Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Bełtowski w Krakowie już nie jest ASO.
Autor Wiadomość
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-25, 12:58   Bełtowski w Krakowie już nie jest ASO.

Chciałem wszystkich przestrzec przed korzystaniem z tej firmy.
Nie są od dwóch miesięcy ASO, o mały włos nie zrobiłem tam przeglądu który ma być gwarancyjny.
Nie dość że ceny jak z ASO, to dodatkowo zasugerowano mi wykonanie czynności która okazała się zupełnie zbędna a za którą zapłaciłem prawie 300 netto :evil: .
 
 
senior 

Samochód: 4.2 v8 2004 + podtlenek LPG :-)
Wiek: 38
Dołączył: 01 Mar 2011
Posty: 1301
Skąd: Barcinek
Wysłany: 2018-01-25, 13:36   

Co za dziady 😬
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 232
Wysłany: 2018-01-25, 13:45   

za co cie skroili jeśli można?
 
 
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-25, 14:24   

Jako że mam jeszcze rok gwarancji, a nie lubię przebiegów Long Life, po 15 tys. wymieniam zawsze olej.
Więc wymiana oleju i filtru w ramach obsługi gwarancyjnej.
Dodatkowo:
Niedawno pojawiło mi się bicie przy hamowaniu, które występuje pomimo wymiany przednich tarcz z klockami i nowych, 3 miesięcznych opon.
Wiec co robić, biedny miś kupiłem komplet na tył i kazałem im wymienić.
Dowiedziałem się że wypadałoby zrobić test drogowy opon.
Przy odbiorze samochodu przełknąłem fakturę na prawie 1000 zł za:
wymianę tarcz
wymianę oleju
test drogowy opon
filtr oleju (jedyna część którą kupiłem u nich - hamulce i olej własne).
Wiem że te czynności w każdym innym warsztacie są do zrobienia za 300 zł, ale cóż. ASO to ASO, może będę musiał korzystać z gwarancji której mam jeszcze rok. Tym bardziej że ani opon ani przednich hamulców nie kupowałem oryginałów tylko zamienniki (zimmermann i pirelli) i nie montowałem u nich. Więc logika nakazuje że trzeba zapłacić za kontrolę, ale jak wyjdzie np. że za bicie przy hamowaniu odpowiadają piasty albo zawieszenie to liczyłem na naprawę gwarancyjną.

Odebrałem samochód z informacją że przednie tarcze nie trzymają wymiarów i lekko biją (pomiar na rolkach) i że dwie opony mają problem z wyważeniem na teście drogowym i powinienem je reklamować. Bo raczej na pewno to właśnie one odpowiadają za bicie, no to tarcze mają tak mały błąd owalu że w zasadzie niemożliwe żeby biło.
Wiec pojechałem reklamować te dwie je...ne opony, faktycznie podobno (też mieli test drogowy) minimalnie nie trzymają parametrów. Ale minimalnie. Dla świętego spokoju założyłem na tył zamiast nich 2 perfekcyjne roczne letnie Nokiany i kazałem odesłać 2 pirelki do reklamacji.
No i zadowolony ruszyłem na obwodnicę.
Napier....la że nie do wiary po kierownicy. No to jadę do "ASO".
tu się dowiaduję że to może tarcze jednak. Że sprawdzą czujnikiem i tarcze i piasty. Że tarcze przetoczą. Wjeżdżamy jeszcze raz na rolki. Tarcze przednie perfect. Żadnych uwag dzisiaj.
No to dowiaduję się że może jednak piasty, ale naprawy gwarancyjne to nie u nich.
Myślałem że wyjdę z siebie.
Na budynku napis jak byk "przeglądy gwarancyjne", 2 miesiące temu w pełni działający salon i serwis VW w którym od 4 lat serwisowałem Touarega.
A pan za ladą mi mówi: a widzi gdzieś pan logo? A my nie mamy obowiązku informować że już nie jesteśmy ASO. Takie mamy ceny i już. Jesteśmy niezależnym serwisem i mamy ceny dostosowane do rynku.

Hamulce dalej napier....
W drugim ASO (tym razem prawdziwym) dowiaduje się że test drogowy to bzdura przy biciu, zimmermanny to super tarcze (miesięczne to prawie nowe) a za bicie najprawdopodobniej odpowiada złe oczyszczenie piasty przed montażem.

