Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Demontaż i montaż zamka drzwi pasażera z przodu Touareg
Autor Wiadomość
HejTuPiotrek 

Samochód: Touareg 3.0TDI
Wiek: 38
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 53
Wysłany: 2014-09-24, 20:00   Demontaż i montaż zamka drzwi pasażera z przodu Touareg

Witam,
Drodzy forumowicze. Jestem z Wami od niedawna i tez chce się z wami podzielić wiedzą. Trzeba sobie pomagać!

Oto jak dziś wymieniłem zamek drzwi pasażera z przodu.
Z uwagi na nie działający styk otwarcia drzwi zamek zakupiłem na alledrogo za 98zł.
Zamiennik działa bez zarzutu - wygląda jak oryginał.
Zabrałem się do pracy ale nie było łatwo - można by doktorat pisać. :)

Aby dostać się do zamka poświęcamy około 1 do 2 godzin.
Będzie potrzeba specjalne klucze torx i gwiazdki, wiertło+wkretarka do rozwiercania nitów, śrubokręt, nitownice i nity, zgrabne ręce.

0. Szyba ma być zamknięta i wyłączony zapłon.

1. zdejmujemy boczek odkręcając 2 sruby na dole i 2 sruby w uchwycie pod zaślepką.

2. energicznie ciągniemy za tapicerkę aby wyskoczyła z spinek. możemy też podważyć z boku koło zamka śrubokrętem lub czymś delikatniejszym :) aby odpiąć jedną ze spinek - potem będzie łatwiej po kolei wsuwając palce pod tapicerkę i energicznym ruchem do siebie wyrywamy. Spinki jeśli się uszkodzą są po 10zł/sztukę w aso lub szukac gdzie indziej. Pamiętajmy że górna część tapicerki nie ma spinek tylko zakładkę i nie ciągniemy za górę.

3. po wyczepieniu spinek z dołu górna część tapicerki ściąga się do góry podnosząc ja całą.

4. odpinamy zasilanie silniczka oraz odpinamy linkę klamki wysuwając biały plastik-zatrzask.
tapicerke odkładamy na bok

5. teraz mamy blachę do sforsowania więc najpierw rozwiercamy nity na górze 5 sztuk i 2 sztuki od uchwytu zamka zdjęcie nr.1 oraz jeden z boku drzwi pod uszczelką.

6. odkręcamy wszystkie sruby do okoła oraz odkręcamy 3 sruby od silniczka. po zdjęciu silniczka wpychamy do środka drzwi plastikowe uchwyty-spinki niebieskie od silniczka.

7. ściągamy trochę uszczelki - nie jest klejona tylko wsadzona.

8. po tej całej operacji mamy już połowe sukcesu. Wpychamy linkę klamki do drzwi jednocześnie odejmując całą blachę ale nie ściągamy jej bo trzyma jeszcze jeden nit po lewej na górze na zdjęciu 1.
Ja blachy nie zdejmowałem całej z uwagi na więcej pracy a nie przeszkadzało mi to w dalszych pracach.

9. teraz musimy przejść do klamki na zewnątrz. podważamy plastik - kopułkę i odkecając jedną srubę zdjecie nr.2 potem wyjmujemy wkładkę. sruby całej nie wykręcamy aż do momentu kiedy wkładka nie wyjdzie. Po czym w srodku zdjecie nr 3. widać linke. trzeba ja podwazyc i odczepić. i to z tej strony drzwi tyle.

10. zdjecie 4. odkręcamy zamek 2 sruby i wysuwamy go jak na zdjęciu. z uwagi ze zamka nie da się wyjac. probowalem na rozne sposoby wiec trzeba usunąć nit z mocowania i wyjąć mocowanie.

11. odkręcamy 2 sruby z boku drzwi schowane pod plastikemi które trzymają prowadnice szyby. widać na zdjęciu.

