Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Touareg II Wymiana oleju w Skrzyni 8 biegowej 0C8
Autor Wiadomość
zbynio1983 

Samochód: Touareg 3.0TDI 2014
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Maków Podhalański
Wysłany: 2018-01-05, 14:36   Touareg II Wymiana oleju w Skrzyni 8 biegowej 0C8

Cześć,
Niedawno zmieniłem mojego T1 2006 na T2 2014. Zaraz po zakupie zmieniłem wszystkie oleje w tym olej w skrzyni biegów przy prawdziwym przebiegu 75 000. Zrobiłem trochę zdjęć i chciałem się podzielić know-how ale nie daje mi spokoju fakt, że po wymianie mam wrażenie że skrzynia słabiej "ciągnie" na konwerterze. Po zapięciu lock upa chodzi idealnie. Zastanawiam się czy to nie wina tego że nowy olej jest rzadszy (a właściwie mniej lepki). Olej został dobrany dla tej skrzyni przez dział techniczny Ravenol (ATF T-WS Lifetime). Niestety autem przed wymianą prawie nie jeździłem i nie jestem pewny czy tak samo się zachowuje jak przed wymianą. Najbardziej mnie to denerwuje przy starcie rano w niskich temperaturach, kiedy skrzynia w ogóle nie zapina lockupa(podobno to normalne żeby się szybciej zagrzać). Efekt jest taki że obroty praktycznie stoją w miejscu (2500) a skrzynia zmienia biegi po kolei góry.
Pytanie1 czy też tak macie w swoich T2?
Druga rzecz która mnie niepokoi jest nawet na rozgrzanym. Przy spokojnym przyspieszaniu tak na 25% gazu przy zmianie 1->2 jest lekki spadek obrotów (ok.300) potem przy 2->3 mniejszy (ok 200 albo czasem nic) i dopiero powyżej 30km/h zapina lockup z wyraźnym spadkiem o 500 obrotów przyczym zapięcie lockupu jest bardzo delikatne trwa z 0,5 sekundy.
Pytanie 2 Czy to normalne.

Acha po wymianie wykasowałem wartości adaptacyjne VCDS i wykonałem pełną jazdę adaptacyjną.
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 475
Wysłany: 2018-01-05, 15:12   

Nic takiego nie odczuwam u siebie- ciągnie od początku żadnego efektu ślizgania sprzęgła obroty spadają co zmiana biegu jedynie co mnie drazni to ze cos wyje przy redukcjach od 5 do 2 obstawiam ze torsen sie odzywa a adaptacji skrzyni sie nie robi w 0c8 bo ona uczy się cały czas. Jesli te objawy masz tylko na zimnym to może być normalne- kazda skrzynia na mrozie potrzebuje kilku km żeby osiągnąć temp pracy osobiście nie wiem bo zawsze odpalam webasto i zapala jak ciepły i skrzynia chodzi od razu normalnie. Niema co zwalac na ravenola skoro nie wiesz jak pracował wcześniej, rochserv niedawno pisal ze zrobił wymianie na tym oleju w q7 i chodzi normalnie tylko wymiana byla 2 krotna w odstępie tygodnia , ja wlałem oem ale następny raz wleje ravenola na pewno :mrgreen:
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3162
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-01-06, 00:29   

Cytat:
Efekt jest taki że obroty praktycznie stoją w miejscu (2500) a skrzynia zmienia biegi po kolei góry.

