Rejestracja  | Zaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Planuję zakupić Touarega w 2017
Autor Wiadomość
Hubiker27

Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 8
Wysłany: 2016-12-12, 21:59   Planuję zakupić Touarega w 2017

Drodzy forumowicze. Latem 2017 roku planuję zakup VW Touarega. :) Zakładam temat już teraz, bo chcę się solidnie przygotować do oglądania poszczególnych egzemplarzy. Jestem świadom, że tematów jest pewnie tutaj milion w tym temacie ale no stron jest kilkanaście, a każdy pojedynczy temat daje mi tylko część potrzebnych mi informacji, więc założyłem ten temat abym mógł mieć wszystkie potrzebne mi informacje w jednym miejscu. Mam nadzieję, że pomożecie :)

Przechodząc do rzeczy. Na zakup samochodu planuję wydać między 30 000 a 40 000 zł. Z tego co orientowałem się na allegro będę w stanie kupić samochód z rocznika 2005 - 2006. Silniki, które mnie najbardziej interesują to 2.5 tdi R5 oraz 3.0 tdi V6. Z takich ogólnych informacji to chyba wszystko, teraz czas na pytania:
1) Który silnik jest korzystniejszy pod względem eksploatacji (chodzi mi tutaj o awaryjność, koszty serwisowania) R5 czy V6?
2) Silnik diesla to dobry wybór, czy jednak rozejrzeć się za silnikami benzynowymi? Jeżeli taki wariant polecacie to z góry zaznaczam, że zapewne chciałbym zagazować.
3) Jak to naprawdę jest z rozrządem? Wiem, że jest na łańcuszku i producent nie przewiduje jego wymiany. Wymieniać dopiero wtedy, kiedy go słychać, czy lepiej zrobić to po kupnie samochodu i mieć spokój? Jaki jest koszt takiej wymiany w ASO i nieautoryzowanych serwisach?
4) Skrzynia biegów manualna, czy automat? W tej kwestii interesują mnie ewentualne koszty eksploatacji, czy trzeba się szczególnie automatem interesować, czy też nie zrobi to większej różnicy dla mojego portfela i czasu. Nie mam ciśnienia na automat jednak z relacji kolegów, którzy jeżdżą na automacie to bardzo sobie chwalą.
5) Zawieszenie. Pneumatyka to zapewne fajna sprawa, jednak jestem raczej na nie. Jak wygląda sprawa jeżeli chodzi o trwałość zwykłego zawieszenia? Na co zwracać szczególną uwagę podczas oglądania samochodu? Jakie elementy najszybciej się zużywają?
6) Czy są jeszcze jakieś inne rzeczy na które powinno się zwrócić uwagę podczas oglądania Touarega? Jeżeli tak, będę wdzięczny każdemu, kto się nimi podzieli. :)

Na tę chwilę to wszystkie pytania jakie przyszły mi do głowy. Z góry dziękuję za pomoc. Liczę na was! :)
 
 
SZCZooR 


Samochód: 2004 4.2V8 lpg
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-12-12, 22:22   

To może zacznę ja.
1. Rzędówka tańsza w naprawach. Przynajmniej z mojego doświadczenia. Jeśli chodzi o awaryjność to niebwiem niech powiedzą koledzy którzy maja te silniki.
2. Mam v8 w gazie i żałuje ze nie kupiłem klekota. Miałem przerwę od samochodów w gazie pare lat i się odzwyczaiłem od upierdliwosci tego. Jakieś regulacje jakieś parowniki jakieś wtryski. Klekot to klekot. Lejesz ON i masz w duuuuuuuu... No. To moje zdanie
3. Wiele miałem na łańcuchu i ja robiłem tylko jak się odzywał. Nie naprawiam czegoś co jest OK.
4. Jak dla mnie tylko ASB. Koszty? Wymiana oleju i filtra raz na z tysięcy km. Jak się posypie to problem większy ale w dzisiejszych czasach już nie taki jak kiedyś. A wymieniłem pare skrzyń w autach. Również zajeżdżony manual po 180 tys km.
5. Bez pneumatyki to Touareg jest nadmuchanym passatem b5 z droższymi częściami.
6. Z doświadczenia wiem ze zwrócić uwagę trzeba na wszystko. Nawet spryskiwacze szyb i reflektorów.
 
 
macao123 


Samochód: Touareg 2,5 tip+pneumat144KW
Dołączył: 30 Sty 2014
Posty: 502
Skąd: Tarnów
Wysłany: 2016-12-13, 08:42   

W R5 nie wymieniasz rozrządu poza pompą wody i tu już parę stówek zostaje wadliwe są gniazda popmpwtrysków w głowicy, czasem cieknie pompa tandemowa i wyciera się wałek . Poza tym klekoce jak by był o 10 lat starszą konstrukcją. Na pewno pali najmniej od reszty. Ważne żeby dobrze trafić ale to jest z każdym innym silnikiem. Jak poprzedni właściciel wymieniał olej co 15tys i nie woził nim aut na lawecie to będzie ok.
 
