Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Zawiecha - stuki z przodu
Autor Wiadomość
JADAR62 


Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4182
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-05-16, 21:34   

Póki co lewą śrubę widzę, ale nie jestem do końca przekonany czy uda się ją wyjąć po wykreceniu, chyba że ja zostawię na miejscu. A prawej nawet nie mogę dojrzeć mimo usilnych starań. Chyba jednak podszybie muszę zdjąć. Na allegro jest ściągacz dedykowany więc powinno pójść gładko, a przy okazji trochę tam odkurzę. Zanim się zabiorę to i tak jeszcze trochę minie bo trzeba dojechać do domu, aby mieć narzędzia. Dzięki za uwagi.
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
JADAR62 


Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4182
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-04, 18:58   Wymiana wahaczy przednich górnych

Wahacze górne przednie wymieniłem. Poniżej krótki opis jakby ktoś chciał również wymienić samodzielnie.
1. Zdjęcie wycieraczek - tu potrzebny jest dobry ściągacz, bo łatwo połamać plastiki pod ramionami. Najlepiej użyć dedykowany. Ja kupiłem też dedykowany, ale niewłaściwy i plastik się połamał.
2. Zdjęcie podszybia. Do podszybia zamontowany jest czujnik jakości powietrza, więc trzeba go rozłączyć przed zdjęciem podszybia. Ponoć można to zrobić bez jego demontażu, ale trzeba wiedzieć gdzie są śruby mocujące kolumny, a te znaleźć wcale nie jest łatwo.
3. Wyjęcie bezpiecznika w konsoli od strony pasażera - nr 27
4. Rozpięcie stabilizatora z dwóch stron
5. Odłączenie wężyka pneumatyki
6. Odkręcenie trzech górnych śrub dla każdego wahacza, nasadka 16. Od strony kierowcy jest trudniejszy dostęp zwłaszcza do tylnej śruby mocującej
7. Demontaż wahaczy górnych przednich, klucz 16, torx 40 oraz ściągacz
- nie demontowałem nadkoli, ani z lewej, ani z prawej strony, choć instrukcja zaleca
- nie demontowałem kolumny pneumatycznej, idzie ją odchylić i poprzez obracanie kolumną można wyjąć śruby mocujące wahacz. Od strony pasażera jest dużo trudniej.
8. Najwięcej problemów przysporzyło mi rozpięcie wtyczek od modułów poziomu reflektorów.
9. Na spokojnie cała operacja zajęła mi 12 roboczo godzin i przyznam, że nie należy do najłatwiejszych.

Wybity był wahacz na przegubie kulistym. Wszystkie gumy w stanie jak nowe. żadnych więcej luzów w innych elementach zawieszenia nie znalazłem. Wszystkie śruby odkręcały się łatwo i nie było żadnej rdzy.

Zawieszenie przestało stukać, ale mam do wymiany tarcze przednie. Prawdopodobnie to, że wahacz był luźny spowodował, że tarcza zaczęła bić. Specjalista mi ją przetoczył i jest tylko gorzej - ech szkoda gadać. Nie pozostało nic jak zamówić nowe.

DSC_3068.JPG
Plik ściągnięto 41 raz(y) 765,55 KB

_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
piotrkw 

Samochód: TouaregII3.0TDI Q74.2TDI,Multivan 2.0 4Motion
Wiek: 55
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 1365
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-10-04, 19:15   

JADAR62 napisał/a:
Prawdopodobnie to, że wahacz był luźny spowodował, że tarcza zaczęła bić.


Chyba nie ma to związku , nie widzę gdzie miałyby zamykać się rozkłady sił tarcza - klocki-wahacz przy hamowaniu i luźnym przegubie .
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 714
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-05, 09:08   

JADAR62, Da się to spokojnie zrobić bez demontażu wycieraczek - kwestia dodatkowego przegubu w ręce, śruby można wymacać bez problemu. ;)
Zrzucenie całej kolumny pozwala na szybką i bezkolizyjna pracę z wahaczami.

Nie wiem jak tobie, ale ja demontowałem jedną stronę kompletną w około 45 minut - bez użycia pneumatycznych kluczy i podnośnika całego samochodu.
Myślę że jakbyś przygotował gwinty do demontażu dzień wcześniej byłoby zdecydowanie szybciej.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3164
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-10-05, 12:14   

JADAR62 napisał/a:
Specjalista mi ją przetoczył i jest tylko gorzej - ech szkoda gadać. Nie pozostało nic jak zamówić nowe.