12. odpinamy jeszcze linke klamki od zamka oraz kostkę elektr. i wyjmujemy pod prowadnica zamek odginając prowadnice. zdjecie nr 7

13. zamek mamy na wierzchu. widać na zdjęciu nr 5 i na zdjęciu nr 6 widać mikrostyk zamknięcia drzwi który się z czasem psuje.

NASTĘPNIE - Wszystko robimy w odwrotnej kolejności.

Wsadzamy zamek, później mocujemy linkę, wsadzamy mocowanie zamka i nitujemy 1 sztuką. wpinamy kostkę, linkę do klamki przeciągmy do środka wkładki klamki.
Mocujemy zamek na 2 sruby.
Przykrecamy z boku 2 sruby prowadnicy.
We wkładce wsadzamy na miejsce konus linki. ie naciągamy ją specjalnie - musi być napięta ale nie naciągnięta. Możemy posmarować też klamkę zewn. we wkładce aby lepiej się otwierała ale nie ma tez potrzeby.
Wkładamy delikatnie wkład do zamka przytrzymując klamkę aby nam nie wpadło mocowanie do środka.
Przykrecamy boczna srobe mocowania wkładki.
Zamykamy blachę pamiętając że musimy wsadzić mocowanie silniczka na miejsce i przeciągnąć linkę.
Blachę skręcamy i nitujemy. Zakładamy boczek i skrecamy go.

POWODZENIA.

Zdjęcia nie są po kolei !!!

20140924_140204.jpg
nr 7
Plik ściągnięto 11925 raz(y) 40,88 KB

20140924_134451.jpg
nr 2
Plik ściągnięto 11925 raz(y) 57,25 KB

20140924_143519.jpg
koniec
Plik ściągnięto 551 raz(y) 136,19 KB

20140924_144349.jpg
nr 6
Plik ściągnięto 397 raz(y) 190 KB

20140924_133421.jpg
nr 5
Plik ściągnięto 306 raz(y) 130,26 KB

20140924_134605.jpg
nr 4
Plik ściągnięto 555 raz(y) 149,29 KB

20140924_140216.jpg
nr 3
Plik ściągnięto 448 raz(y) 129,82 KB

20140924_133128.jpg
zdjęcie nr 1
Plik ściągnięto 623 raz(y) 266,16 KB

 
 
HejTuPiotrek 

Samochód: Touareg 3.0TDI
Wiek: 38
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 53
Wysłany: 2014-09-24, 20:12   

Dodam jeszcze (jak ktoś chce) że w czasie kiedy rozbierzemy drzwi mamy okazje aby je wygłuszyć matami bitumicznymi aby jakość muzyki a zwłaszcza basow była lepsza. W moim turku nie było wygłuszen ale nie zakladalem ich z uwagi ze ich nie posiadałem na dzien rozbiórki.
Ostatni właściciel założył głośniki jbl GTO ze zwrotnicami i dziekuje mu bardzo :)

Można też zastosować stary zamek a z nowego przełożyć tylko mikro styk jeśli ktoś chce nadal mieć oryginał
 
 
pilas 

Samochód: Turek V10 04r King Kong
Dołączył: 20 Mar 2014
Posty: 742
Skąd: Białystok
Wysłany: 2014-09-24, 20:26   

Tak się składa ze wymienialem dzisiaj linkę od szyby która pękła w drzwiach z przodu od kierowcy.
Opis jest całkiem niezły, tylko moim zdaniem zamiast przewiercac nity lepiej odkręcić parę srubek więcej zdejmujac całą ramkę i mieć lepszy dostęp do zamka. Jutro wrzucę fotki jak znajdę chwilkę. Ja u siebie miałem fabrycznie wygluszenie, miałeś na myśli jakieś dodatkowe ?
_________________
Moc jest Bogiem, prędkość nałogiem, nitro - zabawa, turbo podstawa
 
 
HejTuPiotrek 

Samochód: Touareg 3.0TDI
Wiek: 38
Dołączył: 13 Wrz 2014
Posty: 53
Wysłany: 2014-09-25, 09:01   

musze zobaczy twój sposób rozbiórki.
Tez miałem wygłuszenie ale mówię o dodatkowym.
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2014-09-25, 10:00   

