2019, 19:18
Tradycją tego forum ( starego) była zawsze kulturalna atmosfera wypowiedzi i fajnie gdyby tak zostało...
Nic nie wskazuje na to, żeby miało być inaczej. Toż to na razie Wersal :o

Awatar użytkownika
Krzysztof
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 336
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg 7P , 2013 , 3.0 TDI Bluemotion technology, 180 KW, CRCA

#33

Post autor: Krzysztof » 22 paź 2019, 17:26

Dzisiaj ponownie sprawdziłem wtryski . Od ostatniego raza :lol: jak sparwdzałem wtryskiwacze przejechałem 3500 km .
Jak kolega "cinek" zasugerował sprawdzić po kilku tysiakach.

Rano zapalił elegancko bez szarpnięć i równiutko chodził . Było tak :
07:29:17
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.18 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.38 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.02 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.15 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 -0.09 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 0.09 mg/stroke

Przejechałem 30 km , postał jakieś 3 godziny i ponownie zapaliłem.

Szarpanie i nierówna praca silnika .
12:37:52
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.74 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.40 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.85 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.96 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.98 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 1.18 mg/stroke
w następnej minucie
12:38:19
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.73 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.53 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 -0.77 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -1.10 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.50 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 1.54 mg/stroke

na piątym i sóstym chwilowo pojawiała się wartość w okolicach 2.50

przejechałem 15 km i

13:05:11
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.09 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.01 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.16 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.67 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.37 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 0.05 mg/stroke
13:05:26
IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 0.03 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 -0.05 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.13 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.67 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.45 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 0.10 mg/stroke

IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 33.60 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 12.80 µs
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.65 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 9.60 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.45 µs
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 10.80 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 36.00 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.65 µs
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 17.70 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 2.40 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.50 µs
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 8.90 µs
IDE01399 Wtryskiwacz 5: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 28.80 µs
IDE01400 Wtryskiwacz 5: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 20.40 µs
IDE01401 Wtryskiwacz 5: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.80 µs
IDE01402 Wtryskiwacz 6: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 28.80 µs
IDE01403 Wtryskiwacz 6: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 20.10 µs
IDE01404 Wtryskiwacz 6: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 21.80 µs

i jeszcze raz
13:08:17

IDE00365 Różnica dawki wtrysku cylinder 1 -0.06 mg/stroke
IDE00366 Różnica dawki wtrysku cylinder 2 0.02 mg/stroke
IDE00367 Różnica dawki wtrysku cylinder 3 0.20 mg/stroke
IDE00368 Różnica dawki wtrysku cylinder 4 -0.73 mg/stroke
IDE00369 Różnica dawki wtrysku cylinder 5 0.36 mg/stroke
IDE00370 Różnica dawki wtrysku cylinder 6 0.21 mg/stroke

Na zimnym raz chodzi równa a raz telepie . Nie dzieje się tak za każdym razem .Nie ma żadnej reguły .
Co o tym sądzicie ? Co jest przyczyną nierównej pracy silnika i szarpania ?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#34

Post autor: cinek » 22 paź 2019, 17:48

IDE01387 Wtryskiwacz 1: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 33.60 µs
IDE01388 Wtryskiwacz 1: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 12.80 µs
IDE01389 Wtryskiwacz 1: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 13.65 µs
IDE01390 Wtryskiwacz 2: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 9.60 µs
IDE01391 Wtryskiwacz 2: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.45 µs
IDE01392 Wtryskiwacz 2: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 10.80 µs
IDE01393 Wtryskiwacz 3: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 36.00 µs
IDE01394 Wtryskiwacz 3: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 14.65 µs
IDE01395 Wtryskiwacz 3: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 17.70 µs
IDE01396 Wtryskiwacz 4: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 2.40 µs
IDE01397 Wtryskiwacz 4: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 1.50 µs
IDE01398 Wtryskiwacz 4: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 8.90 µs
IDE01399 Wtryskiwacz 5: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 28.80 µs
IDE01400 Wtryskiwacz 5: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 20.40 µs
IDE01401 Wtryskiwacz 5: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 25.80 µs
IDE01402 Wtryskiwacz 6: punkt 1 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 28.80 µs
IDE01403 Wtryskiwacz 6: punkt 2 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 20.10 µs
IDE01404 Wtryskiwacz 6: punkt 3 kalibracji ciśnienia na szynie paliwowej 21.80 µs

5 i 6 poza normą reszta się poprawiła wlewałeś jakiegoś środka do wtrysków? 2 i 4 wyglądają na wymienione :roll:

Awatar użytkownika
Krzysztof
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 336
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg 7P , 2013 , 3.0 TDI Bluemotion technology, 180 KW, CRCA

#35

Post autor: Krzysztof » 22 paź 2019, 18:28

Nie ,jeszcze nic nie dodawałem. Sądzisz że przez 5 i 6 sa takie objawy ?

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#36

Post autor: cinek » 22 paź 2019, 18:36

Norma jest 15 więc slabo jest a czy na pewno te objawy to niewiem

Awatar użytkownika
Krzysztof
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 336
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg 7P , 2013 , 3.0 TDI Bluemotion technology, 180 KW, CRCA

#37

Post autor: Krzysztof » 22 paź 2019, 18:51

Zastosuję ten preparat o którym pisaliśmy . Muszę tylko wyjeździć ON do Reserve, a mam zatankowane pod korek 100L bo sprawdzałem jakie faktycznie jest obecnie spalanie.

A może takim objawem być czujnik ciśnienie paliwa ? Ale pokazało by to na VCDS :?:

Awatar użytkownika
berater
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 455
Rejestracja: 24 sie 2019, 17:31
Skąd: Piaseczno
Samochód: Touareg 7P 3.0 TDI CRCA 2013

#38

Post autor: berater » 22 paź 2019, 20:42

Nie pasuje mi opisana sytuacja do wtryskiwaczy. Jeżeli tylko z ich powodu telepałoby budą, rano na zimnym, to powinno za każdym razem, a nie losowo. Nawet jeśli wtryskiwacze nie są w najlepszej kondycji, to moim zdaniem, jest jeszcze jakiś inny powód.

Awatar użytkownika
cinek
Weteran
Weteran
Posty: 518
Rejestracja: 17 maja 2019, 12:50
Skąd: Ostrzzzz
Samochód: T-rex 4.2 tdi ckda

#39

Post autor: cinek » 22 paź 2019, 22:35

a te normy o sa niby po co :roll: :?:

Awatar użytkownika
Krzysztof
Pasjonat
Pasjonat
Posty: 336
Rejestracja: 23 wrz 2019, 10:24
Skąd: Bieszczady
Samochód: Touareg 7P , 2013 , 3.0 TDI Bluemotion technology, 180 KW, CRCA

#40

Post autor: Krzysztof » 23 paź 2019, 7:32

berater pisze:
22 paź 2019, 20:42
Nie pasuje mi opisana sytuacja do wtryskiwaczy. Jeżeli tylko z ich powodu telepałoby budą, rano na zimnym, to powinno za każdym razem, a nie losowo. Nawet jeśli wtryskiwacze nie są w najlepszej kondycji, to moim zdaniem, jest jeszcze jakiś inny powód.
No właśnie nie jest to cyklicznie. Czasami przez kilka dni wogóle, czasami trzy dni pod rząd po nocy na zimnym, Ale zdarzy się też i na ciepłym w samo południe :lol: .

Jakieś sugestie :idea:

Zastosowanie preparatu raczej nie powinno zaszkodzić :?:

ODPOWIEDZ