Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
pneumatyk - wysokość zawieszenia
Autor Wiadomość
byblue 


Samochód: Touareg 3.0 R-Line Indyvidual 2008r
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-11, 19:50   

Witaj rochserv.
Wymieniłem całą kolumnę 100% nawet z zaworkiem który był.
Rozkręciłem tylko górne mocowanie, przeczyściłem ze starego smaru wraz z uszczelkami i nasmarowałem smarem litowym, również oring pod zaworkiem. Sprawdziłem pod kontem szczelności jeszcze na stole roboczym i tak w całości zamontowałem.
Niestety nie wiem jaka była przyczyna nieprawidłowej pracy orginalnego amora ?! bo też go na stole sprawdzałem pod kontem pracy góra, dół i wydawało by się, że jest OK ! Może był tylko uszkodzony zaworek, ale nie wiadomo, a niestety z tylnego amora nie da się go wymienić na aucie. Wieć jak już wymontowałem amora, a miałem drugiego to nie chiałem eksperymentować bo samo jego wyjęcie to sporo pracy mi zajęło to około 2 godziny w garażu na kanale. Szukałem informacji na temat działania tego amortyzatora i niestety brak jakichkolwiek informacji. Zastanawiam się również jakie zadanie spełnia czujnik "G" ten na dole amora i tak przypuszczam, że podobnie jak w sportowych zawieszeniach czyli dostaje sygnał z kompa i utwardza lub zmiękcza zawieszenie, ale to moje przypuszczenie. Szkoda również, że nie ma żadnych info również o samym zaworku czyli jakie utrzymuje ciśnienie jakie powinien utrzymać a przy jakim przepuszczać...bo na stole jak go napompowałem to żeby spuścić z niego powietrze musiałem go wykręcic bo sam nie przepuszcza, czyli wychodzi z tego, że musi być jakiś nacisk na niego żeby wypuścił powietrze.

Jęśli będzie ktoś potrzebował informacji czy pomocy w w.w. temacie służę pomocą.
A tak na marginesie dla wszystkich którzy przeprowadzają adaptację to informuję, że nie ma różnicy czy auto stoi na równym czy pochyłym !!!
Sprawdzałem to dzisiaj ponieważ w garażu mam spadek 5% czyli dla naszego tadka to różnica między przodem a tyłem jakieś 3-4cm i VAG na tym pochyle jak i również poza garażm gdzie jest równo pokazał te same wartości przechodząc w tryb adaptacji zawieszenia.
Z tego wnioski są takie proste i logiczne, że jest brany pod uwagę czujnik wysokości danego koła (a mamy ich aż 4 czyli na każde koło) możliwe, że była by różnica przy dwóch czujnikach lub jakimś jednym czujniku poziomu. Wydaje mi się, że liczy sie dla równego wypoziomowania tylko równa płaszczyzna dla osi kół ?! Oczywiście są to tylko moje odczucia i jakieś tam doświadczenie z Tadkiem.
Ogólnie podsumowując temat zawieszenia pneumatycznego po tym jak miałem auto przez tydzień na kanale i dokładnie mu się przyjrzałem: Amortyzator-Kompresor-Czujniki poziomowania-sterownik-zbiorniki buforowe... to nie taki diabeł straszny jak go malują :-D
Pozdrawiam wszystkich i głowa do góry chłopaki ;-)
 
 
piotrkw 

Samochód: Touareg4.2V8, Q74.2TDI, Multivan 2.0 4Motion
Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 1278
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2017-10-11, 19:55   

byblue napisał/a:
Może był tylko uszkodzony zaworek, ale nie wiadomo, a niestety z tylnego amora nie da się go wymienić na aucie.


Bez problemu, u mnie wymieniane były z pół roku temu. Mechanikowi wymiana obu na samochodzie zajęła ok 1,5 godziny . Z oczyszczeniem gniazd i kalibracją zawieszenia ..
 
 
JADAR62 


Wiek: 54
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4069
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-10-11, 19:56   

byblue, super, że wszystko udało się naprawić.
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
piotrkw 

Samochód: Touareg4.2V8, Q74.2TDI, Multivan 2.0 4Motion
Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 1278
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2017-10-11, 19:58   

byblue napisał/a:
go wykręcic bo sam nie przepuszcza, czyli wychodzi z tego, że musi być jakiś nacisk na niego żeby wypuścił powietrze.


