Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
przy skręconych kołach przy ruszaniu lub na małej
Autor Wiadomość
robo39 

Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-04-13, 12:19   przy skręconych kołach przy ruszaniu lub na małej

szybkości odczuwam jakby stukanie, przeskakiwanie, gdzieś z przodu od kól. Odczuwam to zarówno na kierowcy jak i cały przód lekko się trzęsie , kończy się to w momencie wyprostowanie kół. Nie jest to za każdym razem, trudno mi wyczuć czy od czegoś zewnetrznego to zależy. Może macie jakieś rady tak na "dzen dobry"
 
 
LuckyDoo 


Samochód: Multivan 180pps, prawie full:)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 835
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-13, 13:15   

przegub zewnętrzny bądź zewnętrzny.
_________________
Lucky Doo
był 3.2 v6
Był XC 70 D5 205 PS
Jest Multivan 2.0 BiTdi 180 ps, 4Motion...
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-04-13, 14:30   

Zajrzyj do postów poświeconych blokadzie dyfra - osławiony silniczek powodujący blokadę mechanizmu róznicowego- było tych tematów ciut na forum.
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
LuckyDoo 


Samochód: Multivan 180pps, prawie full:)
Wiek: 43
Dołączył: 18 Lip 2008
Posty: 835
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-13, 15:00   

no ale ten silnik to słychać wtedy chyba od tył samochodu...
_________________
Lucky Doo
był 3.2 v6
Był XC 70 D5 205 PS
Jest Multivan 2.0 BiTdi 180 ps, 4Motion...
 
 
robo39 

Dołączył: 13 Kwi 2010
Posty: 2
Wysłany: 2010-04-14, 11:19   

czołem ! raczej nie przeguby, poniewaz wydaje mi się że w takiej sytuacji przy każdym skrecie było by czuć te stuki a tu raz na jakiś czas się cos dzieje , takjakby "tryb" nie zaskoczył. Czytałem te posty o blokadzie dyfra , powiedzcie, skoro te "stuki i drgania kierownycy przy skręcie" nie są regularne , są czasami dni że wszytsko jest ok, czy tym autem można jeździć w takim stanie? czy to jest bezpieczne czy trzeba szybko udac się do serwisu ?
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-04-14, 17:39   

Witam, Kupiłem Touarega około miesiaca temu, dobiło mnie na początku to że po zmianie nawierzchni np. z asfaltowej na nierówną to pukanie dyfrów sie pojawiało. Z czasem jednak czestość występowania tego zjawiska malała.........az do dzis kiedy to juz go prawie wogóle nie ma. Miałem już coś nawet z tą usterką "robić" ale dałem sobie spokój. Tak wiec , nie jest to przesądzone, że usterka ta nie ustąpi. Co do jazdy w tym stanie, pytałem sam na forum bardziej doświadczonych użytkowników u któruch również ona wystapiła i w jednej z prywatnych odpowiedzi uzyskałem informacje , że jeden z kolegów jeździ tak już 30 tys km! :) Co do doraźnego wyłaczenia tego nieporządanego zjawiska to możesz włączyć i wyłaczyć blokadę dyfrów (niektórym kolegom to pomagało, powodowało, że na jakis czas usterka ustępowała)Pozdrawiam
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
smitek 

Samochód: Touareg
Dołączył: 16 Lis 2010
Posty: 1
Skąd: RADOM
Wysłany: 2010-11-16, 19:00   stuki

Witam, mam ten sam problem ze stukiem podczas skrecania na wolnej predkosci. Wymienilem tuleje, robilem zbieznosc i nic nie pomoglo. Prosze o napisanie co mam wymienic zeby pozbyc sie nie przyjemnego dzwieku ;) mechanicy nie wiedza co jest najlepiej wymieniliby pol samochodu... Pozdrawiam
turek 2.5 manual
 
