Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
zerwany gwint w zwrotnicy
Autor Wiadomość
jaroo_oo 
jaroo_oo

Samochód: Touareg 4,2 V8
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-28, 22:02   zerwany gwint w zwrotnicy

Cześć
Mam kolejny problem.
Przy wymianie tarcz hamulcowych, jedna ze śrub trzymająca zacisk (prawa strona, górna śruba)wykręcała się bardzo ciężko. Po wymianie tarczy i składania całości okazało się, że jest zerwany gwint w zwrotnicy (śrubę można wsunąć i wysunąć ręką do końca bez wkręcania) Gdy się przyjrzałem bliżej mam wrażenie, że ten problem miał już poprzedni właściciel, bo na gwincie śruby chyba zauważyłem zaschnięty klej do gwintów (gwint był równo zaklejony czymś szarym). czy da się to jakoś naprawić, czy czeka mnie wymiana zwrotnicy? Może to przegwintować na inny wymiar? ewentualnie dać nadwymiarową śrubę? tylko, ze śruba może nie przejść przez zacisk. Czy ktoś spotkał się z taką awarią? Nakrętka z drugiej strony nie wchodzi w grę, bo jest zbyt blisko tarczy.
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 457
Wysłany: 2018-08-29, 07:30   

kupujesz zestaw naprawczy do gwintów pod swój gwint jest tego mnóstwo w sieci (bardzo czesto sie stosuje do misek olejowych np https://allegro.pl/zestaw-naprawczy-do-regeneracji-gwintow-swiec-i7287730987.html?reco_id=52cd8354-ab55-11e8-ae30-246e964e3280) albo zaspawać otwór i gwintować ale pierwsze rozwiązanie prostsze :mrgreen:
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3140
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-08-29, 22:09   

Tam jest gwint 16x1.5 , helicoila kupisz tanio ale trzeba wiertło 16.5 do tego gwintownik 17.95x1.5 , pokrętło. Wyjdzie że 2 stówy taki zestaw ....Prawie w cenie zwrotnicy.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 457
Wysłany: 2018-08-30, 06:42   

ale gadżet pozostanie na przyszłość :mrgreen: i następnym razem taka operacja będzie kosztować grosze 8-)
 
 
jaroo_oo 
jaroo_oo

Samochód: Touareg 4,2 V8
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-08-30, 20:24   

z wiertłem nie ma problemu i z uchwytem do gwintownika też. gwintownik 17,95x1,5 jest niestety nieznany przez wujka google :-(
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3140
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-08-30, 22:04   

Zależy jakiej firmy insert wybierzesz, sprężynę czy pełny np wurtha, one są zawsze jeden wymiar w górę i ten sam skok jak w zerwanym gwincie.Czyli 18x1.5 ale w zestawie widziałem 17.95 żeby było ciaśniej. Są też wkładki grubościenne np 10 do naprawy 8. Rozejrzyj się po all..... za odpowiednimi narzędziami, na sztuki w sklepie wychodzi drogo.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
jaroo_oo 
jaroo_oo

Samochód: Touareg 4,2 V8
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-01, 10:57   

CZY MAM WYBRAĆ ZESTAW DO NAPRAWY GWINTU 16X1,5 (TAKA JEST ŚRUBA) CZY 18X1,5
W opisie zestawu jest napisane ze do naprawy gwintu 16x1,5 czyli mam rozumieć ze gwintownik w nim jest 17,95?
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3140
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-09-01, 21:30   

Tak do naprawy 16x1.5.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
jaroo_oo 
jaroo_oo

Samochód: Touareg 4,2 V8
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-03, 17:52   

A jakbym użył gwintownika 18x1,5 zamiast 17,95 z zestawu to będzie lipa? M18 jest do kupienia za parę zł tylko czy nie będzie za luźno? a zestaw jednak prawie 200 zł
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3140
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-09-03, 23:46   

Myslalem ze juz zrobione :-P .... Mozesz gwintownik 18x1,5 ale jak policzysz wiertlo 16.5 gwintownik....same nietypowe .Wyjdzie drozej niz zestaw. Osobiscie dalbym time sert ale tez trzeba narzedzia i paczke tulejek kupic.

https://allegro.pl/vw-touareg-7l-piasta-zwrotnica-prawa-przod-i7270241545.html
Od 5.0 powinna pasowac , za 50 zl masz koniec tematu.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
jaroo_oo 
jaroo_oo

Samochód: Touareg 4,2 V8
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-04, 15:54   

gwintownik m18 i wiertło 16,5 mam skąd pożyczyć :mrgreen:
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 457
Wysłany: 2018-09-04, 19:49   

wklej gwint na jakiś dobry klej i powinno być ok ,oczywiście przed klejeniem bardzo dokładnie odtłuścić trzeba najpierw nitro potem benzynka i osuszyć opalarką :mrgreen: 8-)
 
 
jaroo_oo 
jaroo_oo

Samochód: Touareg 4,2 V8
Dołączył: 07 Sie 2015
Posty: 191
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2018-09-16, 17:29   

zrobione. czas wykonania 0,5 godz. łatwo. Trzyma jak należy. Wystarczy zwykły gwintownik M18x1,5 i wiertło 16,5.
Koszt 5,9 PLN(sprężynka helicoil)+ nowa śruba 16 PLN, resztę pożyczyłem. Tak ze wyszło taniej niż wymiana zwrotnicy.
Dzięki za pomoc
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,07 sekundy. Zapytań do SQL: 11