Musi być określona różnica ciśnień przed i za ... aby powietrze mogło swobodnie uchodzić przy zmianach wysokości zawieszenia. Kiedyś już tu tłumaczyłem jak działa ...
 
 
byblue 


Samochód: Touareg 3.0 R-Line Indyvidual 2008r
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-11, 20:13   

piotrkw napisał/a:
byblue napisał/a:
Może był tylko uszkodzony zaworek, ale nie wiadomo, a niestety z tylnego amora nie da się go wymienić na aucie.


Bez problemu, u mnie wymieniane były z pół roku temu. Mechanikowi wymiana obu na samochodzie zajęła ok 1,5 godziny . Z oczyszczeniem gniazd i kalibracją zawieszenia ..


Powiem tak i nie, że się wymądrzam bo właśnie przerobiłem ten temat !!!
Jeśli bym miał klucz do tych zaworków to MOŻE !!! da się je wymienić bez demontażu amora i jeśli bym miał taki klucz to wymiana trwała by po 5minut na strone plus 5min na adaptację...
Chyba, że Twój mechanik używał nie wiadomo jakiego urządzenia do ich wymiany bo naprawdę z tyłu można tam włożyć tylko jedną rękę i już nie widać naszym okiem co tam robimy...

Jeśli ktoś ma taki klucz to mimo, że go obecnie nie potrzebuje to chętnie kupię :-)

I właśnie jak kolega PIORTRKW wspomiał, że mechanik mu wymienił !
A co było powodem tego ?
Zapewne nie wie bo przypuszczam, że może przepuszczał z pod oringu - i tu może by pomogło samo wykręcenie go i wyczyszczenie nawet bez wymiany oringu no ewentualnie nowy oring. Niestety jak każdy wie aluminium się utlenia wytwarzając tzw. wykwity (narośl, zgrubienia) co powoduje odkształcenia się materiału tego oraz innego w jego obrębie (tak składały się moje lusterka jak by byłu na przełożeniach stopniowych - po wyczyszczeniu i przesmarowaniu jak nówki)

Szkodą, że ten temat zawieszenia w naszych Tadkach kończy się tylko na pytaniach "POMÓŻCIE" i tak naprawdę nic z tego nie wynika bo niestety nikt nie ma żadnej wiedzy mechanicznej na ten temat "nawet ja" a jak już VAG coś pokaże czyli np. błąd czujnika i po jego wymianie jest sukces to jest SUPER.
Ja też cieszę się, że zakończyło się to tylko wymianą całego amora bo już myślałem też o zespole zaworów !!! i tak naprawdę myśląc technicznie to już poza uwalonym kompem (przekłamującym) to nic tam takiego nie ma !!!
Ostatnio zmieniony przez byblue 2017-10-11, 20:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
pisula1 


Samochód: Touareg 2006 3.0 TDI 277KM/BKS
Wiek: 46
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 634
Skąd: Lubin
Wysłany: 2017-10-11, 20:18   

W zeszycie SSP302 jest trochę informacji na temat "zawiechy,amorów,czujników"
Niestety ale nie mogę dodać w/w jako załacznika .pdf na forum.
_________________
Po wirusie 277 kucy i 577 niutów.
 
 
piotrkw 

Samochód: Touareg4.2V8, Q74.2TDI, Multivan 2.0 4Motion
Wiek: 54
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 1278
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2017-10-11, 20:29   

byblue napisał/a:
Zapewne nie wie bo przypuszczam, że może przepuszczał z pod oringu


A nie, pudło , wie ... :-) To nie była diagnoza mechanika tylko moja. Nie opuszczał się tył co było spowodowane przez żle działające zaworki zwrotno-róznicowe czyli tak zwane zawory ciśnienia resztkowego. Wymieniłem obydwa , tak samo profilaktycznie wymieniłem z przodu . Pojazd ma w końcu 12 lat .. ;-) W większości z racji wyuczonego zawodu sam diagnozuję co dzieje się z samochodem , choć nieraz muszę poświęcić na to chwilę bo na codzień jeździ nim żona.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2675
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2017-10-11, 21:17   

byeblue napisał/a:
szkodą, że ten temat zawieszenia w naszych Tadkach kończy się tylko na pytaniach "POMÓŻCIE" i tak naprawdę nic z tego nie wynika bo niestety nikt nie ma żadnej wiedzy mechanicznej na ten temat "nawet ja" a jak już VAG coś pokaże czyli np. błąd czujnika i po jego wymianie jest sukces to jest SUPER.
Ja też cieszę się, że zakończyło się to tylko wymianą całego amora