 
Hubiker27

Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 8
Wysłany: 2016-12-13, 13:41   

A jeżeli chodzi o pneumatyczne zawieszenie to da się w miarę łatwo ustrzec przed jej poważniejszymi usterkami, czy jednak jest to nieuniknione? W wypadku gdybym kupił 2.5 tdi to opłaca się go zawirusować? Nie zaszkodzi to jego żywotności, a przy tym da mu solidnego kopa?
 
 
sugarsweet

Samochód: Touareg '09 3.0TDI CASA
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 200
Wysłany: 2016-12-13, 15:40   

Czytaj forum - zobaczysz jakie tematy są popularne, co tam się pojawia jeśli chodzi o problemy i także czy to takie bardzo straszne.

Krótko moje 3 grosze:

1. Ja mam V6 chwalę swojego, koledzy co mają R5 też chwalą swoje. 3.0TDI to chyba najpewniejszy silnik w całej grupie VAG. Co prawda to nieco młodsze (od tych w które celujesz) pozbyły się pewnych problemów, ale to nie tak że te z 2005/2006 będą złe.
R5 chyba na pompowtryskach to z jednej strony mniej delikatne, ale chyba częściej coś im dolegało (nie pamiętam - musisz przewertować odpowiednie wątki).

2. Do tej pory jeździłem benzyną. Przy tej masie/potrzebnej mocy od razu nastawiałem się na dizla. Jeździ fajnie (fajniej po wirusie) ale tęskno mi za benzyną bez turbo, gdzie wyciągałem kluczyk po zatrzymaniu i nie zastanawiałem się nad niczym. Tu jest przede wszystkim turbo, ale też wtryskiwacze, u mnie też wirus... pilnuję się żeby powoli go rozgrzewać, pozwolić się schłodzić przed wyłączeniem, wypada też częściej zmieniać filtr paliwa.

3. Wymieniasz jak gruchocze. Przed kupnem czytałem w internetach żę taka zabawa kosztuje 5000, ale to znowu musisz doszukać. Jeśli jesteś w stanie dobrze ocenić prezbieg auta czy autentyczny (lub kupić w pewnym miejscu) to rób rozeznanie ile one wytrzymują. Warsztat który pomagał mi w zakupie powiedział przy oględzinach "wie Pan, tak do 200 000 km potem to te auta stają się trochę skarbonką...")

4. i 5. Tylko ASB i Pneumatyka; tak zdarzały się wersje bez, ale nie po to kupuje się takie auto żeby było passatem. Zwróc uwagę że takie np. BMW X5 ciężko dorwać z pneumatyką, a Touarega trudniej znaleźć bez. Mercedesy ML którymi jeździłem zawsze miały pneumatykę. ASB oczywiście też.
Oczywiście są też minusy, mnie wkurza to że nie da się "strzelić ze sprzęgła" - najbardziej dokucza mi to na skrzyżowaniach z podporządkowanej i na wjeździe na oblegane ronda. No ale z drugiej strony mam ponad 600Nm i jak to dobrze że mam automat... i sprzęgło kosztujące 1000PLN, a nie dwumasa...

6. W ogóle dobrze mieć zaufany warsztat ale taki co już niejednego Tura widział żeby sprawdzili co i jak (+musowo komp)

Tematy które mnie martwiły przed zakupem, podczas oglądania to: stan wtryskiwaczy, DPF, turbo, skrzynia biegów jako taka, no i pneumatyka.
Sam możesz poza przejechaniem się sprawdzić wydech czy osmolony i np. zaworki pneumatyki z zwewnątrz czy wymieniane.

Obejrzyj zakamarki, tam gdzie zbiera się syf - przede wszystkim pod podszybie z przodu; tam umiejcowiono elektronikę i trzeba pilnować żeby nie leżały tam igły/liście, bo potem będą trzymać wilgoć.


Poza tym szykuj się na jakieś wydatki na dzień dobry:
- akumulator? (szczególnie jeśli auto długo stało), jak będziesz miał pełne webasto to aku mogą być 2 ;) koło 500/szt. o ile pamiętam
- przegląd, wszystkie filtry, olej - u mnie ok. 1000PLN (nieautoryzowany warsztat)
- na wejściu zapewne przydałoby się wymienić olej w skrzyni, dyfrze, przednim i tylnym moście, z uszelkami to kolejne 1500
- ja wymieniłem profilaktycznie paski/rolki/napinacze alternatora i pompy to kolejne 1500 a moze i wiecej
- jak to przy kupnie kazdego auta nie liczac jakiejs drobnej naprawy (ot jakies wahacze i znowu 1000-1500 stuknie) dojdą pewnie klocki/tarcze/płyn hamulcowy - ceny mocno zależne od tego czy robisz to sam, ale nawet jeśli to pamiętaj że Tur to taki mały czołg i każdy element układu hamucowego jest jakiś taki większy i droższy ;-)

Z tematów pozsotałych a często pojawiających się to podpora wału (poniżej 1500 wymiana) - można sprawdzić jak wał się trzyma jak masz kanał.
 
 
fox33 

Samochód: Touareg 4.2 2004
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 958
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-13, 17:40   

