Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Touareg 2.5 R5 BAC w kolorze Brooklyn Negro :>
Autor Wiadomość
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-03-20, 18:09   Touareg 2.5 R5 BAC w kolorze Brooklyn Negro :>





Szukałem najbardziej klasycznej wersji Tour'a - bez dmuchanego zawieszenia, bez automatu. Auto miało jeździć, palić na ciepłym i zimnym silniku, utrzymywać obroty za ciepłym i zimnym silniku. Większość nieprawidłowości wyłapali w ASO na przeglądzie, część wychodzi do dnia dzisiejszego. Kupując pojazd 12 letni, każdy bez wyjątku powinien sobie zdawać sprawę, że do takiego samochodu trzeba będzie cały czas dokładać.

Mając dosyć jeżdżenia



po zatłoczonych Krakowskich ulicach, Touareg'a udało się kupić w (klasycznym) czarnym kolorze, w klasycznej czarnej budzie, bez wydziwadeł w postacie srebrnych świecących listewek, do kompletu dostałem prawie nowe koła zimowe oraz koła letnie na 17 calowym, oryginalnych felgach.

Pojazd po zakupie otrzymał nowe płyny (silnik, dyfry, skrzynia), nową dwumasę oraz sprzegło, nowe żarniki D1S Philips'a, oraz nowe światła postojowe:



wymianie uległ również boczek drzwi przednich, który po 4h regeneracji wyglądał jak nowy :)





Do roboty jest sporo, ale nie są to rzeczy, które wymagają natychmiastowej ingerencji. Pojazd w trybie mieszanym smoli 9.5 L / 100KM

Dosyć znanym problemem w Touareg'ach jest przenoszenie wibracji na budę pojazdu. W moim przypadku po części przyłożył się do tego wydech. Guma redukująca drgania wydechu wyglądała tak:



opaska łącząca wydech przedni z tylnym, wyglądała tak:



zupełnie nie potrafię zrozumieć ludzi, którzy wożą swoje dupska samochodem, i jedyne co ich interesuje, to wymiana oleju. Trzeba czasami zaglądnąć pod podłogę.. W dniu dzisiejszym wymieniłem samodzielnie powyższe części na nowe, zakupione w ASO u Bełtowskiego w Krakowie (demontaż nie jest skomplikowaną czynnością), przy okazji gdyby ktoś z Was chciał zmieniać gumę, przygotujcie sobie coś małego do przecięcia środkowego elementu gumy, do którego wkładany jest metolowy element zawieszenia tłumika.





Następnie test na A4, okazuje się, że mogę się rozpędzać do 120 KM/h - tak więc mam 30 KM/h różnicy w stosunku do poprzednich zużytych części. Nie mam teraz żadnych wątpliwości, wydech przenosił wibracje.

Przy 120KM/h wibracja pojawia się i nasila wraz ze zwiększeniem prędkości. Pozostaje do weryfikacji wał napędowy.

Po zakupie pojazd otrzymał szereg zabezpieczeń, nowe radio 2din, w bliskim odstępie czasu, na pokład wleci kamera cofania, wzmacniacz oraz głośnik basowy, jestem w trakcie ustaleń ze stolarzem, głośnik będzie prawdopodobnie montowany na bocznej ścianie, w bagażniku. Samochód jest w wersji z szyberdachem, kierownica posiada sterowanie, siedzenia sterowane elektrycznie,niestety nie posiadają pomięci (albo nie potrafię tego jeszcze obsłużyć).

Teraz powoli trzeba się zabierać za stare i pojawiające się nowe problemy - wychodząc z założenia, że pojazd doinwestowany, niezależnie od wieku, będzie jeździł długo.
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
Ostatnio zmieniony przez syngress 2017-07-18, 18:51, w całości zmieniany 16 razy  
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 711
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-20, 21:00   

Ładne samochody ;) te Touaregi

syngress napisał/a:
Do roboty jest sporo, ale nie są to rzeczy, które wymagają natychmiastowej ingerencji. Pojazd w trybie mieszanym smoli 11 L / 100KM (tryb mieszany) - prawdopodobnie przez załączony napęd 4x4 - silnik przełożenia napędu jest do wymiany, po wymianie zakładam, że spalanie trochę spadnie.



Przecież będziesz miał zawsze 4x4 - na tym polega genialność tego samochodu.
Spalanie masz jak najbardziej normalne, pokombinuj z EGR to powinno trochę spaść kosztem zwiększenia NOx w spalinach

http://www.autocentrum.pl...74km-2002-2010/
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-03-20, 21:04   

Dubelt, ale silnik (ten mały silnik przy dyfrze), steruje przełożeniem napędu ?

To nie jest tak, że przy ustawieniu AUTO, pod górę, w warunkach trudnych, sam sobie przenosi 4x4, gdzie przy jeździe po ulicy więcej przełożenia jest na przód,a wszystko to trochę kosztem spalania ?
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 711
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-20, 21:33   

IMO 4x4 jest cały czas przez dyfry (centralny oraz na osi tylnej)
W niektórych masz dodatkowo możliwość blokady centralnego i tylnego (zależne od wersji)
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3139
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-03-20, 23:19   

syngress, :-) auto sport i comfort zmieniają tylko charakterystykę tlumienia amortyzatorów . A napęd jest 4x4 zapięty na stałe z podziałem sił 50:50 jesli osie mają podobną przyczepność.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-03-20, 23:43   

Ok, w takim układzie, zepsuty silnik sterowania przełożeniem, tak naprawdę uniemożliwia mi swobodną jazdę w trudnych warunkach ?

