Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Olej kapie z rury przy intercoolerze
Autor Wiadomość
maniek1981 


Samochód: V6 TDI
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 528
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2011-10-16, 07:12   Olej kapie z rury przy intercoolerze

Witam.
Czy to możliwe że przy źle dokręconym łaczeniu na rurze dochodzącej do intercoolera kapie olej z tego łączenia.
Dodam ,że nie miałem tego problemu wcześniej. Po prostu zakładając zderzak, podokręcałem profilaktycznie śruby na łączeniach rur z IC i wtedy na pewno coś zrombałem (za mocno dokrecone czy co?)
Czy w ogóle powinien tam znajdować się olej?

V6 TDI

dzieki z gory za odp.
pzdr
 
 
Judikam 


Samochód: 2.5 R5 2004
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 2072
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2011-10-16, 07:56   

Jestesm pewny ze to z intercoolera? Moze to olej od wspomagania bo przewody ida nad przewodami? Druga sprawa to taka ze W ukladzie dolotowym powinno byc slucho jesli pojawia sie olej to w tak duzej ilosci jak u ciebie. Oznacza to koncowke turbo. Poniewaz puscily juz na niej uszczelnienia. Kolejna rzecz to taka ze uklad dolotowy musi byc szczelny zeby nie uciekalo cisnienie powietrza ktore pompuje turbo do ukladu. Przez to mozesz miec wieksze spalanie, spadek mocy i moze oczywscie dosyc mocno kopcic. Nie musze dodawac ze nie jest to za zdrowe dla silnika poniewaz dostaje niewlasciwa mieszanke paliwa i powietrza
 
 
maniek1981 


Samochód: V6 TDI
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 528
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2011-10-16, 08:29   

Kurka, to mnie postraszyłes troche.
Nie zauwazyłem zadnych problemów z autem, jedzie dobrze, ciągnie dobrze, żadnego dymienia.przebieg 130 tys.
To na pewno z tej krótkiej gumowej rurki co łączy tą aluminiową rurę z IC a nie inne przewody - wszędzie sucho poza tym.
Myślałem że w dieslach to normalne ze jest tam troche oleju.
pzdr
 
 
Judikam 


Samochód: 2.5 R5 2004
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 2072
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2011-10-16, 10:06   

Troszke to nic zlego ale w taki ilosciach ze ewidentnie kapie to juz niestety objaw konca turbo. Tej nieszczelnosci nie ignoruj bo mozesz sobie narobic troszke problemow. Skoro olej przecieka to powietrze pod cisnieniem ok 0,7 bara ucieka jeszcze bardziej. Silnik musi nadrabiac niedobor powietrza zwiekszona dawka paliwa.
 
 
maniek1981 


Samochód: V6 TDI
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 528
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2011-10-16, 11:09   

Kurka nie chce mi sie wierzyc 130tys i już turbo padło, możliwe???
 
 
Judikam 


Samochód: 2.5 R5 2004
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 2072
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2011-10-16, 11:19   

Jaka masz pewnisc ze ma 130tys? Jak jezdzil pierwszy wlasciciel? Turbo jest delikatne i moze sie rozleciec po 100tys km
 
 
leotdi 

Samochód: leon TDi ASV +++
Wiek: 55
Dołączył: 07 Gru 2010
Posty: 12
Skąd: Majorka
Wysłany: 2011-10-16, 12:20   Re: Olej kapie z rury przy intercoolerze

maniek1981 napisał/a:
Witam.
Czy to możliwe że przy źle dokręconym łaczeniu na rurze dochodzącej do intercoolera kapie olej z tego łączenia.
Dodam ,że nie miałem tego problemu wcześniej. Po prostu zakładając zderzak, podokręcałem profilaktycznie śruby na łączeniach rur z IC i wtedy na pewno coś zrombałem (za mocno dokrecone czy co?)
Czy w ogóle powinien tam znajdować się olej?