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-11-17, 14:04   

Czy włączenie i wyłaczenie blokady dyfra ręczne pokrętłem przynosi doraźną poprawę? U mnie tak jest. Jest to silniczek sterowania blokadą centralnego dyferencjału padnięty. Koszt w ASO 2000zł.
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
l_ukasz

Dołączył: 17 Mar 2010
Posty: 132
Skąd: śląsk
Wysłany: 2010-11-17, 22:08   

cześć, u mnie był to uszkodzona skrzynka rozdzielcza, silniczek był ok. VW w zasadzie nie przewiduje żadnych części zamiennych. Sprzedaja skrzynke razem ze skrzynią za 28tyś zł ;)

Jak skręciłem koła to było stukanie, zatrzymaj auto przełącz blokadę dyf, potem na normalną pozycję i rusz, jak stukanie ustało to: w najlepszym wypadku masz silniczek do regeneracji a w najgorszym wymiana skrzynki (używka ok-2,5tyś)
 
 
neron1978 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: 2010-11-27, 13:15   

Widocznie ten typ tak ma bo ja mam to samo jak przejade szybciej przez lezacego policajnta czy tez wiecej dodam gazy na skreconych kolach to ma takie odglosy jakby cos przeskakiwalo w napedach. Pozniej to przechodzi po przejechaniu jakiegos odcinka albo jak sie wlaczy i wylaczy dyfry. Jak ktos by mial okazje to niech wstawi jakies zdjecie ktory silniczek sie regeneruje i czy po tym nie ma juz tego problemu??
 
 
neron1978 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: 2010-11-28, 21:28   

Panowie zapodajcie zdjecie dla potomnych ktory element jet odpowiedzialny za to "tyrkanie".
 
 
Filip wawa 

Samochód: A8 D4 4,2 TDI , X5 4,8i i cos tam jeszcze
Wiek: 41
Dołączył: 16 Kwi 2010
Posty: 2175
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2010-11-28, 21:56   

Ten typ typ tak nie ma , u mnie nic stuka ani nie tyrka ...
_________________
Byl Tur 3.0 TDI 06' model 268 PS/560 NM - teraz sluzy u forumowego Kolegi Jur-us.
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-11-29, 14:19   

TEN TYP TAK NIE MA, ale usterka jest bardzo powszechna:) Pada ten silniczek, który zaznaczyłem na fotce.

TO NIE TYRKA TEN SILNICZEK TYLKO ZABLOKOWANA BLOKADA CENTRALNEGO DYFRA - FUNKCJONUJĄCA WADLIWIE Z POWODU NIEPRECYZYJNEGO STEROWANIA OPISYWANYM SILNICZKIEM. sprawca - silniczek
objaw : tyrkanie - dyfer centralny


1338650681.jpg
SKRZYNKA ROZDZIELCZA NAPĘDÓW (pod Turem koło skrzyni biegów)
Plik ściągnięto 26067 raz(y) 36,81 KB

dyfer.jpg
FOTKA STAREGO SILNICZKA Z LITERKĄ "A" AKTUALNIE JEST JUŻ NOWSZY Z LITERKĄ "C"
Plik ściągnięto 26067 raz(y) 23,24 KB

_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
neron1978 

Dołączył: 16 Paź 2010
Posty: 164
Wysłany: 2010-11-29, 16:08   

To trzeba wymienic na nowy czy mozna to gdzies naprawic ??
 
 
MarcinWAWA 
Marcin wawa


Samochód: Touareg V10 TDI
Wiek: 50
Dołączył: 16 Mar 2010
Posty: 846
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2010-11-29, 17:40   

Z tego co ja się orientowałem to niestety wymienić, wiem że któremuś Koledze na forum udało się gdzieś to zregenerować-ale to jednostkowy chyba przypadek, poczytaj na forum-było. Cena w ASO tego silnika 2000 zł (dwa tysiące zł).
_________________
Touareg 5.0 V10 TDI 2004 r.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 15