Trudno sie spodziewac czegoś innego, skrzynia ma duzo biegow a poszczegolne przełożenia niewiele się od siebie różnią. Najwiekszy przeskok jest między 2 / 3 biegiem i jest to najbardziej odczuwalne przy redukcjach.
Co do sposobu przelaczania to przestań jeździć w trybie dziadkowym muskajac tylko pedał gazu. Sterownik sie zorientuje w intencjach i bedzie zmienial biegi na szerszej skali obrotów.
Spadek o 500 obrotow z powodu lockupa? :shock: coś duży poslizg na konwerterze chyba ze jezdzisz z rpm 1500.... albo bieg ci zmienił.
Zrob też tzw stall test.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
euro_tuned 

Samochód: Touareg II 3.0 TDi
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 153
Wysłany: 2018-01-06, 11:59   

Nie wiem jak teraz ale jak rok temu interesowałem się wymianą oleju to ravenol odpisał mi, że nie mają oleju do tej skrzyni (tr80sd) więc zakupiłem ori olej w aso 230zł/litr o symbolu G055540A2.
Konsultowałem się z kilkoma firmami od wymian oleju w skrzyniach i każdy odradzał mi olej inny niż ten z ASO. Wymieniłem na G055540A2 i wszystko bez zarzutu. Nie twierdzę, że to wina oleju ale na pewno trzeba to brać pod uwagę. Może za dużo lub za mało oleju jest wlane?
Z tego co kojarzę to aktualnie na stronie ravenola jest chyba wymieniona ta skrzynia więc może zrobili taki olej.

Ravenol T-WS idzie na pewno do 6biegowych aisinów tf80sd np w Volvo xc60 a tr80sd to całkiem inna skrzynia jednak.

Zamieszczam wiadomość od jednej z firm specjalizującej się w wymiane oleju w skrzyniach. Jest to odpowiedź na moje zapytanie dotyczące ravenola do skrzyni Aisin tr80sd w Touaregu II:

„Z olejami firmy Ravenol radziłbym uważać. To że w sklepach internetowych są informacje że ten olej spełnia normę producenta dedykowaną do Pana skrzyni, nie oznacza że tak jest na pewno.
Przed chwilą sprawdziłem katalogi olejowe trzech dużych koncernów olejowych Mobila, Castrola i Elfa(Totala).
W żadnym z tych katalogów nie znalazłem informacji odnośnie oleju do Pana skrzyni biegów. Wszędzie pisze produkt specjalny.
Więc proszę się zastanowić czemu duże koncerny olejowe mające swoje pola naftowe, rafinerie nie mają w ofercie oleju o Pana skrzyni, a mała firma ma "odpowiedni" olej?
Nie wiem ile kosztuje olej w serwisie do Pana auta, lecz na pewno będzie to taniej niż ewentualna naprawa skrzyni czy jej wymiana po zalaniu Ravenolem”.
 
 
zbynio1983 

Samochód: Touareg 3.0TDI 2014
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Maków Podhalański
Wysłany: 2018-01-06, 22:16   

Panowie bardzo dziękuję za cenne porady. Kolego toucin - u mnie nie zauważyłem żadnego wycia przy redukcjach, ciekawe. Może powinieneś sprawdzić poziom oleju w Torsenie?
Kolego rochserv Stall test to genialny pomysł. Nie słyszałem wcześniej o tym teście, teraz czytam i wychodzi na to że właśnie uślizg na konwerterze powinienem sprawdzić w ten sposób. A czy znasz normy ile max obrotów jest dopuszczalne? 2800? Postaram się go wykonać w najbliższym czasie. Spróbuję też nagrać filmiki i wrzucić na forum, żebyście mogli ocenić zachowanie skrzyni. A może jest ktoś z Krakowa kto ma T2 i zechciałby się przejechać moim? Pracuję w Krakowie.
Co do stylu jazdy to przyznaję, oszczędzam auto ale głównie dlatego że boję się przeciążać skrzyni, dopóki nie będę pewny że wszystko z nią ok.
Co do Ravenola to na swojej stronie podaje (link) , że Ravenol T-WS jest zgodny z VW G055540A2 i że został Sprawdzony w praktyce i wypróbowany w podzespołach z zaleceniem stosowania oleju wg norm: VW/AUDI Getriebe 0C8 (Touareg 2011-, Q7 2010-),
Czy Ty faktycznie zmieniałeś na ten olej w Q7 kolego rochserv ? Tam też jest aisin warner? Myślałem że ZF. Nie miałeś, żadnych objawów zmiany oleju? Jeszcze rozważam czy nie trafiłem na podrobiony olej.
Poziom oleju sprawdzałem 3 razy za każdym razem skrzynia tak samo chodziła. Obecnie mam nalane do poziomu wyciekania przy 30C na zapalonym oczywiście.
A co do Ravenola to polecał mi też warsztat ASB Sentyrz z Krakowa.
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3162
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2018-01-07, 15:25   