Potwierdzam większość ale zaprzeczam, jakoby problemem było, "że nie da się "strzelić ze sprzęgła" - najbardziej dokucza mi to na skrzyżowaniach z podporządkowanej i na wjeździe na oblegane ronda".
Jak za kierownicą siedzi moja Żona, to jeszcze się taki nie urodził, co by dał radę na skrzyżowaniu :mrgreen:
 
 
sugarsweet

Samochód: Touareg '09 3.0TDI CASA
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 200
Wysłany: 2016-12-13, 17:46   

hahaha, to nie fair... używanie żony jako argument w dyskusji... ;)
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3166
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-12-14, 07:56   

Bez żony tez można ... S-ka , gaz i hamulec równocześnie .Startuje jak wystrzelony z procy.
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
fox33 

Samochód: Touareg 4.2 2004
Wiek: 47
Dołączył: 12 Lut 2014
Posty: 958
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2016-12-14, 09:18   

potwierdzam ;-) albo przerzucenie na manual i jazda od jedynki w górę ;-)
 
 
sugarsweet

Samochód: Touareg '09 3.0TDI CASA
Dołączył: 11 Kwi 2016
Posty: 200
Wysłany: 2016-12-14, 10:05   

S-ka pomaga, ale o starcie z manuala nie pomyślałem ;-) muszę spróbować choć chyba sam początek to i tak T-rex będzie się zastanawiał a potem już z procy...

Gaz i Hamulec równocześnie... no właśnie... przy testach przyspieszenia 0-100 widzę że zawsze tak robią... ale czy to nie jest niebezpieczne dla napędu? Turki nie miały launch control jak w skodach z dsg
 
 
Hubiker27

Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 8
Wysłany: 2016-12-14, 18:15   

Tak sobie przeglądam oferty i zastanawia mnie skąd wynika taka różnica w cenie przy niektórych samochodach... :-? Niektóre z rocznika 2004 kosztują tyle samo (ponad 30 000 zł) albo nawet więcej niż z rocznika 2006 pomimo takiego samego wyposażenia. Ktoś może podpowiedzieć?
 
 
rochserv 
Magik

Samochód: T. 3.0 TDI
Dołączył: 15 Sty 2013
Posty: 3166
Skąd: Lubin/Wrocław
Wysłany: 2016-12-14, 18:23   

Silniki ....sa mniej i bardziej poszukiwane jednostki .
_________________
Lepsze jest wrogiem dobrego.
 
 
piotrkw 

Samochód: TouaregII3.0TDI Q74.2TDI,Multivan 2.0 4Motion
Wiek: 56
Dołączył: 06 Mar 2014
Posty: 1365
Skąd: Trójmiasto
Wysłany: 2016-12-14, 18:24   

Hm... zapytaj może kolegi SZCZooR.
Kupował nie tak dawno , włożył ...... duuuuuużo .i tak właściwie to sprzedaje . Za ile kupił ?? Od kogo ? Ile włożył ? Zapytaj.
Są natomiast osoby posiadające samochody w pełni sprawne , z pełną obsługa techniczną , wymienianymi na czas elementami hamulców zawieszeń , silnika . I te będą zawsze w cenie .
A pakiet startowy może kosztować Cię od 5 do 15 tyś zł . A co niektórzy dali sporo więcej .
Ale cena zakupu była w okolicach 25 -30 tyś zł .
 
 
SZCZooR 


Samochód: 2004 4.2V8 lpg
Wiek: 32
Dołączył: 14 Mar 2016
Posty: 489
Skąd: Zamość
Wysłany: 2016-12-14, 18:33   

Tak to prawda. Włożyłem dużo. Moim zdaniem troszkę za dużo ale OK. Mniejsza o to.
Sprzedaje nie dlatego ze włożyłem kasę bo jak wiadomo jak ktoś inwestuje to raczej auto ma zamiar trzymać.
Ogarniałem sobie troszkę ale doszliśmy do wniosku z żona ze to nie jest takie auto o jakie nam chodziło.
Pewnie powinienem pojeździć te pół roku żeby skarbówka się nie czepiła.
Ale się zobaczy.
Powiem ze nie jest to łatwa decyzja. Auto jest fajne i ma urok.
Mocny silnik i 4motion to jest coś co mnie rozwala na każdym kroku.
 
 
Hubiker27

Dołączył: 12 Gru 2016
Posty: 8
Wysłany: 2016-12-28, 16:49   

No chyba skuszę się na nieco nowsze modele. Lift i poprawione V6 zaczyna do mnie przemawiać ;-) A jakie są wasze doświadczenia z eksploatacji Touarega? Zastanawiam się, czy w to auto trzeba regularnie wrzucać sporą sumkę, czy mogę być spokojny, że jak już coś zrobię to będzie mi w miarę długo służyło.
 
 
Wyświetl posty z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich postów
Nie możesz usuwać swoich postów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

Powered by phpBB modified by Przemo © 2003 phpBB Group
Styl created by enquish from Slums-Attack.org poprawka v1.1 by DRaGoN

Strona wygenerowana w 0,13 sekundy. Zapytań do SQL: 11