Mysle ze mogles ograniczyc sie do wymiany zaworka , w kolumnie trudno cos popsuc tak zeby nie rozciagala sie na pelna wysokosc.
Co do wiedzy to czytales ten temat http://www.touaregclub.pl...r=asc&start=105 ?
Masz tam sekcje zwlok zaworka i propozycje z czego zrobic kluczyk. Co do czujnikow przyspieszenia SSP o zawieszeniu phaetona mniej wiecej sprawe opisuje.[PDF] SSP275 d1 d2 d3
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
byblue 


Samochód: Touareg 3.0 R-Line Indyvidual 2008r
Wiek: 40
Dołączył: 21 Mar 2017
Posty: 83
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2017-10-12, 06:50   

pisula1 & rochserv - Dzięki za podsunięcie materiałów dydaktycznych ;-)
Czytając SSP302 trochę zwątpiłem czy Tadek jest SUVem czy Wachadłowcem - hahaha

Teraz po przeczytaniu tych materiałów też myślę, że zaworek by rozwiązał mój problem, ale już po fakcie no i szkoda, że nikt mi tego nie zaproponował jak napisałem post...
No cóż za amora zapłaciłem 240zł ze sprawnym zaworkiem więc b.dobra cena i przy tym nabyłem doświadczenia przy naprawie Tadka więc jak to mówią "dwie pieczenia na jednym ogniu"

rochserv - też mi się nie chciało wierzyć, że to amor padł, bo logicznie w takim układzie to przy moich objawach to...hmmm Jeszcze brałem pod uwagę zespół zaworów, że może się ten jeden akurat zacina.

Co do klucza do zaworków !!! to naprawdę nikt nie wie gdzie można kupić i tylko każdy go we wlasnym zakresie dorabia ?
To może trzeba gdzieś złożyć zamówienie u tokarza, żeby zrobił kilkadziesiąt sztuk ?!
Ostatnio zmieniony przez byblue 2017-10-20, 23:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
JADAR62 


Wiek: 54
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4069
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2017-10-12, 07:13   

byblue napisał/a:
pisula1 & rochser - Dzięki za podsunięcie materiałów dydaktycznych ;-)
Co do klucza do zaworków !!! to naprawdę nikt nie wie gdzie można kupić i tylko każdy go we wlasnym zakresie dorabia ?
To może trzeba gdzieś złożyć zamówienie u tokarza, żeby zrobił kilkadziesiąt sztuk ?!


Dobry pomysł. Na CNC to chwila.
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2675
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2017-10-12, 11:21   

Cytat:

Co do klucza do zaworków !!! to naprawdę nikt nie wie gdzie można kupić i tylko każdy go we wlasnym zakresie dorabia ?

Wie....kluczyk sie nazywa T10158/1 i mozna kupic np tu https://www.xxl-automotiv...zeug::3839.html
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
fox33 

Samochód: Touareg 4.2 2004
Wiek: 46
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 909
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2017-10-13, 09:47   

rochserv napisał/a:
Cytat:

Co do klucza do zaworków !!! to naprawdę nikt nie wie gdzie można kupić i tylko każdy go we wlasnym zakresie dorabia ?

Wie....kluczyk sie nazywa T10158/1 i mozna kupic np tu https://www.xxl-automotiv...zeug::3839.html


Ale zrobienie to pewnie z 20 PLN by kosztowało ;)
 
 
paww18 
VW Fan

Samochód: Touareg 3.0 CASA
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 64
Skąd: Góra
Wysłany: 2017-10-13, 11:04   

dopytalem w VW i ori 75zl czas oczekiwania okolo miesiaca na dostawe.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2675
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2017-10-13, 11:15   

No zeby byl taki ladny jak oryginal i ze stali narzedziowej to mysle ze wiecej niz 20... ale oryginal mozna zamowic tez przez vw j.w. widac.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
paww18 
VW Fan

Samochód: Touareg 3.0 CASA
Wiek: 34
Dołączył: 27 Lis 2014
Posty: 64
Skąd: Góra
Wysłany: 2017-10-13, 13:04   

tak off top - 75 zyla za cos co fatycznie wiecej niz 20 nie kosztuje.... pewien standard zatem pozostaje zachowany - w aso wszystko kosztuje x 3 :/
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 11