A ja bez żadnego "ale" , poprostu Koledze podziękuję, obszerna, dobrze zilustrowana relacja, z pewnością może się przydać, chocby mi ( mam niedziałający mikrostyk w drzwiach kierowcy) Dzięki:)
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
Vicyn 
Weteran


Samochód: TOUAREG R5
Wiek: 38
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 5975
Skąd: Grójec
Wysłany: 2014-10-28, 13:43   

Też w ostatnich dniach wymieniałem zamek tylny prawy. Również kupiłem na alledrogo (105 peelenów z przesyłką). Prawie nic nie różnił się od oryginału. Wszystko działa jak należy, więc polecam te zamienniki z netu.
_________________
TUREK 2,5 TDI po wirusie 224KM (2003/2004)
 
 
Roseansof


Wiek: 30
Dołączył: 09 Sty 2015
Posty: 4
Skąd: Polska
Wysłany: 2015-01-20, 16:46   Demontaż i montaż zamka drzwi pasażera z przodu Touareg

czy koziołek montowany za siedzeniem kierowcy różni się od koziołka montowanego za siedzeniem pasażera? pisząc koziołek mam na myśli fotel składany

---------------------------------------
wiec o moich fascynacjach bezpłatna terapia si warszawa, centrul de diagnoza si tratament, diagnoza si
moje www
 
 
 
JADAR62 


Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4182
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-20, 17:14   

Roseansof, fotel skladany to masz w KIA Picanto 2-dwu drzwiowej. Cos ci sie nie pomieszalo po tych szczesliwych narodzinach :?:
Mozesz powiedzic kanapa. Jest skladana w proporcji 1/3-2/3 wiec nie jest symetryczna i nie jest taka sama.
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
Vicyn 
Weteran


Samochód: TOUAREG R5
Wiek: 38
Dołączył: 01 Maj 2011
Posty: 5975
Skąd: Grójec
Wysłany: 2015-01-20, 17:25   

A co ma demontaż/montaż zamka drzwi do składania kanapy?? :shock:
_________________
TUREK 2,5 TDI po wirusie 224KM (2003/2004)
 
 
JADAR62 


Wiek: 55
Dołączył: 14 Mar 2010
Posty: 4182
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2015-01-20, 17:30   

Vicyn, a to, to juz inna sprawa :lol:
_________________
CASA V6 TDI 300KM - 2008 prawie FULL
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3164
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2015-01-24, 22:49   

HejTuPiotrek,sie narobiles z tym zamkiem :mrgreen: Dawno tego nie rozbieralem wiec nie pamietam detali w szczegolach ,ale na bank nie trzeba rozwiercac tych nitow mocujacych zamek do blachy ,wyciage sie to w calosci po wyjeciu wkladki i wyczepieniu linki w klamce . Calosc zajmuje 15 min rozbiorka i tyle samo skladanie . Jesli chodzi o mikrowlacznik to sa identyczne z oryginalem na allegro za pare zlotych (maja uszczelniony trzpien przelacznika ) tyle ze czasem plastik zlazi z elementow zamka i sam mikro juz nie pomoze.
 
 
Jacko23 

Samochód: V8 AXQ
Dołączył: 18 Sty 2011
Posty: 119
Skąd: Lublin Warszawa
Wysłany: 2015-07-01, 08:27   

rochserv napisał/a:
HejTuPiotrek,sie narobiles z tym zamkiem :mrgreen: Dawno tego nie rozbieralem wiec nie pamietam detali w szczegolach ,ale na bank nie trzeba rozwiercac tych nitow mocujacych zamek do blachy ,wyciage sie to w calosci po wyjeciu wkladki i wyczepieniu linki w klamce . Calosc zajmuje 15 min rozbiorka i tyle samo skladanie .....