2800 to byloby wysoko, w tej skrzyni nie robilem takiego testu ale inne raczej nie siegaja wyzej niz 2200-2400. Mam nadzieje ze doczytales ze to generuje duze obciazenie i trzeba krotko i delikatnie.
Co do oleju .... skrzynie AW dla VW to jakis ulamek produkcji, malo prawdopodobne zeby wymyslili cos odmiennego niz w pozostalych 8 biegowych.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
zbynio1983 

Samochód: Touareg 3.0TDI 2014
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Maków Podhalański
Wysłany: 2018-01-09, 19:52   

Panowie, ponagrywałem filmiki z zachowaniem mojej skrzyni w różnych warunkach. Bardzo proszę o komentarze, czy u was jest tak samo.
1. Filmik Stall test
https://www.youtube.com/watch?v=X9T3IOGvikI

2. Bardzo delikatne rozpędzanie na zimnej skrzyni (ok 10 stopni). Czy u was jest tak samo? Zmiana biegów praktycznie nie objawiająca się zmianą obrotów. Zakładam że obroty kompensuje konwerter(brak lockupa)
https://www.youtube.com/watch?v=Vw57a4k47A4

3. Mocniejsze rozpędzanie(ok 70% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=aTNdSn45v8o

4. Delikatne rozpędzanie (ok 20% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=1_cqPx46vDo

5. Normalne rozpędzanie (ok 50% gazu) na Gorącej skrzyni(ok 60 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=zYsQ9Kr2HgY
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 475
Wysłany: 2018-01-10, 08:58   

zbynio1983 napisał/a:
Panowie, ponagrywałem filmiki z zachowaniem mojej skrzyni w różnych warunkach. Bardzo proszę o komentarze, czy u was jest tak samo.
1. Filmik Stall test
https://www.youtube.com/watch?v=X9T3IOGvikI

2. Bardzo delikatne rozpędzanie na zimnej skrzyni (ok 10 stopni). Czy u was jest tak samo? Zmiana biegów praktycznie nie objawiająca się zmianą obrotów. Zakładam że obroty kompensuje konwerter(brak lockupa)
https://www.youtube.com/watch?v=Vw57a4k47A4

3. Mocniejsze rozpędzanie(ok 70% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=aTNdSn45v8o

4. Delikatne rozpędzanie (ok 20% gazu) na lekko ciepłej skrzyni(30 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=1_cqPx46vDo

5. Normalne rozpędzanie (ok 50% gazu) na Gorącej skrzyni(ok 60 stopni)
https://www.youtube.com/watch?v=zYsQ9Kr2HgY


Kolego ten stall test robi sie w pozycji d a nie na neutralu :lol: :mrgreen: a zmiany biegów uwazam ze prawidłowe
 
 
zbynio1983 

Samochód: Touareg 3.0TDI 2014
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Maków Podhalański
Wysłany: 2018-01-10, 11:51   

toucin napisał/a:


Kolego ten stall test robi sie w pozycji d a nie na neutralu :lol: :mrgreen: a zmiany biegów uwazam ze prawidłowe


Faktycznie Osioł ze mnie z tym stall testem. Powtórzę go zatem I wrzucę ponownie.
Dzięki toucin!

