Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
chcialbym V10 ale sie go boje
Autor Wiadomość
Paweł 
Paweł


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 357
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-18, 20:05   

sunnychris jak mikołaj nie był dość hojny i zabrakło ci kasy na 3.0tdi to zostaje do wyboru tylko 5.0tdi.
Jak chcesz mieć prawdziwą przyjemność z jazdy Touaregiem to nie zastanawiaj się nad słabszym silnikiem.
Koszty serwisu wszystkich Turków są spore, ale jak masz dostęp do dobrego warsztatu do prawie wszystko da się naprawić bez pomocy Polskich pseudo serwisów.
Ja zawsze wybierałem diesla bo raz, że mniej pali od benzyniaka (kiedyś tańszego paliwa)to nie musisz nic robić przy silniku poza wymianami oleju i filtrów, odpadają wymiany świec zapłonowych, przewodów wys.nap. nie przeszkadza mu wilgoć np. przy śmiganiu po kałużach. Ale to tylko moje zdanie :-D
_________________
Touareg 5.0 v10 2003r
 
 
sunnychris 

Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 26
Wysłany: 2010-01-18, 21:50   

Jeszcze jedno pytanie odnosnie V10 :oops: przed 2006 nie było filtra cząstek stałych ??
 
 
borys 

Wiek: 55
Dołączył: 16 Sty 2009
Posty: 255
Skąd: Zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-01-18, 22:03   

Był w moim jest.
_________________
5.0 V10 TDI 2005 EU
 
 
sunnychris 

Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 26
Wysłany: 2010-01-18, 22:08   

acha ;-) myślałem że znalazlem kolejny argument zeby wydac mniej i kupic starsze auto :P
Co ile to "coś" sie wymienia ?? Na allegro widze ceny 1500 zl na 1 strone.... :/
 
 
Paweł 
Paweł


Wiek: 43
Dołączył: 25 Lis 2009
Posty: 357
Skąd: Warmia
Wysłany: 2010-01-18, 22:21   

Jak masz wybór to nie wybieraj auta z filtrem.
http://www.auto-swiat.pl/...c-,23090,1.html
_________________
Touareg 5.0 v10 2003r
 
 
Eulem 
Eulem

Dołączył: 01 Sie 2009
Posty: 55
Skąd: lubuskie & Wawa
Wysłany: 2010-01-19, 08:17   

W T są montowane filtry DPF, więc bez przesady...
"DPF - Stosowany przez wielu producentów filtr cząstek stałych DPF do wypalenia sadzy nie potrzebuje dodatku obniżającego temperaturę jej spalania. Jego funkcję przejęła specjalna warstwa katalityczna pokrywająca ścianki wkładu filtrującego. Zaletą tego rozwiązania jest długa żywotność filtra (teoretycznie równa żywotności auta) wynikająca z mniejszej ilości osadzających się w nim popiołów. Oczywiście, w tym systemie też okresowo wypala się sadzę w filtrze." - cytat z artykułu wcześniej podesłanego...
Jedynym objawem wypalania sadzy był od czasu do czasu wyczuwalny zapach "spalenizny" na zewnątrz auta, a dokladniej przy lewym tylnim kole - na początku byłem trochę przestraszony, ale poczytałem na niemieckich forach i tak jest. Co więcej w koleżanki BMW 3 też czuć i w moim ML'u też już raz czułem ten specyficzny zapach...
Reasumując, wybierając auto kieruj się jego stanem (cały czas polecam swojego T :)), a nie tym czy ma filtr lub nie...
_________________
był wspaniały T-Rex 3.0 TDI (2006)
 
 
BART 
V10 2005


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-02-19, 16:44   

sunnychris napisał/a:
Jeszcze jedno pytanie odnosnie V10 :oops: przed 2006 nie było filtra cząstek stałych ??


Bywają - są dostępne obie wersje czyli EURO3 i EURO4 (z filtrem)

teoretycznie z normą EURO3 nie wpuszczą Cię np do Berlina... być może z biegiem czasu wymyślą wiecej sankcji dla 'brudnych' diesli.

BTW. polecam V10 - bardzo miły motor, bez kompleksów na drodze :-)
_________________
V10 2005
 
 
sunnychris 

Dołączył: 25 Lut 2009
Posty: 26
Wysłany: 2010-02-19, 17:17   

Oczywiście że wjade, euro3 to zółta plakietka w przypadku diesla, a wszystkie samochody z zagranicznymi rejestracjami posiadające żółtą plakietkę nie potrzebują żadnego zezwolenia i mogą do Umweltzone wjeżdżać do dnia 31.12.2011.
 
 
BART 
V10 2005


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-02-20, 08:27   

sunnychris napisał/a:
Oczywiście że wjade, euro3 to zółta plakietka w przypadku diesla, a wszystkie samochody z zagranicznymi rejestracjami posiadające żółtą plakietkę nie potrzebują żadnego zezwolenia i mogą do Umweltzone wjeżdżać do dnia 31.12.2011.