Jestem "świeżo" po wymianie mechanizmu podnoszenia szyby z przodu po stronie pasażera i mam przede wszystkim uwagę taką, żeby nie zachęcać użytkowników Touarega zbyt optymistycznymi tekstami typu: "15 + 15 minut" bo w tyle czasu nie zrobi tego nawet serwis, czyli ludzie z VW, którzy nic innego nie robią tylko całymi dniami wymieniają zamki i podnośniki szyb w tej marce. To była sarkastyczna uwaga zarówno co do marki, której jestem również właścicielem jak również co do magicznych "15 minut". Doświadczenie życiowe pokazało mi, że wszyscy, którzy mówią - "Co to jest? - To jest 15 minut roboty" - sami nigdy tej roboty nie wykonywali albo po prostu chcą pokazać swoją wyższość nad innymi (bez urazy).
Co do ogólnie rzecz biorąc rozbiórki drzwi przednich to sprawa trwa nieco dłużej, są dwie drogi - pierwsza pieczołowicie opisana przez kolegę HejTuPiotrek i jest rzeczywiście dłuższa oraz druga podana przez kolegę pilas (ktoś tu obiecywał zdjęcia ;-) ) i później przez rochserv, która to metoda moim zdaniem dokonuje mniejszej demolki ale na pewno nie trwa 15 + 15 min. Pewne jest natomiast, że drugą metodą łatwiej jest wymienić podnośnik szyby bez demontażu zamka, który można przy tej okazji sobie zakonserwować co najwyżej. Trzeba też koniecznie uważać na plastikowe koszyczki z wkładkami regulacyjnymi (dla ułatwienia: 7L0837346A) bo podczas manewrowania mechanizmem z szybą - mogą pęknąć niestety i wkładka wypada. Rozwiązaniem jest zakup nowej części lub pozyskanie nieuszkodzonej z demontażu. Z tego też między innymi ważne jest również to, że przy tej drugiej metodzie do wyjęcia i szczególnie włożenia po naprawie tej blachy razem z ramą szyby, szybą i mechanizmem podnoszącym potrzebne są dwie osoby. Całość jest dość ciężka a wycelować z linką klamki nie jest wcale łatwo. Trzeba mieć też trochę narzędzi - klucze *12, *6, długie wąskie szczypce do łapania linki itd. Jak ktoś nie ma cierpliwości, zacięcia albo warunków do takich prac to lepiej niech to powierzy swojemu ulubionemu, sprawdzonemu serwisowi. (jeśli taki w ogóle istnieje :mrgreen: )
 
 
SZCZooR 


Samochód: 2004 4.2V8 lpg
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-10-12, 19:43   

Ło Jezu. Ile to roboty.
Muszę od kierowcy mikrostyk wymienić bo nie sygnalizuje otwartych drzwi ani lampek nie zapala jak się otworzy wrota.
Ale kurde. Wiercenie nitów itp to chyba nie dla mnie. Mam za słabe nerwy. Hahaha.
 
 
marioti


Samochód: V10, 2005
Dołączył: 17 Lis 2014
Posty: 1078
Skąd: małopolska
Wysłany: 2016-10-12, 20:46   

ja bym korzystał z metody drugiej. 4-ry śrubki po obwodzie + zwolnienie samego zamka i już drzwi na wylocie. Gorzej potem, bo trzeba trochę się namęczyć aby ustawić dobrze ramę drzwi. Tak jak Rochserv pisze, raczej nastawiałbym się na wymianę całego zamka, bo często mikrostyk wyciera też plastikową bieżnię stanowiącą okładzinę łapy zamką (jak rozbierzesz zamek zobaczysz o co chodzi. PRzez to wymiana samego mikro może nie wystarczyć.
 
 
pisula1 


Samochód: Touareg 2006 3.0 TDI 277KM/BKS
Wiek: 47
Dołączył: 01 Paź 2013
Posty: 717
Skąd: Lubin
Wysłany: 2016-10-12, 20:47   

SZCZooR, pewny jesteś że to mikrostyk?....u mnie przerwany był kabel między gniazdem w słupku a drzwiami.
_________________
Po wirusie 277 kucy i 577 niutów.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,16 sekundy. Zapytań do SQL: 14