Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
brak klimatyzacji - brak błędów
Autor Wiadomość
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3137
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-07-09, 22:11   

Cytat:
skraplacz czarny kolor to ide o zakład

Mysle ze ktoś chinczyka założył, tylko oni mają taka fantazję ze lakieruja
czarną farbą bez podkladu i potem alu koroduje a farba odpada platami.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
sserek 

Samochód: Turek 3.2 V6 USA
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-07-13, 14:04   

zarówno turek jak i Q7 miały czarne skraplacze OEM, tyle że z literką G. Widziałem, że F i H są bez pokrycia kolorem.

P.S. Czy ktoś wie w jaki sposób zdjąć ten ch....rny seger ? Przy wyjmowaniu wkładu osuszacza, pod plastikową zakrętką znajduje się aluminiowy korek zabezpieczony segerem.



Odpowiadam:

1. należy wcisnąć korek aluminiowy, znajdujący się pod segerem a następnie zdjąć seger.

Do wciśnięcia użyłem dłuższej śruby chyba M6 z szerokim łebkiem (wkręcamy w gwint w korku), nacisnąłem ją trzonkiem młotka i seger zdjąłem ściągaczem.
Pewnie wiedziałbym to od razu, gdybym miał ELSE :mrgreen:

14.07.2018

Czy wymiana skraplacza odbywa się przez demontaż przedniego zderzaka czy odchylenie chłodnic w stronę silnika ?
 
 
sserek 

Samochód: Turek 3.2 V6 USA
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-16, 18:27   

Po dwóch dniach walki z wymianą elementów, klima ruszyła. Działa, ale...
No właśnie - z nawiewów kierowcy leci ciepłe lub gorące (LOW - ciepłe/HIGH - gorące), natomiast pasażera leci tylko zimne.
Błędów brak, poza czujnikiem świeżego powietrza.
Czy to tylko wina silniczków ?
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3137
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-08-16, 18:37   

Klapy.... parownik jest jeden.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
sserek 

Samochód: Turek 3.2 V6 USA
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-16, 19:07   

w blokach MB jeden z silników (V159/V158) pracował poprawnie, tzn. wskazania zmieniały się od max do min,natomiast drugi nie chciał się przestawiać - mimo tego nie rejestrował się błąd
zastanawia mnie jednak to, że ten lewy nawiew zmienia się w zakresie ciepły-gorący ale bez zimnego, natomiast prawy nie daje w ogóle ciepła

P.S.
1. już o to pytałem, ale bez odpowiedzi - czy można przekładać ramiona między silniczkami, innymi słowy - czy silniczki są zamienne ?

2. czy błąd czujnika jakości powietrza (Air Quality sensor) wpływa na nadmuch w kabinie ?
 
 
sserek 

Samochód: Turek 3.2 V6 USA
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-24, 15:04   

Odpowiadam na swoje pytania:

1. tak, silniczki są takie same ( należy jednak sprawdzić, czy silniczek ma zakres pracy 120* czy ON/OFF ) - i wystarczy przełożyć ramiona. To oznacza, że można kupić dowolny silniczek (7L0907511) z dowolną końcówką literową i zamienić ramiona. Ja kupiłem od Q7 z 2014 roku ( od 2008 roku są inne elementy wewnątrz silniczka - poprawione ).

2. nie zauważyłem aby siła nadmuchu się zmieniła, natomiast wymieniłem czujnik świeżego powietrza ( Air Quality Sensor ) na nowy - 1K0907659 ( w Turku powinien być 7L0907643A/7E0907643 ). Pasuje idealnie, ponieważ obudowa jest identyczna a kosztuje niewiele w porównaniu do czujnika z ww numerami. Błędu już nie ma a do tego działa automatyczne blokowanie dopływu powietrza z zewnątrz przy podwyższonym stężeniu spalin.

Poza tym kontynuując moje boje z klimą, dziś wymieniłem dwa silniczki od strony pasażera - od temperatury i świeżego powietrza.

Pozostaje już tylko wymiana po stronie kierowcy (również temperatury).

Nie wiem dlaczego, ale zauważyłem jeszcze że ze środkowych kratek powietrze nie leci z tą samą siłą, tzn. na pasażera dmucha mocniej niż na kierowcę. Przecież obie klapki są na tym samym serwomotorze. Może to wina czujnika temp wewnątrz kanału kierowcy ?
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 456
Wysłany: 2018-08-24, 16:17   

sserek napisał/a:


Nie wiem dlaczego, ale zauważyłem jeszcze że ze środkowych kratek powietrze nie leci z tą samą siłą, tzn. na pasażera dmucha mocniej niż na kierowcę. Przecież obie klapki są na tym samym serwomotorze. Może to wina czujnika temp wewnątrz kanału kierowcy ?


jesli jest na tym samym silniku to co by go zamykało :?: :roll: :mrgreen: sprawdz dokladnie bo w t2 są osobne silniki może w t1 tez u mnie uszkodzone było gniazdo od klapy efekt był taki ze nawiew na kierowce był znikomy a na szybę tak waliło zimne ze szyba parowała od zewnątrz :mrgreen:
 
 
sserek 

Samochód: Turek 3.2 V6 USA
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-24, 17:14   

mam 2 strefową klimę, silnik od środkowych nawiewów jest jeden - montowany po stronie kierowcy.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3137
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-08-24, 20:42   

Jak masz 2c to silniki rozdzialu sa pojedyncze ale klapa cieplo zimno jest osobna i to może powodować różnice jesli masz inne temp. Czy wszystkie silniki mają 120 stopni , dokladnie sprawdziles ?
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
sserek 

Samochód: Turek 3.2 V6 USA
Dołączył: 20 Sie 2016
Posty: 71
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2018-08-25, 09:43   

wymieniłem na razie silnik po stronie pasażera - nadmuch był zimny, nie było ciepłego;
po wymianie regulacja temp działa poprawnie dla pasażera + mocno dmucha;
wymiana silnika nadmuchu świeżego powietrza usunęła irytujące stukania spod schowka;

pozostała strona kierowcy, tzn. jak pisałem temp powietrza jest letnia lub gorąca - brak zimnego ale i słabszy nadmuch niż z kratki pasażera;

pozostaje wymiana V158, ale czy to wpłynie na siłę nadmuchu z kratek kierowcy ? Pozostaje nadzieja, że to subiektywne odczucie i jak poprawi się regulacja temp to przy tym samym ustawieniu temp dla pasażera/kierowcy siła nadmuchu ze środkowych kratek będzie taka sama

P.S. Przepraszam, że tutaj o to zapytam ale czy ktoś wymieniał już czujnik deszczu i świateł w T1 ?
Nie wiem, czy trzeba będzie poszukać ori (wg numeru) czy założyć nowszy, do którego są zestawy naprawcze ?
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11