Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Trzecie światło STOP naprawa
Autor Wiadomość
patryk 

Samochód: touareg 3.0 tdi
Dołączył: 16 Maj 2016
Posty: 121
Wysłany: 2016-08-26, 00:15   Trzecie światło STOP naprawa

Demontaż:
1. Otwieramy szybę bagażnika
2. Wyrywamy zaślepkę (niestety pourywamy wszystkie zaczepy) inaczej się nie da tego zdemontować - później trzeba to na silikon osadzić, najlepiej taki na wysokie temperatury, sanitarny może puścić jak się auto w środku nagrzeje.
3. Odkręcamy 3 nakrętki
4. Zamykamy szybę i wyciągamy spoiler ze światłem
5. Wyciągamy wtyczkę ze światła stop i przewód doprowadzący spłyn do spryskiwacza.
6. Odkręcamy dwie śruby od STOPu i wysuwamy.

Naprawa światła STOP:
1. Ostrym nożem do tapet tniemy dookoła gdzie jest miejsce klejenia.
2. Wyciągamy moduł z diodami.
3. Podłączamy zasilacz na 12V aby zobaczyć co nie świeci lub podłączamy pod akumulator.
4. Każda dioda z osobna jest na 3V. Jeżeli nie świecą 3 sztuki diód to znaczy że pierwsza jest uszkodzona. Dwie kolejne nie świecą bo pierwsza jest uszkodzona.
Można to sprawdzić podając na diodę napięcie 3W.
5. U mnie były 2 diody uszkodzone czyli nie świeciły dwie sekcje po 3 diody razem 6 diód. Przelutowałem diody skrajne z lewej strony i prawej modułu w miejsce uszkodzonych.
6. W miejsce diód wstawiłem mostki z kawałka drutu.
7. Może można dokupić takie diody - ja nie szukałem, niestety nie ma na nich żadnych oznaczeń.
8. Składamy wszystko i kleimy silikonem aby było szczelne.

MONTAŻ
1. Analogicznie do demontażu od tyłu.

CZAS: 45 minut

5.JPG
Mostek zamiast diody
Plik ściągnięto 39 raz(y) 417,26 KB

4.JPG
Mostek zamiast diody
Plik ściągnięto 39 raz(y) 454,41 KB

3.JPG
Moduł
Plik ściągnięto 38 raz(y) 496,33 KB

2.JPG
Diody
Plik ściągnięto 44 raz(y) 468,53 KB

1.JPG
Światło STOP po rozcięciu
Plik ściągnięto 40 raz(y) 365,46 KB

Ostatnio zmieniony przez patryk 2016-09-06, 22:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 703
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-08-26, 08:55   

Popraw W>V
Volty a nie Waty

Diody to typ "super flux" dostępne w każdej maści w sieci tanie jak barszcz.

Dodatkowo nie polecam robić mostków zamiast niesprawnej diody.
Jak sam się domyśliłeś, połączone są po 3sztuki w szeregu + rezystor. Mostkowanie powoduje podniesienie napięcia na pozostałych diodach w szeregu, co skutkować może bardzo szybkim ich spaleniem.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2968
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-08-26, 09:25   

Dubelt, mam to samo zdanie ze teraz to reszta sie spali expresowo. Napiecie na ledach wzrosnie niewiele tylko prąd x2. Moze zamiast sie bawic w wymiane przyciąć kawalek tasmy led z modulami 5050 .
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 703
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-08-26, 16:08   

rochserv napisał/a:
Dubelt, mam to samo zdanie ze teraz to reszta sie spali expresowo. Napiecie na ledach wzrosnie niewiele tylko prąd x2. Moze zamiast sie bawic w wymiane przyciąć kawalek tasmy led z modulami 5050 .


Oj. Napięcie wzrośnie zgodnie z zasadami fizyki dokładnie o wcześniejszy poprawny spadek napięcia przy przejściu przez LED(y).
Prąd przy takiej konfiguracji - regulacja z w miarę stałej wartości napięcia szczytowego przy pomocy opornika w układzie szeregowym, będzie płynął być może nawet identyczny. Problemem robi się odkładanie wyższej mocy na pozostałych ledach co spowoduje przegrzanie złącza i całkowita blokada przepływu prądu/napięcia.

