Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Wycinanie opony z przodu ???
Autor Wiadomość
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2011-03-25, 07:51   Wycinanie opony z przodu ???

Koleżeństwo szanowne, mam pytanie czy u Was też jest "tendencja" do większego zużywania opon przednich na ich zewnętrznej krawędzi? Zbieżność ustawiałem w zeszłym roku, a mam wrażenie że lekko mocniej "wycina" właśnie opony w tym miejscu. Podzielcie się, proszę opiniami na ten temat.
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
dural 

Samochód: 3.0 V6
Wiek: 35
Dołączył: 23 Sty 2011
Posty: 442
Skąd: Bydgoszcz
Wysłany: 2011-03-25, 09:49   

MarcinWAWA jest to normalna rzecz, a jeżeli jeszcze "szybko" wchodzisz w zakręty to przyspiesza to proces wycierania zewnętrznej krawędzi.

Niestety taki urok.
Info od "gumiarzy".
8-)
 
 
Judikam 


Samochód: 2.5 R5 2004
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 2234
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2011-03-25, 10:27   

U mnie opony zuzywaja sie rowno. Tylko ze ja nie mam pneumatyki
 
 
zack 


Samochód: VW CC, Citroen CX 2500, Suzuki GS500
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 706
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2011-03-25, 11:19   

Wg mnie warto sprawdzić zbieżność/geometrię raz jeszcze.
Ścinanie opon po ich zewnętrznych krawędziach wcale nie musi być normalnym zjawiskiem i może świadczyć o ich zbytnim pochyleniu. Biorąc pod uwagę cene opon w tym rozmiarze warto na wszelki wypadek podjechac do profesjonalnego zakladu, najlepiej innego niż poprzednio i ustawić zbieżność raz jeszcze. Jeśli okaże się że jest ok masz pewnośc że przynajmniej jedna z przyczyn jest wyeliminowana.
Miałem podobny przypadek w Volvo, po powtórnej wizycie w innym serwisie okazało się że poprzedni, mimo dobrzego sprzętu, nieco spaprał sprawę. Przyrządy mieli fajne ale fachowców już nie.
 
 
Filip wawa 

Samochód: A8 D4 4,2 TDI , X5 4,8i i cos tam jeszcze
Wiek: 41
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 2175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-03-25, 11:42   

Raczej nie ma takiej tendencji, te objawy wskazują na to że jest jest ustawiona zbieżność rozbiężnie.
Sprawdż też dokładnie zawieszenie bo wywalony wachacz lub końcówka może dawać podobne objawy ale na 2 kołach jednocześnie to mniejsze prawdopodobieństwo.
_________________
Byl Tur 3.0 TDI 06' model 268 PS/560 NM - teraz sluzy u forumowego Kolegi Jur-us.
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2011-03-25, 11:44   

Dzięki za odzew. Tak zrobię;)
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
zack 


Samochód: VW CC, Citroen CX 2500, Suzuki GS500
Wiek: 43
Dołączył: 08 Mar 2011
Posty: 706
Skąd: Irlandia
Wysłany: 2011-03-25, 11:52   

A gumiarzy którzy mówią że to normalne zjawisko należy rozstrzelać. :)
Opony mają się zużywać równomiernie, gdyby konstruktor dopuszczał ich możliwosc zużywania się po bokach w większym stopniu to by wzmocnił ich zewnętrzą konstrukcję. To tak na chłopski rozum.
 
 
damek

Samochód: V10 - R5
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 497
Wysłany: 2011-03-28, 21:29   

Judikam napisał/a:
U mnie opony zuzywaja sie rowno. Tylko ze ja nie mam pneumatyki


to nie ma znaczenia

a co do zbieżności, to co jakiś czas trzeba ją skorygować, bo elementy zawieszenia sie zużywają, przez co położenie koła zmienia swoje parametry
 
 
WojciechL

Samochód: Touareg R5
Wiek: 30
Dołączył: 06 Lip 2010
Posty: 180
Skąd: Tarnów / Kraków
Wysłany: 2011-03-29, 10:43   

na jakim ustawieniu pneumatyki sprawdzać zbieżność sport, auto czy confort??
 