V6 TDI

dzieki z gory za odp.
pzdr


możliwe,

odpowietrzanie skrzyni korbowodowej jest realizowane przez króciec do dolotu. Jeśli złączki w układzie Intercoolera są źle dokręcone, to przy mocnym depnięciu zawsze coś "S"-ka (króciec) wrzuci do dolotu. Tym bardziej jeśli silnik jest po tune, czyli więcej pompuje.
_________________
pozdrawiam

leotdi
 
 
maniek1981 


Samochód: V6 TDI
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 528
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2011-10-16, 12:51   

Judikam napisał/a:
Jaka masz pewnisc ze ma 130tys? Jak jezdzil pierwszy wlasciciel? Turbo jest delikatne i moze sie rozleciec po 100tys km


serwis sprawdzony, no ale nie mam pewnosci jak jeździł poprzedni właściciel.
Może baran pałował ile wlezie - zresztą jak to turbo - to nie tak źle.częsć wymienna jak najbardziej co nie?
Sprawdze dopiero w przyszłym tygodniu.
 
 
Judikam 


Samochód: 2.5 R5 2004
Dołączył: 17 Sty 2010
Posty: 2072
Skąd: Czestochowa
Wysłany: 2011-10-16, 13:31   

Tak turbo to czesc wymienna regenerowana ok 1600zl plus robocizna. Najwaznieksze zebys jal najszybciej uszczelnil uklad.
 
 
adomas 

Samochód: touareg 2,5TDI
Dołączył: 15 Cze 2011
Posty: 13
Skąd: opolskie
Wysłany: 2011-10-16, 18:05   

Witam! Właśnie sprawdzałem układ powietrzny od EGR do turbiny w 2,5 TDI i okazało się ze w przewodach i części wirnika turbiny jest olej. Zmartwiłem się i teraz sam nie wiem czy to normalne czy tak ma być, Na dodatek chyba znika mi olej, czy to właśnie turbina nie pije mi oleju? Wycieków żadnych nie mam. Proszę o radę w tym temacie, Będę wdzięczny za radę.
 
 
PetertheB 


Wiek: 47
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 599
Wysłany: 2011-10-16, 19:23   

Tak jak pisze Judikam, nie martw się :) turbina jest jednym z najsłabszych punktów każdego samochodu, ja bym sie na twoim miejscu nawet cieszył, że to turbina puszcza olej a nie silnik konsumuje. Koszt wymiany turbiny jest sporo niższy od kosztów remontu silnika. Jak pisał Judikam olej cieknący w rurach od doładowania to niestey turbina do wymiany.
 
 
radix8 

Samochód: V10
Dołączył: 10 Lis 2009
Posty: 25
Skąd: Lubuskie
Wysłany: 2011-10-16, 19:26   

Nie to nie jest normalne żeby tam było tyle oleju, że kapie. Może być z odmy ale to jest ilość brudząca palce po przetarciu wewnątrz rury.
 
 
maniek1981 


Samochód: V6 TDI
Dołączył: 04 Sie 2011
Posty: 528
Skąd: 3Miasto
Wysłany: 2011-10-16, 21:56   

A może ktoś zna namiar na ''uzdrawiaczy turbin'' z okolic 3-Miasta najlepiej? Turbo bede wymieniał w Gdańsku.
dziekuje i pozdr
 
 
PetertheB 


Wiek: 47
Dołączył: 30 Sie 2010
Posty: 599
Wysłany: 2011-10-16, 22:24   

amserwis.pl
 
 
Czarny_Tulipan 

Dołączył: 07 Sty 2011
Posty: 125
Skąd: Sudety
Wysłany: 2011-10-17, 07:13   

maniek1981, nie wpadaj w panikę tylko wymień opaskę na łączeniu przewodów. Właśnie w minionym tygodniu miałem taką samą awarię. Sprawdź płyn w układzie kierowniczym. Jeśli zaczęło dopiero kapać możesz nie zauważyć różnicy ale u mnie pomogło. Wyciek był tak duży, że wspomaganie zaczęło piszczeć :-x . Na szczęście dolewka oleju i nowa opaska pomogły. :-)
_________________
3.2 V6 Amer
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 10