Aaaaa... widzi Pan ....
to nie jest tak źle... straszono mnie tym argumentem i zalecano euro4.
_________________
V10 2005
 
 
Robil2 

Wiek: 43
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 22
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-03-27, 20:29   

Witam polecam V10, swoją śmigam od listopada 2009 a jest z 2004 roku i jestem b.zadowolony może nie jest to auto dla przysłowiowego Kowalskiego ale bez tragedii z kosztami utrzymania,decydując się na zakup 5-6ścio letniego auta musisz się liczyć z wymianą akumulatorów-2szt koszt około 1000zł za przegląd z wymianą oleju filtrów paliwa,oleju,kabiny+kasacja błędów w Koszalinie zapłaciłem 1200zł czyli OK
Co do jazd autem, to rekompensuje każdą wydaną złotówkę dźwięk silnika na wysokich obrotach-jakby zasysał asfalt z drogi jak dla mnie bomba :mrgreen:
_________________
TUREK V10 2004r
 
 
Jakub_AK77 

Wiek: 48
Dołączył: 29 Mar 2010
Posty: 9
Wysłany: 2010-03-29, 14:05   

Witam.

Robil , a mógłbyś coś napisać na temat kosztów paliwa ? Jakie średnie spalanie ci wychodzi ? jeździsz więcej w trasie , czy po mieście ? Jak z ubezpieczeniem takiego "potworka " ?

Pzdr
 
 
Robil2 

Wiek: 43
Dołączył: 27 Mar 2010
Posty: 22
Skąd: zachodniopomorskie
Wysłany: 2010-03-29, 14:24   

Co do spalania to w moim przypadku wygląd to tak:
trasa-12-13l
miasto-16-18l
najniżej na trasie udało mi się zejść na 10,4l ,ale noga mdleje na gazie nie idzie jechać no i wstyd oczywiście jak cię rowerzyści wyprzedzają :mrgreen:
Co do ubezpieczenia to cały pakiet w PZU kosztował mnie koło 5000zł za cały roczek.
_________________
TUREK V10 2004r
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-03-29, 14:33   

Wprawdzie nie mnie "wywołałeś" do odpowiedzi, ale postaram się rzucić światło na poruszone przez Ciebie pytania.Tura V10 mam od miesiąca, z tego co zauważyłem średnie spalanie miasto i okolice, ale bardziej miasto (70 proc miasta) wyszło mi 14,5 litra. Wczoraj przejechałem się dłużej pod miastem z Pułtuska do Otwocka i potem Wawy spalenie wyszło już 11,7 litra. Jak robiłem test na trasie lubelskiej z ustabilizowaną predkością 120 km/h i właczonym kompem aby pokazywał średnie spalanie 7,7 - 8.0 l. (ale bardzo delikatnie z gazem się wtedy obchodziłem). Myśle że to jak na 5.0 nie dramat. Oczywiscie jeśli masz doświadczenia z auta "płaskiego" z np. 2.0 TDI to róznice odczujesz. Ja zaczynam się już przyzwyczajać. Co do ubezpieczenia , to zalezy w jakim towarzystwie je zawrzesz. Mnie pakiet z 50% zniżka wyszedł na rok 3900 zł (OC,AC)- Jesli auto jest z zagranicy nie możesz liczyć na tzw. pakiety w atrakcyjnej cenie, niestety. Pozdrawiam:)
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
BART 
V10 2005


Dołączył: 26 Sty 2010
Posty: 48
Skąd: Wawa
Wysłany: 2010-03-29, 15:06   

To i ja dorzucę swoje 3 grosze.

Czyste miasto 17-20 (śrdenio koło18) wawa w korkach
Poza miastem 12-14.

Przy włączonym tempomacie na 110km/h na płaskim odcinku poza miastem spalanie około 11l/100km.

Nie mam pojecia jak można zejśc poniżej 10L? Czy aż takie różnice mogą być pomiędzy poszczególnymi egzemplarzami?
_________________
V10 2005
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-03-29, 15:23   

Kolego, nie twierdzę, że zszedłem poniżej 10 litrów, miałem takie wskazanie na kompie przy tej predkości i ultra lekkim traktowaniu gazu, to może być błędne odczucie, nie mniej "TO" zobaczyłem i powyżej opisałem. Mam jeszcze bardzo małe doświadczenie z tym autem. Troszkę ta bestia pije, ale w tym akurat modelu tzn. Touaregu jakoś odczuwalnie oszczedniej poprzez wybór innego silnika się chyba nie da jeździć. (masa, opór czołowy)
Wiecie koledzy, mam natomiast taką refleksję, że jest to dość humorzaste autko i jak czytam na forum dosć usterkowe, wiec jak nadejdzie taki czas , że jakoś ze wszystkim sobie człowiek w tej kwestii poradzi to koszty już samego paliwa, a dokładniej tych kilku litrów wiecej ponad np. płąskie autko z 2.0 są już tylko małym kosztem jazdy Turem.
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,1 sekundy. Zapytań do SQL: 10