 
PetertheB 


Wiek: 51
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 599
Wysłany: 2011-03-29, 12:41   

Wartości wymagane dla pomiaru geometrii...

geo.rar
Pobierz Plik ściągnięto 482 raz(y) 312,56 KB

 
 
BarD 
V10, 2005

Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 610
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-29, 15:24   

zack napisał/a:
A gumiarzy którzy mówią że to normalne zjawisko należy rozstrzelać

niestety spotkalem sie z opinia ze nasze T. maja taka urode czy raczej wszelkie VW. Pewnie dlatego ta zbierznosc jest regulowana bo przeciez sa auta ktore regulacji nie maja, przynajmniej na tylnej osi :)
 
 
damek

Samochód: V10 - R5
Dołączył: 06 Sty 2011
Posty: 497
Wysłany: 2011-03-31, 21:42   

BarD napisał/a:
niestety spotkalem sie z opinia ze nasze T. maja taka urode

kiedyś robiłem geometrię u jednego sprawdzonego i do pewnego czasu uważałem, że dobrego fachowca.
niestety zawsze opony leciały na krawędziach zewn i wew.
ale ten fachowiec uspokoił mnie, że 18 cali i więcej + ciężkie auto + szybka jazda (szczególnie na zakrętach) to niestety, ale opony tak się zużywać muszą.
potwierdzało się to zawsze w każdym aucie, więc i sam tę teorię głosiłem.
kiedy kupiłem Tarpana (jakoś ta nazwa mi pasuje do naszych turków) robiłem hamulce poza miejscem zamieszkania, przy okazji gość zmienił mi końcówkę drążka i polecił gdzie zrobić geometrię (mój fachman miał urlop) ustawiłem wszystko i o dziwo zrobiłem 40 tys na zimówkach, a one całkiem równo zjechane, pomyślałem, że wspomniany tarpan nie tnie opon tak jak a8.
po jakimś czasie robiłem kilka pierdół w zawieszce u mojego starego mechanika i po przejechaniu 6 tys widzę różnicę na zewnętrznej krawędzi opony. pojechałem więc do tego wcześniejszego i mówi, że geometria jest spie....na.
więc teraz juz wiem co sądzić o tych fachowcach, którzy mówią, że... tak ma być

pozdrawiam
 
 
BarD 
V10, 2005

Dołączył: 29 Sty 2010
Posty: 610
Skąd: Kraków
Wysłany: 2011-03-31, 23:18   

damek napisał/a:
więc teraz juz wiem co sądzić o tych fachowcach, którzy mówią, że... tak ma być

VW sam sie do tego przyznal ze nasz T nie trzyma geometrii. Niestety niezalezne zawieszenie (nie na belce taak ma) cos za cos :(
_________________
...
 
 
Filip wawa 

Samochód: A8 D4 4,2 TDI , X5 4,8i i cos tam jeszcze
Wiek: 41
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 2175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-04-01, 08:51   

No niestety trzeba weryfikować fachowców ,przerabiałempodobny temat z wulkanizatorem,miał chyba uszkodzoną maszynę i dowalał znacznie za dużo ciężarków , w 2 autach mi tak zrobił :shock:
Ok. 100 - 120km/h. było potężne bicie , sprawdzałem u niego 2 razy wyważenie i oczywiście było ok.
luzów w zawieszeniu oczywiście też zero.
W trasie do Zakopca gdy przez spory kawałek dosłownie wyrywało mi kierownicę z rąk podjechałem do pierwszej z brzegu wulkanizacji , wyważyłem koła i jak ręką odjął , wulkanizator się śmiał że ktoś chyba chciał felgę dookoła okleić.
_________________
Byl Tur 3.0 TDI 06' model 268 PS/560 NM - teraz sluzy u forumowego Kolegi Jur-us.
 
 
Czarny_Tulipan 

Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 125
Skąd: Sudety
Wysłany: 2011-04-01, 10:43   

Panowie jeśli zbieżność jest OK nie powinno nic się dziać z oponami. Ja mam tylko koła 17 cali i w Wałbrzychu miałem problem żeby ustawić zbieżność. Na szczęście znalazł się fachowiec z odpowiednim sprzętem i od 3 lat nie mam z nią problemów. Może dlatego, że nie mam pneumatyki? Drogi w moim rejonie należą do tych najgorszych niestety.
_________________
3.2 V6 Amer
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,08 sekundy. Zapytań do SQL: 13