W sensie, niezależnie gdzie wjadę, bede miał 4x4 50/50 ?
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3139
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-03-21, 00:17   

W tym aucie jest trzy mechanizmy róznicowe , przód tył i na srodku miedzyosiowy aby auto mogło normalnie jezdzic i skrecac na przyczepnych nawierzchniach typu suchy asfalt . W przypadku uślizgu którejś osi normalnie większość mocy by szła właśnie w tą buksującą oś a druga by stała w miejscu .
W tym momencie wkracza silnik o który pytasz , ściska tarcze sprzęgła spinającego przód z tyłem co wymusza wyrównanie predkości wału przedniego z tylnym i kola o małej przyczepnosci przestają buksowac a auto jedzie.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
Suchy 


Samochód: Touareg 4.2 AXQ
Wiek: 32
Dołączył: 03 Lut 2015
Posty: 797
Skąd: Toruń
Wysłany: 2016-03-21, 11:39   

Turek ładny, ale to nie audi lub bmw, gdzie Shadow line było wersją poszukiwaną, wg mnie, chromowane listwy nadają dostojności turasowi a bez nich wygląda biednie :->
duży plus za wnętrze bo takie tez bym szukał zaraz po rudym które mam.
ale za to duży minus za brak wiedzy nt. napędów :-P
 
 
Dubelt 


Samochód: Touareg '04 R5/manual
Dołączył: 15 Paź 2015
Posty: 711
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2016-03-21, 11:59   

Suchy napisał/a:
Turek ładny, ale to nie audi lub bmw, gdzie Shadow line było wersją poszukiwaną, wg mnie, chromowane listwy nadają dostojności turasowi a bez nich wygląda biednie :->
duży plus za wnętrze bo takie tez bym szukał zaraz po rudym które mam.
ale za to duży minus za brak wiedzy nt. napędów :-P


Bardzo ładny :)
Masz rację, rudy w środku ładniejszy .. hihi



Nie ma śniegu u nas to nie ma jak testować napędów :( obowiązkowo powinni na WORD'ach mieć lodogryfy albo tory z wytwornicą lodu na zakrętach, zjazdach i najazdach...
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-04-26, 09:06   

Ponad 2000km przez weekend, Kraków - Szczecin - Berlin - Szczecin - Kraków

Spalanie :



Jak na pojazd tej wagi, nie można temu silnikowi zrzucić wysokiego spalania w trasie :-)
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
Ostatnio zmieniony przez syngress 2017-07-18, 18:54, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-06-11, 11:14   

Z dniem wczorajszym pojazd otzymał nową baterię.

Na pokład wjechała VARTA SILVER DYNAMIC 110AH/920A PRAWY+
MODEL I1.



Do wykręcenia 4 śruby z szyny fotela.
4 śruby stelarzu utrzymującego fotel.
Fotel mozna odginać do tyłu na stelarzu, jednak całkowite ściągnięcie fotela i przełożenie go na tylne siedzenie bokiem, ułatwia znacznie dostęp do akumulatora.

Powyższy model akumulatora wchodzi do pojemnika dosłownie na styk. Klema + może się wydawać z początku krótka, ale tak nie jest. Spasowanie umożliwia podłączenie klemy + na styk.

Korozja przy śrubach mocujących stelaż związana jest z bezpośrednim prześwitem, przez kilkanaście lat leci tam cały syf z naszych cudownych dziurawych drug. Dostałem się do rzadkiego smaru, jakiego używają w kopalniach węgla do maszyn. Smar odporny jest na wodę, piach i warunki atmosferyczne, napchałem w dziury na śruby, skręciłem śruby - przez kolejne kilka lat nie kapnie tam kropla wody :)

Ostateczny efekt. Piękny żwawy odgłos odpalania tego wielkiego potwora :-D

http://www.touaregclub.pl/viewtopic.php?t=7573
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
Ostatnio zmieniony przez syngress 2017-07-18, 18:55, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
Troll 

Samochód: Touareg I
Wiek: 33
Dołączył: 02 Paź 2011
Posty: 79
Skąd: Kraków
Wysłany: 2016-06-13, 06:45   

syngress, wynik identyczny ze spalaniem 3.0 tdi,w trasie poniżej 10l schodzą, pytanie czy manual i 2.5 tdi w mieście chlipnie mniej ?.....
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-06-13, 07:16   

Troll napisał/a:
syngress, wynik identyczny ze spalaniem 3.0 tdi,w trasie poniżej 10l schodzą, pytanie czy manual i 2.5 tdi w mieście chlipnie mniej ?.....


Z chwilą kiedy kupiłem pojazd, spalanie na 100 km oscylowało w okolicach 11 litrów. Obecnie po mieście utrzymuje sie na poziomie 10.3 litra.
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
 
 
nagdob 

Samochód: Touareg 3.0 V6 TDI BKS '07/ model '08
Dołączył: 29 Mar 2012
Posty: 2879
Skąd: podkarpacie
Wysłany: 2016-06-13, 16:58   

syngres. A może zacząłeś jeździć na lepszym paliwie? :mrgreen:
_________________
V6 TDI 224 KM, po wirusie 265 KM, 540 Nm
 
 
syngress 
Breathcrumb


Samochód: Touareg R5 TDI 175KM 2004r.
Wiek: 36
Dołączył: 01 Lut 2015
Posty: 1060
Skąd: Małopolska
Wysłany: 2016-06-13, 17:56   

nagdob napisał/a:
syngres. A może zacząłeś jeździć na lepszym paliwie? :mrgreen:


Tankuje od wielu wielu mc na stacji Auchan, golfa 1.9TDI zalewałem na tej stacji od dawien dawna, jeździł jak burza. Teraz Tour, rownież szarżuje bez zastrzeżeń.
_________________
Touareg R5 TDI 175KM - Silnik BAC - Manual
Ostatnio zmieniony przez syngress 2017-04-13, 13:02, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 11