Największym problemem przy wymianie tak aby nie musieć wyjmować sprężarki jest dostanie się do śruby mocującej dolną szpilkę za turbo - potrzeba zwykły klucz 12 i trochę cierpliwości ;)
U mnie spaliny uciekały bo pękł spaw mocujący flanszę - można spawać ale wolałem kupić nowy kolektor.
Zapytacie czemu sobie utrudniałem i nie wyjąłem turbiny. Powód - koniecznośc odkręcenia prawej łapy silnika VW upychając R5 pod maskę Turka śruby mocujące ją od dołu schował tuż przy łapie silnika. Nie ma szans na jakiekolwiek dojście bez jej zdemontowania.
Swój kolektor zakupiłem przez Allegro (firma kolektorywydechowe.pl). Sądzę, iz mogę śmiało powołać się na nazwę gdyż są jedynym oferentem a i tak posiadają wzór chroniony patentem.
Lista czynności:
1. Demontujemy filtr powietrza wraz z dolotem do turbiny.
2. Demontujemy rurkę spalin od zaworu EGR do chłodnicy spalin (nakrętki na klucz 13).
2. Odkręcamy chłodnicę spalin (dwie nakrętki na klucz 12 pod spodem i jedna na klucz 10 u góry) i odrzucamy na bok (węży chłodzenia nie trzeba odpinać).
3. Odkręcamy mocowanie rurki spalin do kolektora - obejma na imbus.
4. Odkręcamy układ wydechowy ze sprężarki - obejma na imbus (uwaga na mocowanie pod katalizatorem - dwie nakrętki na klucz 13).
5. Odkręcamy nakrętki mocujące kolektor (nakrętki pod klucz 12). Uwaga na nakretkę za turbo - jest z nią mordęga
6. Odkręcamy śruby mocujące górną flanszy turbo do kolektora. Uwaga - śruby typu Splin! Wymagane porządne końcówki Splin, żeby nie uszkodzić śruby! Siedzą naprawdę mocno.
7. Kolektor jest nasz Uwaga na odsłonięte otwory turbo - lepiej je zaślepić na czas składania nowego kolektora.
8. Ze starego kolektora przekładamy osłonę termiczną górną oraz mocowanie chłodnicy spalin - trzeba pobawić się szlifierką, żeby je odciąć
9. Pamiętać o nowej uszczelce metalowej pod kolektor - koszt ok. 50 zł za Goetze.
Składamy w kolejności odwrotnej. W załącznikach jest instrukcja jaką dostałem od producenta gdyż ze starego kolektora trzeba zdemontować górną osłonę termiczną i przełożyć do nowego. Nie należy zapomnieć o przełożeniu wygłuszenia gdyż inaczej blacha może brzęczeć
Witam, jestem swiezo po wymianie wg. Twojej instrukcji ktora byla dla mnie nieocenia pomoca, masz u mnie skrzynke browara
Mala uwaga:
Cytat:
2. Odkręcamy chłodnicę spalin (dwie nakrętki na klucz 12 pod spodem i jedna na klucz 10 u góry) i odrzucamy na bok (węży chłodzenia nie trzeba odpinać).
W moim przypadku na dole bylo 3 nakretki pod spodem
Cytat:
4. Odkręcamy układ wydechowy ze sprężarki - obejma na imbus (uwaga na mocowanie pod katalizatorem - dwie nakrętki na klucz 13).
ten punkt mozna pominac, ja wyjalem i wlozylem bez tego
W moim przypadku nie bylo mozliwosci zalozenia oslony termicznej gdyz kupilem kolektor z zeliwa, ten oryginalny jest z chyba z kwasowki i jest duzo cienszy, przy zeliwnym nie ma szans na przelozenie tej oslony, moglem owinac bandazem termicznym ale niestety nie mialem go pod reka.
kurcze ja kupiłem i okazało się że jest za duży?! blokuje się na turbinie i nie mogę dokręcić, zostaje szczelina pomiędzy kolektorem i blokiem silnika. kupiłem oryginalny ps. rozebranie pikuś ale skręcić masakra bez kamerki nie dał bym rady, szczęście że kupiłem nowe tulejki i nakrętki !! :)
Nie możesz pisać nowych tematów Nie możesz odpowiadać w tematach Nie możesz zmieniać swoich postów Nie możesz usuwać swoich postów Nie możesz głosować w ankietach Nie możesz załączać plików na tym forum Możesz ściągać załączniki na tym forum