Sprawdziłbym czujnikiem zegarowym ,tarcze najlepiej toczyc 3 plaszczyzny w jednym chwycie . Przy rozmiarze 300+ dopuszczlne bicie przy krawedzi nie powinno przekraczac 0,05 mm. Wg ATE powinno sie sprawdzic równiez piastę i tam bicie ponizej 0,03 mm.
A z wahaczami to ci zeszło , za drugim razem mysle ze 2h na strone by ci starczyło :-P
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
JADAR62 


Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4182
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-10-05, 17:44   

No zeszło, bo ja to wokół roboty więcej chodzę jak robię :mrgreen: .
W tarczach przetoczył 3 płaszczyzny, ale widać nie wycentrował dobrze w uchwycie. Nie chce mi się więcej eksperymentować. Jutro będą nowe tarcze - DBA 4000 T3.
Zegarem sprawdzałem - jedna tarcza przed toczeniem miała bicie 0,06 - chciałem przedobrzyć i wyszła kicha.
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
pilas 

Samochód: Turek V10 04r King Kong
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 742
Skąd: Białystok
Wysłany: 2016-10-07, 17:09   

Dubelt napisał/a:
JADAR62, Da się to spokojnie zrobić bez demontażu wycieraczek - kwestia dodatkowego przegubu w ręce, śruby można wymacać bez problemu. ;)
Zrzucenie całej kolumny pozwala na szybką i bezkolizyjna pracę z wahaczami.

Nie wiem jak tobie, ale ja demontowałem jedną stronę kompletną w około 45 minut - bez użycia pneumatycznych kluczy i podnośnika całego samochodu.
Myślę że jakbyś przygotował gwinty do demontażu dzień wcześniej byłoby zdecydowanie szybciej.






Tylko od strony kierowcy da się tak wymienić, od pasażera trzeba tak jak robił to JADAR
_________________
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro - zabawa, turbo podstawa
 
 
TOMItdi 

Samochód: VW Touareg 3.0 V6 TDI 2008r. CASA 300KM 640Nm
Wiek: 32
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 47
Skąd: Islandia
Wysłany: 2018-03-12, 14:36   

Koledzy mam taki problem, w zawieszeniu z tyłu wszystko wymienione, każdy wahacz. z przodu to samo+ łożyska i amortyzatory(całe wraz z poduchami). A niestety coś mi stuka jak jadę po poprzecznych nierównościach. Słychać to jak wybity łącznik stabilizatora,ale on jest nowy i na dodatek w tym aucie to tylko tuleje bez przegubu na łączniku, gumy stabilizatora tez nowe. Podejrzewam jeszcze tuleje sanek przednich i już je zamówiłem wraz z nowymi śrubami. Tylko nie wiem czy to by powodowało takie głuche stuki podczas jazdy po nierównościach jak np. łata na asfalcie i to też nie zawsze i dźwięk dochodzi tak jak by z okolic kół i to po obu stronach.

Może macie jakieś pomysły co to może być bo mi się skończyły pomysły.
 
 
Marcus 


Samochód: Touareg 3.0 tdi (240) 270 KM 600nm 2008r
Wiek: 42
Dołączył: 30 Mar 2015
Posty: 731
Wysłany: 2018-03-12, 17:02   

Amorki z tyłu rozumiem wymieniłeś? a może klapa bagażnika?
_________________
Nie dyskutuj z debilem. Najpierw sprowadzi Cię do swojego poziomu, a potem pokona doświadczeniem ;-)
 
 
TOMItdi 

Samochód: VW Touareg 3.0 V6 TDI 2008r. CASA 300KM 640Nm
Wiek: 32
Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 47
Skąd: Islandia
Wysłany: 2018-03-12, 18:32   

Amortyzatory z tyłu są stare, ale stukanie na 100% pochodzi z przodu. Klapa też nie wydaje żadnych dźwięków podczas jazdy.


Usterką okazały się nowe(złe) gumy stabilizatora przedniego, były na większy stabilizator i był luz i przez to szybko się wybiły. Teraz mam dobre i stuków żadnych nie ma.
 
 
ogodaw

Samochód: Touareg 3.0 TDI BKS 12.2006 skrzynia JXX
Dołączył: 18 Lut 2017
Posty: 104
Wysłany: 2018-09-22, 07:26   

Witam też długo szukałem stuknięcie z przodu jak szybko najechałem na np leżącego policjanta, pojedynczy stuk. Ale Ju wiem że u mnie z lewej strony wahacz porostu dobija do mocowania i tyle żadnych luzow nie ma tak porostu jest może amortyzator już nie pierwszej nowości ale na sport już nie stuka.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,24 sekundy. Zapytań do SQL: 12