EDIT:
Zrobiłem Stall test od nowa. Tylko nie wiem czy nie za krótko bo auto tak się wyrywało że odpuściłem. Nie szło go utrzymać na hamulcach :) :
https://www.youtube.com/watch?v=PrI5O9YPv8M
Jeśli możecie to rzućcie okiem.
 
 
zbynio1983 

Samochód: Touareg 3.0TDI 2014
Dołączył: 03 Cze 2012
Posty: 25
Skąd: Maków Podhalański
Wysłany: 2018-01-11, 18:30   

Hej. Nie wiem czy tak ma się zachowywać skrzynia przy Stall Tescie ale znalazłem filmik na którym gość udaje że Touareg2 ma Launch control, wciska hamulec, gaz w podłogę i rura. Konwerter pozwala silnikowi się wkręcić na 3000 tak jak u mnie.
https://www.youtube.com/watch?v=K-BsyWvrDh8
Swoją drogą co myślicie o takim użytkowaniu Samochodu?
 
 
euro_tuned 

Samochód: Touareg II 3.0 TDi
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 153
Wysłany: 2018-04-17, 20:02   

Jak tam Kolego, udało się rozwiązać problem?
 
 
sinkler 

Samochód: Touareg 3,0 ropa
Wiek: 58
Dołączył: 14 Maj 2016
Posty: 56
Skąd: Łódź
Wysłany: 2018-04-20, 19:55   

Cześć kolego założycielu wątku jeśli masz rzeczywiście przebieg 75tyś potwierdzony i nie było żadnych spotkań z lokomotywą lub beczkowania w tsunami to niepotrzebnie paluchy wkładałeś w te elementy.
Nie chcę robić reklamy lub antyreklamy ale Ravenol kojarzy mi się z pavulon i omijam te buteleczki z daleka. Za swojego turka dałem ponad 100tys wymieniłem w serwisie olej w skrzyni za 1700pln chodzi jak zegarek mam już 200tyś przebiegu i znowu pojadę do serwisu . Uważaj na olej w reduktorze też serwis!! Wchodzi 0,8 litra i tyle kupujesz ..w serwisie . Auta z tymi napędami , bo jeździłem Cayenne kolegi oraz dwoma turkami z 2014 roku , wstępnie wbijają się na 2500 i trzymają sporo czasu do jakiejś 70/h . Projektant VW chciał podobno osiągnąć najlepsze przybliżenie do skrzyni bezstopniowej .
Potwierdzam zdanie któregoś kolegi o pieszczotach pedału gazu . Auto głupieje i jak trzeba przyłożyć to się odczuwalnie długo zastanawia . Może to grozić napiętą sytuacją. Generalnie inteligencją dorównuje właścicielowi ..... Czy masz wersję z zawieszeniem pneumatycznym ??
 
 
euro_tuned 

Samochód: Touareg II 3.0 TDi
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 153
Wysłany: 2018-04-20, 21:06   

Kolego chodzi Ci o skrzynkę rozdzielczą 4x4? Jaki tam olej wchodzi.
Też wymieniłem olej w skrzyni biegów w ASO (niestety drożej niż 1700zł) to może wypadałoby zadbać i o skrzynkę rozdzielczą.
 
 
toucin

Samochód: T-REX 4.2 tdi ckda 7p
Dołączył: 05 Gru 2016
Posty: 475
Wysłany: 2018-04-22, 08:52   

ja wlałem jakieś tam febi atf do skrzynki rozdzielczej i jak pracowała tak pracuje, a jeśli chodzi o wymianę oleju w skrzyni to skoro do skrzyni wchodzi 8 litrow a tyle wchodzi wymieniałem u siebie osobiście czyli 8x230=1840 to oznacza ze wymieniono ci olej poniżej ceny oleju a gdzie uszczelki filtr(oring do filtra w aso 40 pln ,uszczelka miski 250 chyba a filtr 300) daj namiary na ten serwis :arrow: po co sobie ręce brudzić :mrgreen: a moze własnie wlali ci ravenol :lol: :mrgreen:
Ostatnio zmieniony przez toucin 2018-04-22, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
euro_tuned 

Samochód: Touareg II 3.0 TDi
Dołączył: 10 Sty 2016
Posty: 153
Wysłany: 2018-04-22, 09:19   

No właśnie ja tak jak kolega Toucin. Dokładnie ta sama cena oleju :-D
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 10