No i takie kwiatki.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2816
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-01-25, 15:33   

No to sie popisali... zamiast zawracac d z testami drogowymi itd od razu trzeba bylo zacząć od czujnika zegarowego i pomiarow na tarczach i piastach. Przy rozmiarze tarcz ponad 300, juz odchylki ponad 10 setek w osi czuje sie pod pedalem natomiast owalizacja tarczy zazwyczaj nie daje zadnych drgań.
Niejasne jest tylko na ktorej osi te drgania bo wymieniles tył a drga pewnie przód . Czasem problemem sa zaciete tloczki przez co caly zacisk potrafi drgać pomimo prostych tarcz.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
piotrkw 

Samochód: Touareg4.2V8, Q74.2TDI, Multivan 2.0 4Motion
Wiek: 55
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 1299
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2018-01-25, 15:41   

mkrak1973 napisał/a:
W drugim ASO (tym razem prawdziwym)


Hm.... przyjdzie więc przed oddaniem pojazdu sprawdzać dokumenty firmy , czy ma aktualny certyfikat producenta i podpisaną aktualną umowę ... ;-) ;-)

A nie smarowali czasami powierzchni piast grubo smarem miedzianym przed montażem tarcz? ;-)
 
 
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-25, 16:04   

Niestety trzeba sprawdzać wszystko...
Miesiąc temu miałem podobną sytuację jak kupowałem żonie mercedesa A. Jeden z salonów (już nie pamiętam który, obdzwoniłem wiele) nie ma autoryzacji, dowiedziałem się tego od innego salonu. Więc odpadają promocyjne leasingi, ubezpieczenia itp.
To sytuacja jak bym całe życie naprawiał iphona w autoryzowanym serwisie, a teraz się dowiedział że oni już nie są, a został tylko szyld "naprawy iphonów... i właśnie przez ich naprawę szlag mi trafił gwarancję.

Co do smaru będę wiedział w ciągu paru następnych dni. Wymieniałem przednie tarcze gdzie indziej, ale też mi dzisiaj to przyszło na myśl...
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 35
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1011
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2018-01-28, 23:07   

Dobrze wiedzieć.

To co, pozostaje nam Modlniczka, ul. Prof. Adama Rożańskiego 28-30 ?
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
 
 
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-29, 17:17   

Jeśli chodzi o ASO w Krakowie to tylko Auto Special.
Ja raz byłem na wymianie oleju w Tarnowie, więc ze wschodu Krakowa też jakaś opcja jest.
 
 
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-01-30, 13:01   

Mały upgrejd:

Jest drugi autoryzowany serwis, w nowo wybudowanym salonie Skody przy dwupasmówce Kraków - Wieliczka.

Jechałem tam dzisiaj, jest logo VW z napisem autoryzowany serwis.
 
 
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-07, 15:11   

Problemem bicia jest krzywa przednia tarcza Zimmermann wymieniana w grudniu. Jedna tarcza ma bicie 2 setki, ale druga az 10. Piasty dobrze wyczyszczone, ale na pewno nie mierzono przy przt montarzu bicia czujnukiem zegarowym. Idą do kosza a na samochód nowe EBC.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2816
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-02-07, 16:39   

A jakie masz duże te tarcze, 330? 10 setek to jeszcze bardzo delikatne mrowki robi. Trzeba bylo przetoczyc i jezdzic dalej, akurat juz troche cykli zrobila to moze by ja przestało krecic. Nowe sa bardziej podatne na zwichrowanie.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
mkrak1973


Samochód: Touareg V6 TDI 2014
Wiek: 44
Dołączył: 21 Wrz 2013
Posty: 657
Skąd: Kraków
Wysłany: 2018-02-07, 18:08   

10 setek w jedną stronę w drugą 5.

Tak czy inaczej, mam założone nowe EBC, jak się "odśnieży" po dzisiejszych opadach to przetestuję na autostradzie.
 
 
Marcus 


Samochód: Touareg 3.0 tdi (240) 270 KM 600nm 2008r
Wiek: 41
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 647
Wysłany: 2018-02-07, 18:27   

ostatnio znajomy mi wspominał o magnesowaniu nowych tarcz. tzn trzeba się 100 razy rozpędzić i delikatnie zahamować.Nie wiem ile w tym prawdy ale kolega tak robi i nigdy nie miał problemów z krzywymi tarczami. Słyszeliście coś o tym?
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ;-)
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 2816
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-02-07, 19:59   

Magnesowanie z tym nie ma nic wspólnego. Tarcze maja naprezenia odlewnicze i i juz w fabryce stosuje sie srutowanie, wygrzewanie itp procesy dla relaksacji naprężeń.
Ostre hamowanie i gwaltowne schlodzenie w kaluzy szybko swieze tarcze pokrzywi. Dlatego delikatne obchodzenie sie z hamulcami zdecydowanie tarczom sluzy.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,03 sekundy. Zapytań do SQL: 11