5050 zdecydowanie słabiej świecą od super flux'ów - te mają w swojej budowie zintegrowane soczewki znacznie poprawiające kształtowanie światła - stąd też nazwa.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2968
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-08-26, 21:05   

Dubelt, kiedyś bylem blisko domieszkowania struktury pod ledy wiec cos mi tam wiedzy zostało. Element jest silnie nieliniowy i prąd rośnie mocno a napiecie na złączu niewiele. Wiekszy prąd, wieksza moc strat i sie struktura złącza rozpada i przestaje świecić. Na ledach bedzie tyle samo napiecia a na oporniku te dodatkowe 3V i wiekszy prąd przez wszystkie 3 elementy.
Zeby nie wnikać w fizykę gdzie dziury elektrony i generowanie kwantów promieniowania dla nosnikow o energiach z pasma zabronionego to sprawę tlumaczy rysunek nizej.Dlaczego na dziodze napiecie sie nie zmieni z 3 na 4.5V.

_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 703
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-08-26, 22:48   

To co napisałeś się zgadza.
Tylko w przypadku opisywanej naprawy, zmiana napięcia wymusza zmianę przepływu prądu - czytam z twojego wykresu :) który pokazuje jak to działa. Zatem ja źle odpowiedziałem że prąd pozostanie taki sam, ma wina - zapiszę się do klubu alko ;)


morał - naprawić a nie drutować
 
 
JADAR62 


Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4140
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-08-26, 23:24   

Można kupić rudę, wytopić stal i odlać Touarega - tylko czy to jest sposób :?: Czy to dalej jest touareg czy klon :?:
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2968
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-08-27, 09:30   

JADAR62, chinczycy tak zrobili X5 :-) ShuangHuan Sceo.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
Axim33 

Samochód: Touareg 3.2 LPG
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 47
Wysłany: 2017-07-18, 16:41   Re: Trzecie światło STOP naprawa

patryk napisał/a:
Demontaż:

CZAS: 45 minut


Szacunek właśnie to robię i tyle to śrupie nożem do tapet (nowym) ten zgrzew - końca nie widać. Gdybym wiedział, to bym nowe kupił ;)
 
 
Axim33 

Samochód: Touareg 3.2 LPG
Dołączył: 23 Cze 2015
Posty: 47
Wysłany: 2017-07-18, 16:41   Re: Trzecie światło STOP naprawa

patryk napisał/a:
Demontaż:

CZAS: 45 minut


Szacunek właśnie to robię i tyle to śrupie nożem do tapet (nowym) ten zgrzew - końca nie widać. Gdybym wiedział, to bym nowe kupił ;)
 
 
wojtf23 

Samochód: Passat B5FL. Touareg 3,0 TDI CASA
Dołączył: 11 Sty 2015
Posty: 72
Wysłany: 2017-12-11, 23:36   

patryk odnośnie drugiego punktu to jesteś w błędzie. Ponieważ dzisiaj wymieniałem stop. Z czego z jednej klapy demontowałem. Wspomogłem się opalarką żeby podgrzać plastik bo wiadomo zimno na polu żeby nie popękał. Robiąc wg. siebie i twojej instrukcji powoli podważałem żeby nie pękła listwa. oczywiście kilka zaczepów poleciało z początku dotąd aż nie zobaczyłem jak wygląda cały zaczep. I zacząłem robić jak BYĆ POWINNO.

Czyli dla wiedzy wszystkich. Podgrzewamy opalarką bądź suszarką listwę ja zacząłem od prawej i podzieliłem listwę na trzy grzania czyli lewy bok środek i prawy bok. Żeby podczas odczepiania się szybko nie wyziębiała. Po podgrzaniu lewej strony podważamy bok on jest na dwóch zatrzaskach mocniejszych i odskakuje i zaczynamy odklejać dolną część która jest przyklejona na taśmie dwustronnej (jak szyba jest otwarta do nieba to dól listwy jest w stronę podłogi bagażnika) ja odklejałem pomagając sobie długim śrubokrętem żeby odklejało taśmę. potem zaś podgrzewałem i znów odklejanie taśmy i prawy bok znów zaczepy z brzegu i odklejenie taśmy do końca. Po czym jak odkleiliśmy już całą taśmę pociągamy dół odklejony do siebie i zsuwamy listwę w stronę podłogi bagażnika. Przy drugiej klapie w aucie taty gdzie zastosowałem to co napisałem, nie pękł ani jeden zatrzask.
_________________
Lepiej stracić z życia minutę niż życie w minutę.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,04 sekundy. Zapytań do SQL: 14